توصیف عالی از فارسی صحبت کردن با همکار!

[ad_1]

حسین طیبی، ملی پوش فوتسال ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می کند نیز در این فصل پیشرفت های چشمگیری داشته و در لیگ قهرمانان اروپا مقابل هالاد مجارستان گلزنی کرده است.

طیبی هم اکنون در ایران است و تمرینات خود را برای بنفیکا آغاز خواهد کرد و به زودی راهی پرتغال خواهد شد. فوتسالیست ایرانی به شایعه غیبتش در جام جهانی لیتوانی واکنش نشان داد و گفت که طرفدار رئال مادرید است اما حضورش در بارسلونا در آینده دور از انتظار نیست و پزشکان تاکید کردند که او اجازه بازی ندارد. .

تیم ملی فوتسال ایران به حضور پرتعداد فوتبالیست ها و والیبالیست های ایرانی در پرتغال و خاطره ای جالب از رویارویی بوویستا با علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی اشاره کرد. مشروح گفتگوی طیبی در «سلام صبح بخیر» به شرح زیر است.

هیچ دکتری به من اجازه نداد در جام جهانی بازی کنم

درباره بازی نکردن در جام جهانی زیاد شنیده ام. وقتی دنده 10م شکست و هیچ دکتری به من اجازه بازی نداد. سعی کردم یکی دو دقیقه بازی کنم، اما دکتر به من گفت تکان نخور. با این حال آرام می دویدم تا در صورت لزوم مشکل هوازی نداشته باشم. همه دکترها گفتند باید سه تا چهار هفته استراحت کنم. شاید اگر تیم ملی به نیمه نهایی یا فینال جام جهانی رسیده باشد، بتوانم کمک کنم.

اشتباه کردم، در بازی دوم مقابل بلاروس هم بازی کردم

خیلی ها حرف می زنند اما از وضعیت من اطلاعی ندارند. گفته می شد طیبی می تواند بازی کند اما او برای باشگاهش استراحت می کند. از زمانی که به بنفیکا رفتم پنج یا شش هفته است که بازی نکرده ام. دنده هایم کاملا شکسته بود و دکتر گفت اگر بازی کنم ممکن است طحالم آسیب ببیند. قبل از جام جهانی در بازی دوستانه مقابل بلاروس مصدوم شدم اما متوجه نشدم. اشتباه من این بود که در بازی دوم بازی کردم. من خیلی درد داشتم. عکس حتی شکستگی دنده رو هم نشون نمیداد ولی رفتم پیش متخصص، دست به دنده ام زد و گفت شکستگی داره.

طارمی را در پرتغال می شناسند

طارمی در پرتغال وضعیت خوبی دارد و شناخته شده است. علی علیپور، پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند نیز حضور دارند. والیبالیست ها هم به پرتغال آمده اند. هوای پرتغال خوب است. بدون سرما و بدون برف (موسکاری).

طیبی چطور؟

این کودکان در شهرهای مختلف پرتغال هستند. بیرانوند چند وقت پیش برای بازی مقابل اسپورتینگ به لیسبون آمده بود و او را دیدم. یک بار رفتیم شهری که تیم بیرانوند هم آنجا بود. تیم ما در هتلی بود و همدیگر را آنجا دیدیم. در حالی که داشتم به جلسه فنی تیم می رفتم، بازیکنی از بوویستا (هم تیمی تیم بیرانوند) به من نزدیک شد و به فارسی گفت طیبی چطوری، چطوری؟ به علی (بیرانوند) گفتم تو چی؟ انجام می دهد؟! گفت به همکارانم فارسی درس می دهد! فکر می کنم علی آنجا به همه فارسی و لری یاد می داد (می خندد).

بیرانوند نیاز به زمان دارد

در بنفیکا هم به هم تیمی هایم «سلام چطور» یاد دادم، اما او (بازیکن بوویستا) خیلی مسلط بود! علی از تیم دیگری به بوویستا آمده است و نیاز به زمان دارد تا روز به روز شرایطش را بهتر کند.

در بازی هالادز ریسک کردم

گلی که به هالادز مجارستان زدم قبلا توسط تیم غیرت قزاقستان زده شده بود اما این بار شرایط فرق می کرد. این بازی در جام باشگاه های اروپا برگزار شد و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. به همین دلیل بسیار متفکر بود. در آن صحنه هیچ کار دیگری نمی توانستم انجام دهم و خطر کردم که خوشبختانه ضربه من دور شد. چیزی که من را شگفت زده کرد حمایت مردم بود. خود «فالکائو» (اسطوره فوتسال برزیل) گل های بسیار زیبایی به ثمر رسانده است. آنها گل های من را منتشر کردند که بسیار زیبا بود.

مدیر عامل محبوب بنفیکا من را دنبال کرد

روی کاستا امسال به عنوان مدیرعامل بنفیکا انتخاب شد. هواداران بنفیکا او را دوست دارند. او در سالن با هالادز بازی می کرد و وقتی بازی تمام شد به رختکن آمد و گفت طیبی کجاست؟ من در آن زمان در سطل یخ (برای بهبودی) بودم. وقتی کاستا به من نگاه کرد، گفت: “چی کار می کنی؟ نمی دانم چطور بود. من هرگز آن را ندیده ام.” انعکاس این گل جهانی بود. اگر شرایط پیش بیاید من دوباره به این گلها شلیک خواهم کرد. وقتی بچه بودم با این گل ها بازی می کردم و با اسباب بازی های کوچک بازی می کردم.

واکنش به وجود مافیا در انتخاب برترین بازیکنان قاره آسیا

با وجود اینکه یکی از بهترین بازیکنان جهان هستم، نمی دانم چرا به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب نشدم. من تمام تلاشم را می کنم که مانع از فوتسالم شوم و دور از دسترس فکر نمی کنم. مافیا در فوتسال؟ نمی دانم چه خواهد شد. مهم این است که به چیزهای خوب فکر کنیم.

عواملی که بهترین بازیکنان جهان را تعیین می کنند

بستگی به انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان دارد. فرصت درگیر است و به قهرمانی با تیم ملی یا تیم اروپایی بستگی دارد. مثلا اینکه یک بازیکن جام جهانی را می برد و در اروپا هم قهرمان می شود در انتخاب بهترین بازیکن دنیا بسیار موثر است.

در تیم بنفیکا بمانیم؟

من تا پایان این فصل با بنفیکا قرارداد دارم. پنج، شش ماه مونده بیایید جلو برویم و ببینیم چه می شود.

باید ببینیم در بارسلونا چه اتفاقی می افتد

باشگاه ایده آل؟ باشگاه‌های فوتسال سطح بالایی مانند آوس قزاقستان، بنفیکا پرتغال، بارسلونا در دنیا وجود دارند. اینها فقط اسم های مختلف هستند وگرنه سطح همه یکسان است. من خودم طرفدار رئال مادرید هستم اما برای بازی در بارسلونا باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

آجیجی خادم نظر خاصی به فوتسال دارد

من همیشه حقیقت را می گویم. آقای آجیجی خادم از زمانی که به فدراسیون فوتبال آمدند توجه ویژه ای به فوتسال داشتند و من بازیکن این موضوع را احساس کردم. همچنین از آقای اصولی رئیس کمیته فوتسال تشکر می کنم. در فوتسال اتفاقات خوبی برایش می افتد. او حتی با تیم ملی به ایتالیا آمد و کمبودها را از نزدیک دید.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما