دستور پخت 9 کوکی خوشمزه و داغ خانگی

[ad_1]

1. کوکی های کاکائویی نرم

ادبیات:

کره نرم شده در دمای اتاق: یک وعده

شکر سفید: نصف اندازه

شکر قهوه: یک اونس

تخم مرغ درشت: 2 عدد

وانیل: 2 قاشق چایخوری

آرد سفید: ۲ و یک چهارم پیمانه

بکینگ پودر: 1 و نیم قاشق غذاخوری

نمک: یک ثانیه پیمانه

شکلات چیپسی: 2 وعده

آمادگی و اقدام:

در یک کاسه بزرگ، کره، شکر سفید و قهوه ای را با همزن بزنید تا نرم و پفی شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و سپس وانیل را اضافه کنید. آرد، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. 2 فنجان شکلات چیپسی اضافه کنید و با چنگال هم بزنید. سپس به صورت دایره ای گرد روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید با قاشق یا دست. برای زیباتر شدن می توانید روی آن ها چیپس کاکائو بریزید و سینی را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید. فر را روی 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. سپس شیرینی ها را به فر منتقل کنید و 12 تا 14 دقیقه بگذارید تا لبه های شیرینی ها طلایی شود.

کوکی

2. شیرینی زنجبیل

ادبیات:

آرد: 300 گرم

کاکائو: 10 گرم پودر

شکر: 100 گرم

شکر قهوه ای: 120 گرم

کره: 150 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری

زنجبیل: 2 قاشق غذاخوری

نمک: یک چهارم پیمانه

آمادگی و اقدام:

برای تهیه شیرینی زنجبیلی ابتدا کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و با سایر مواد مخلوط کنید. آرد، بکینگ پودر، نمک، پودر کاکائو و زنجبیل را با هم الک کنید. کره نرم شده، شکر سفید و شکر قهوه ای را مخلوط کرده و با همزن برقی هم بزنید تا رنگ آن تغییر کند. سپس مواد الک شده را کم کم اضافه می کنم. حالا تخم مرغ رو اضافه می کنم و هم می زنم. آرد را در کیسه فریزر بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید.

فر را روشن کنید تا گرم شود و کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. یک قاشق غذاخوری آرد بیسکویت برداشته و با کف دست گرد کرده و در سینی با فاصله قرار دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه شیرینی ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شوند و سپس سرو کنید.

3. کلوچه بادام

ادبیات:

کره: 60 گرم

کره بادام زمینی: 60 گرم

شکر سفید: 50 گرم

شکر قهوه ای: 35 گرم

تخم مرغ کوچک: 2 عدد

شیر: 1 لیتر

وانیل: 1 قاشق غذاخوری

آرد: 120 گرم

بکینگ پودر: یک دوم پیمانه

نمک: 1.5 قاشق چایخوری

آمادگی و اقدام:

کره و کره بادام زمینی، شکر سفید و شکر قهوه ای را چند دقیقه هم بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. تخم مرغ و وانیل و شیر را اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد و نمک و بکینگ پودر الک شده را 3 بار اضافه کرده و مخلوط کنید. گلوله های گردویی خمیر را بردارید و با دست گرد کنید و در شکر بغلتانید و در سینی فر قرار دهید. سینی را به مدت حدود 15 دقیقه در فر (از قبل گرم شده) با دمای 170 درجه قرار دهید (زمان پخت بسته به اندازه شیرینی می تواند چند دقیقه بیشتر یا بیشتر شود). وقتی خنک شد از سینی خارج کرده و سرو کنید.

کوکی

4. کوکی هویج

ادبیات:

کره: 1 پیمانه

شکر: 1 پیمانه

پوست پرتقال رنده شده: 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد

بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

هویج رنده شده: 1 چهارم فنجان

آرد: 2 سوم پیمانه

پودر دارچین: 1 ثانیه اندازه بگیرید

آمادگی و اقدام:

بگذارید یکنواخت باشد. فر را از قبل گرم کنید تا گرم شود. چرا ما روغن درست می کنیم. ﻭ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍ ﺭﺭ. نمک می زنیم و. سبﮏ ﻭ ारा توسط بسیارﻭﺏ همچنین هممﻥ می‌تواند به همان میزان باشد. . ﻻﻻ از هرولوﻁﺁﺭﺩﺩ ﺁﺭﺩﺩﺩﺩﺩﺞﺭﺭﺭﺍ ﻭ ﻭ داراي ﻭﻭﺏ. ﺍﺍ ﻣﻮﺿﻮع ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺭﺩ یک آرد گردویی شکل با کاغذ روغنی، آرد را امتحان کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه از فر خارج کنید.

5. کوکی Redolute

ادبیات:

کره: یک دوم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

شکر قهوه: یک چهارم پیمانه

شکر سفید: نصف اندازه

آرد: یک و ربع وعده

بکینگ پودر: 1.5 قاشق چایخوری

وانیل: یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه

رنگ قرمز خوراکی: 2 تا 3 قطره

آمادگی و اقدام:

ابتدا فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. کره نرم شده، شکر قهوه ای و شکر سفید را در همزن برقی با همزن بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. تخم مرغ و وانیل و رنگ خوراکی را اضافه کنید و دوباره 2-3 دقیقه هم بزنید سپس آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از مواد کوکی را بردارید و کف دستتان را صاف کنید، سپس کاغذ روغنی را روی سینی فر بگذارید و 20 دقیقه دیگر آن را بردارید و بگذارید خنک شود.

کوکی

6. بیسکویت شکلاتی با آجیل

ادبیات:

پشت: یک و نیم پیمانه

شکر: یک دوم پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

ماست: محلول یک ثانیه

تخم مرغ: 2 عدد

بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

وانیل: 1 قاشق مرباخوری

نمک: 1.5 قاشق چایخوری

پودر کاکائو: یک یا دو قاشق غذاخوری

نوتلا: بسه

آمادگی و اقدام:

آرد و نمک و بکینگ پودر را سه بار الک کنید. تخم مرغ و شکر و وانیل را 5 دقیقه با همزن بزنید تا غلیظ و کرم رنگ شود.

روغن و کشک را اضافه کرده و یک دقیقه تفت دهید. سپس مواد خشک الک شده را اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت پودر کاکائو را اضافه کنید. بشقاب های دستگاه ساندویچ ساز را با قلم مو چرب کرده و دستگاه را به مدت 8 دقیقه حرارت دهید.

سپس داخل هر سلول دستگاه یک قاشق از مواد بریزید و به سرعت در آن سلول پخش کنید و وسط آن یک قاشق نوتلا قرار دهید و دوباره یک قاشق از مواد را روی آن قرار دهید و صاف کنید. درب ظرف را ببندید و به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید. سپس چک کنید و در صورت پخته شدن از دستگاه خارج کرده و سرو کنید.

7. شیرینی با طعم هل

آرد: 100 گرم

آرد سمولینا: 100 گرم

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

پودر هل: 1 قاشق چایخوری

پودر قند: 50 گرم

کره: 100 گرم

آمادگی و اقدام:

فر را روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کره و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا یکدست و یکدست شود. در ظرفی جداگانه آرد و بکینگ پودر و آرد بلغور را مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه کرده و هل را اضافه کنید. خمیر را در دو دست (به اندازه یک قاشق) گرد کرده و در فواصل معین روی سینی فر روی کاغذ روغنی قرار دهید. سینی را به مدت 18 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا شیرینی ها بپزند. بگذارید کوکی ها کاملا خنک شوند. و سپس از سینی جدا کرده و در ظرف اصلی قرار دهید.

8. کوکی دو رنگ

ادبیات:

پشت: یک و نیم وعده

کره: یک دوم پیمانه

شکر: دو سوم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

اسانس وانیل: 1 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: یک اونس چای

چیپس شکلات: یک سوم وعده

نمک: یک اونس چای

آمادگی و اقدام:

آرد اول: ابتدا کره را در یک کاسه، شکر را در دور متوسط ​​همزن برقی به مدت 3 تا 4 دقیقه و در کاسه دوم تخم مرغ و وانیل را با سرعت متوسط ​​به مدت 3 دقیقه مخلوط کنید. سپس هر دو مواد را با هم مخلوط کنید و آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را به آرامی اضافه کنید و 3 دقیقه هم بزنید تا کامل شود. شکلات چیپسی را اضافه کنید سپس روی ظرف را سلفون بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.

آرد دوم: 1 پیمانه کره و شکر و همزن برقی را با سرعت متوسط ​​به مدت 3 تا 4 دقیقه با هم مخلوط کرده و در ظرفی دیگر تخم مرغ و وانیل را مخلوط کرده و به مدت 3 دقیقه با سرعت متوسط ​​نگه دارید. سپس هر دو مواد را با هم مخلوط کرده و با دست آرد و بکینگ پودر و نمک را به آرامی اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. شکلات چیپسی را اضافه کنید سپس روی ظرف را سلفون بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.

به شکل یک قاشق چای خوری آرد در می آوریم و به شکل گلوله در می آوریم، اگر آرد به دستتان چسبید، می توانید دستتان را با روغن چرب کنید. دو گلوله خمیر را با هم ترکیب کرده و با کف هر دو دست کوکی را شکل دهید. کاغذ روغنی را در سینی فر قرار دهید و سپس شیرینی ها را با فاصله کمی از هم در سینی قرار دهید و سینی را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. از دقیقه 10 شیرینی ها را تست کنید تا نسوزند و می توانید 2 دقیقه قبل از اتمام زمان پخت، فر گریل را روشن کنید تا بپزد.

9. شیرینی کشمشی

ادبیات:

شکر: یک دوم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

روغن مایع: یک سوم پیمانه

وانیل: 1.5 قاشق چایخوری

کشمش بی دانه: یک سوم یک سایز

آرد سفید: یک وعده

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

آمادگی و اقدام:

تخم مرغ، روغن، شکر، وانیل را با همزن دستی، سریع یا با همزن برقی، حدود ۲ تا ۳ دقیقه بزنید. کشمش را اضافه کنید و با قاشق کوچک مخلوط کنید. در ظرفی دیگر آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و مایه کشمش را اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. در این مرحله اگر آرد شل بود می توانید دو تا سه قاشق چایخوری آرد اضافه کنید. فر را روشن کنید. کاغذ روغنی را کف سینی بچینید.

سینی را بهتر است سیاه نگه ندارید تا ته دسر زود نسوزد. خمیر شیرینی را به شکل گردویی برش داده و روی کاغذ روغنی قرار دهید و با انگشت پهن کنید. شیرینی ها را با فاصله روی کاغذ روغنی بچینید. در فر 180 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید. بگذارید خنک شود سپس سرو کنید.

منبع: Reader’s Digest، Test of Home

ترجمه: ایرنا

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما