تصویر جدید هابل از کهکشان مارپیچی

[ad_1]

ناسا اخیرا تصویری از یک کهکشان مارپیچی را در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: در این تصویر منحصربفرد که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، ممکن است کهکشان مارپیچی «NGC 976» (NGC 976) ظاهر شود.

کهکشان مارپیچی NGC 976 در فاصله 150 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی بره قرار دارد. این کهکشان مارپیچی علیرغم ظاهر آرام خود، یکی از خشن ترین پدیده های آسمانی شناخته شده، «انفجار ابرنواختر» است.

بزرگترین ستاره های جهان با انفجاری عظیم به نام ابرنواختر به زندگی خود پایان می دهند. هنگامی که ستاره در حال مرگ شروع به مردن می کند، ابر نئوستاره ظاهر می شود. سپس یک انفجار ناگهانی رخ می دهد و نور زیادی تولید می شود.

تصویر جدید هابل از کهکشان مارپیچی

ابرنواخترها می توانند به اخترشناسان کمک کنند تا فاصله کهکشان های دور خود را اندازه گیری کنند. انرژی آزاد شده در فضا توسط برخی از انفجارهای ابرنواختری بسیار یکنواخت است و به محققان این امکان را می دهد که فاصله آنها را بر اساس میزان روشنایی آنها در هنگام مشاهده از زمین تخمین بزنند.

این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل (WFC 3) گرفته شده است. اخیرا دوربین میدان باز 3 هابل که وظیفه عکسبرداری در طول موج های مختلف نور را بر عهده دارد، یک ماه بعد رصد خود را در حالت ایمن از سر گرفت. هابل یک سرمایه گذاری مشترک بین ناسا و آژانس فضایی اروپا و کانادا است و بیش از سه دهه است که فضا را رصد می کند. این تلسکوپ بیش از 1.5 میلیون رصد انجام داده و بیش از 18000 مقاله علمی بر اساس داده های خود منتشر کرده است. هابل با سرعت 27300 کیلومتر در ساعت به دور زمین می چرخد ​​و در فاصله 547 کیلومتری از زمین قرار دارد. این تلسکوپ در آوریل 1990 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. هابل یکی از بزرگترین و پرکاربردترین دوربین های دوچشمی است.

در 25 دسامبر 2021، ناسا تلسکوپ قدرتمند دیگری به نام جیمز وب را به فضا پرتاب کرد که به عنوان جانشین هابل شناخته می شود. وب اغلب به عنوان مکان هابل توصیف می شود، اما با وجود برخی مشکلات در طول سال ها، ابزارهای علمی هابل قوی هستند. بعید است وب جایگزین هابل شود، زیرا هابل هنوز جهان را رصد می کند و ناسا امیدوار است تا چند سال دیگر تا سال 2030 از آن استفاده کند.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما