فیس بوک گیفی را در انگلیس به دلیل نقض قوانین رقابت 70 میلیون پوند جریمه کرد

[ad_1]

اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) فیس بوک را به دلیل رعایت نکردن قوانین رقابت در بازار پس از خرید گیفی ، 70 میلیون جریمه کرد.

در ماه مه سال گذشته ، فیس بوک Giffy را به مبلغ 400 میلیون خرید. در آن زمان شایعاتی مبنی بر تبدیل شدن Gifi به اینستاگرام وجود داشت و طبق گفته فیس بوک ، کتابخانه فایل GIF وب سایت در برنامه های متعلق به فیس بوک غیر از اینستاگرام ادغام می شود.

اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحقیقات در مورد تاثیر این خرید بر رقابت بازار را آغاز کرده است. به عنوان بخشی از این تحقیق ، فعالیت های مربوط به ادغام فیس بوک مانند ادغام محصولات ، ادغام تیم ها و غیره بدون تأیید قبلی CMA امکان پذیر نیست.

پس از تحقیقات ، CMA اکنون اعلام کرده است که فیس بوک را به دلیل نقض قوانین اجرایی 50.5 میلیون دلار (70 میلیون دلار) جریمه کرده است. CMA در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

“این اولین بار است که CMA یک شرکت را به نقض چنین قوانینی متهم می کند.”

با وجود هشدارهای مکرر ، فیس بوک دامنه به روزرسانی های مورد نیاز CMA را به میزان قابل توجهی محدود کرده است. فیس بوک با استناد به انتقادات دادگاه تجدید نظر و دادگاه تجدیدنظر درگیر پرونده ای است که می تواند یک استراتژی خطرناک تلقی شود و منجر به عدم همکاری با CMA شود.

سخنگوی فیس بوک در پاسخ به این جریمه گفت:

“ما با تصمیم ناعادلانه CMA برای مجازات فیس بوک مخالفیم.” در نهایت ، ما تصمیم CMA را بررسی کرده و جایگزین های احتمالی خود را ارائه می دهیم. “

CMA همچنین اعلام کرد که فیس بوک را 500000 (700000 دلار) جریمه کرده است. دلیل این مجازات تغییر مضاعف مدیر این شرکت بدون رعایت قوانین و بدون رضایت است. در سال 2020 ، درآمد خالص فیس بوک 29.4 میلیارد دلار بود. لازم به ذکر است که مسائل CMA هنوز تمام نشده است ، زیرا مقامات هنوز تصمیم نهایی در مورد ادغام را نگرفته اند.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما