ذوب شدن یخ های قطبی باعث کاهش اکسیژن در جو می شود!

[ad_1]

در رفتن “یک جنایتکار ناشناس حداقل 800000 سال است که اکسیژن را از جو سیاره ما می دزدد” و ما تا قبل از تجزیه و تحلیل حباب های هوای ذخیره شده در یخ های قطب جنوب به مدت 1.5 میلیون سال آن را تشخیص ندادیم. امکانی را ارائه کرد. ما

به گزارش فرارو، مطالعات ژئوشیمیایی اخیراً مشاهده شده است یوجین یان، محقق فوق دکتری در گروه علوم زمین، دانشگاه رایس، آمریکا، در یک مجله معتبر پیشرفت علم که نتایج جالب و در عین حال نگران کننده ای را ارائه می دهد. جان می‌گوید: «ما می‌دانیم که سطح اکسیژن جو در بخش آخر پلیستوسن (حدود 2.5 میلیون تا 12000 سال پیش) به آرامی شروع به کاهش کرد و احتمالاً یخچال‌های طبیعی با آن مرتبط هستند. “در این مدت یخبندان تقریباً در همه جا پخش شد، اما با ذوب شدن یخچال ها، فرآیندی به نام هواشناسی توسعه یافت که فراتر از درک ما است.”

ذوب شدن یخ های قطبی باعث کاهش اکسیژن در جو می شود!

یوجین یان دکتر.

هوازدگی به فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی اطلاق می شود که سنگ ها و کانی ها را تجزیه می کنند و اکسیداسیون فلزات از جمله زنگ آهن نمونه بارز آن است. اکسید آهن که به رنگ مایل به قرمز است، در تماس با اکسیژن اتمسفر یا O2 به سرعت روی سطح آهن تشکیل می شود. جان می‌گوید: «وقتی سطح کریستال‌مانند تازه مخزن لجن را در معرض اکسیژن قرار می‌دهید، یک آب و هوای مصرف‌کننده اکسیژن به دست می‌آید. علاوه بر این، یکی دیگر از راه‌های یخچال‌ها برای افزایش استفاده از اکسیژن در اتمسفر، افشای کربن آلی نهفته در قلب آنها برای میلیون‌ها سال است.

در سال 2016، یوجین ایان همچنین بر روی مطالعه ای به رهبری دانیل استولپر، استادیار دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، کار کرد که از حباب های هوا در هسته یخ برای نشان دادن میزان اکسیژن در هسته یخ استفاده کرد. این مطالعه نشان داد که جو زمین در 800000 سال گذشته حدود 0.2 درصد کوچک شده است. با این حال، در مطالعه جدیدی که در مجله Science Advances منتشر شد، ایان و همکارانش در آن زمان حباب‌های هسته‌های یخی قدیمی را تجزیه و تحلیل کردند و نشان دادند که کاهش اکسیژن اتمسفر زودتر و احتمالاً بیش از یک میلیون سال قدمت دارد. در این دوره شروع شد. دو برابر شده است.

ذوب شدن یخ های قطبی باعث کاهش اکسیژن در جو می شود!

عصر یخبندان حدود 2.7 میلیون سال پیش آغاز شد و در این مدت زمین ده ها چرخه یخ را تجربه کرد. در هر یک از این چرخه ها، کلاهک های یخی به طور متناوب منبسط می شوند و تا یک سوم سیاره را اشغال می کنند و سپس به سمت قطب ها عقب می نشینند. هر چرخه تا حدود 1 میلیون سال پیش حدود 40000 سال به طول انجامید، اما در همان زمان اکسیژن جو شروع به کاهش کرد، چرخه یخچال های طبیعی حدود 100000 سال به طول انجامید. جان می گوید: «این به دلیل کاهش استفاده از اکسیژن در برابر محصول است. این همان چیزی است که ما آن را “منبع و همگام سازی” می نامیم. “منبع “O2 تولید می کند و Sync از O2 استفاده می کند.”

ایان گفت زمین نقشی در کاهش میزان اکسیژن ندارد، زیرا همیشه متعادل است و به همان اندازه ای که O2 تولید می کند استفاده می کند. در همین حال، آب و هوا محتمل ترین فرآیند زمین شناسی در سطح جهان است که می تواند از اکسیژن اضافی برای ایجاد این کاهش قابل توجه استفاده کند. ایان و همکارانش نیز دو شرط را برای افزایش آب و هوا در نظر گرفتند.

ذوب شدن یخ های قطبی باعث کاهش اکسیژن در جو می شود!

همانطور که یخچال ها به جلو می روند، سطح دریاهای جهانی بالا و پایین می رود. دوبرابر شدن طول یخچال‌های طبیعی نیز شدت افزایش سطح دریا را افزایش داد. با پیشرفت ساحل، منطقه ای که قبلاً توسط آب اشغال شده بود با قدرت اکسید کننده اکسیژن در تماس بود. ایان گفت: ما محاسباتی انجام دادیم تا ببینیم چقدر اکسیژن می تواند در چنین فرآیندی استفاده شود و نتیجه یک چهارم جالب بود.

از آنجایی که دقیقاً مشخص نیست چه مقدار یخ برای هر چرخه یخ پوشانده شده است، طیف گسترده ای از عدم قطعیت ها در مورد میزان آب و هوای شیمیایی ناشی از بخور یخچال ها وجود دارد. اما ایان گفت که شواهد نشان می‌دهد که این فرآیند می‌تواند از اکسیژن کافی برای توضیح اینکه چرا کند شده است استفاده کند. او گفت: «در سطح جهانی، تعیین دقیق میزان اکسیژن ذخیره شده بسیار دشوار است. اما ما برای توضیح کاهش O2 آزمایش‌هایی روی مقدار آب و هوا انجام دادیم که در تئوری می‌تواند آنچه را که مشاهده شده است توضیح دهد. بنابراین، چنین رویدادی می تواند در زمان کنونی رخ دهد و ذوب شدن یخ های قطبی می تواند به طور قابل توجهی سطح اکسیژن جو را با فرآیندهای هواشناسی کاهش دهد.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما