آموزش 5 مدل شیرینی یلدا با تزیین; ساده و آنی

[ad_1]

فراد همانطور که می دانید شب یلدا یکی از سنت های دیرینه ماست. در این شب طولانی خانواده ها دور هم جمع می شوند و از میوه ها و سبزیجات خاص این شب لذت می برند. انار و هندوانه از معروف ترین غذاهای این شب از قدیم الایام تا به امروز هستند.

به گزارش فرارو، استفاده از دسری با این میوه که تزئینی شبیه انار یا هندوانه دارد، بسیار خوب است. تهیه این دسرها معمولاً زمان بر و پرهزینه است. اما در این مطلب قصد داریم چند مدل از دسر یلدا را به شما آموزش دهیم که درست کردنشان بسیار آسان است. به مواد اولیه گران قیمت نیاز ندارد. پس اگر می خواهید یک سفره یلدای زیبا داشته باشید، دست به کار شوید و با آموزش 5 مدل دسر یلدا با تزیین انار و هندوانه همراه ما باشید.

با چوب نمکی به شکل هندوانه تزئین کنید

ترشی هندوانه

ادبیات

چوب کنجد: 1 بسته
شکلات تخته ای (سبز و قرمز): هر کدام 200 گرم
شکلات تخته ای کاکائویی: 100 گرم

طرز تهیه هندوانه به شکل نمک

ابتدا شکلات قرمز را در ظرفی ریخته و روی بخارپز قرار دهید تا به روش بن ماری ذوب شود. کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید. ترشی را از بسته خارج کرده و کنار دست خود قرار دهید. وقتی شکلات قرمز کاملا ذوب شد، آن را از کتری خارج کنید. با قاشق مقداری شکلات قرمز بردارید و روی چوب نمک بریزید. حالا نمک را روی کاغذ روغنی بگذارید. ترشی های باقی مانده را نیز به همین ترتیب آماده کنید. سپس سینی ترشی را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.

در همین حین شکلات سبز را در ظرفی ریخته و روی بخارپز قرار دهید تا شکلات ذوب شود. سپس خیارشورها را از یخچال خارج کرده و با قاشق شکلات سبز را روی قسمت غیر شکلاتی بمالید. خیارشورها را به یخچال برگردانید تا شکلات سبز سفت شود. در آخر مقداری از شکلات کاکائویی ذوب شده را داخل قیف بریزید و چند نقطه در قسمت قرمز ترشی قرار دهید تا شبیه تخمه هندوانه شود. می توانید این چوب نمکی زیبا و رنگارنگ را در یک فنجان یا لیوان زیبا قرار دهید و از آن برای تزیین سفره یلدا استفاده کنید.

توجه داشته باشید: اگر شکلات تخته ای رنگی ندارید می توانید از شکلات تخته ای سفید استفاده کنید و بعد از اینکه کمی آب شد رنگ خوراکی سبز یا قرمز به آن اضافه کنید.

پودینگ یلدا با تم هندوانه

پودینگ یلدا

ادبیات
شیر: 4 پیمانه
شکر 6 تا 8 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت یا نشاسته گل: 4 قاشق غذاخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
رنگ های خوراکی سبز و قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه پودینگ یلدا

اگر علاقه ای به پودینگ های بسته بندی و عرضه شده در بازار ندارید، می توانید به راحتی آن ها را در خانه درست کنید. ابتدا شیر، شکر و نشاسته را با هم مخلوط کنید. سپس در ظروف مناسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. باید مدام مواد را هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. در آخر وانیل را اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. می توانید از نشاسته گل و نشاسته ذرت برای پودینگ استفاده کنید. اما نشاسته ذرت طعم دلپذیرتری به پودینگ می دهد. حالا سه عدد پودینگ را کنار بگذارید و دو تای باقیمانده را به طور مساوی تقسیم کنید.

رنگ خوراکی قرمز را در یک طرف و رنگ خوراکی سبز را در طرف دیگر بمالید. هم بزنید تا رنگ کاملا با پودینگ مخلوط شود. در این مرحله فنجان یا لیوان هایی که درست کرده اید را روی میز کار برای تهیه این دسر قرار دهید. ابتدا پودینگ سبز را با لادو داخل لیوان ها بریزید تا بیش از یک سوم لیوان پر شود. حالا خمیر سفید را در یک لیوان نواری نازک بریزید و در آخر لیوان باقی مانده را با پودینگ قرمز پر کنید. حالا لیوان ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند

بودن. در نهایت می توانید روی پودینگ را با دانه های انار یا شکلات چیپسی تزیین کنید.

مانتو زمرد با روکش انار و ژله

سهمیه زمرد انار

ادبیات
شیر: 2 لیوان
شکر: نصف لیوان
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 100 گرم
وانیل: یک قاشق چایخوری
ژله انار: 1 بسته
دانه انار: 1 فنجان

طرز تهیه پاناکوتا با رب انار و ژله

ابتدا شیر را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم روی اجاق قرار دهید. بعد از یک دقیقه پودر ژلاتین را روی شیر بپاشید و چند دقیقه صبر کنید. سپس شیر را با قاشق هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا در شیر حل شود. سپس شکر را اضافه کنید و تفت دهید تا شکر کاملا حل شود. در آخر خامه و وانیل را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خامه باز شود. سپس اجاق گاز را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که پاناکوتا هرگز نباید در حین پخت و پز آب پز یا بخارپز شود. بلافاصله بعد از آن پاناکوتا را در تارتی که کف آن پهن کرده اید قرار دهید.

قالب تارت

این نوع قالب برای درست کردن تارت است و وقتی آن را برعکس می کنید ته قالب فرو می رود. قالب را به مدت 5 تا 7 ساعت در یخچال نگه دارید تا خوب بسته شود. پودر ژله انار را در قابلمه بریزید و یک لیوان آب جوش بریزید. کاسه را روی بخار پز قرار دهید تا دانه های ژله کاملا حل شود و سپس کنار بگذارید تا خنک شود. قالب پاناکوتا را از یخچال خارج کنید و بگذارید 10 دقیقه در دمای اتاق بماند. سپس با چاقو قالب را رها کرده و در ظرف سرو برگردانید. پاناکوتا با یک تکان خیلی راحت از قالب جدا می شود. حالا دانه های انار را در رب زمرد بریزید و ژله خنک شده را با قاشق روی دانه های انار قرار دهید. ژله را اضافه کنید تا دانه های انار شناور شوند. سپس ظرف را در یخچال برگردانید و 1 تا 2 ساعت دیگر صبر کنید تا ژله خودش را بگیرد و دسر شما آماده سرو شود.

ژله سه رنگ یلدا

ایلدیا ژاله

ادبیات

پودر ژله کیوی یا لیمو ترش: 1 بسته
پودر ژله هندوانه: 1 بسته
پودر ژله آلوئه: خاموش
بستنی وانیلی: 1 لیوان
شکر: نصف پیمانه
کیوی: 3 عدد
هندوانه برای تزئین: اختیاری
شکلات تخته ای کاکائویی: 100 گرم

طرز تهیه ژله سه رنگ یلدا

ابتدا پودر ژله کیوی را در ظرفی ریخته و نصف لیوان آب جوش اضافه می کنیم. سپس کاسه را روی بخار پز قرار دهید تا ژله لوبیا حل شود. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. در یک کاسه شکر را در 1 لیوان آب مخلوط کنید و کیوی خرد شده را اضافه کنید و بگذارید حدود نیم ساعت بجوشد. این کار اسیدیته کیوی را از بین می برد. به این دلیل که کیوی حاوی اسید است و اگر آن را داخل ژله بریزید از چسبیدن ژله جلوگیری می کند. حالا شربت کیوی را بیرون بیاورید و در لیوان ها یا فنجان های دسر بریزید تا یک سوم لیوان پر شود.

ژله کیوی را داخل لیوان بریزید تا سطح شیشه را بپوشاند و لیوان ها را در یخچال قرار دهید. اجازه دهید ژله به مدت 1 ساعت خود را بگیرد. سپس ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری حل کنید. سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود. سپس نصف لیوان بستنی وانیلی را اضافه کنید و چند دقیقه با دست یا همزن برقی هم بزنید تا ژله و بستنی یکدست شود. حالا لیوان های ژله را از یخچال خارج کنید و ژله سفید را به صورت نوارهای نازک روی لایه قبلی برش بزنید و لیوان ها را دوباره در یخچال قرار دهید.

سپس به روش بن مری پودر ژله هندوانه را در یک لیوان آب جوش حل کنید و سپس کاسه را کنار بگذارید تا از روی گاز خارج شود. سپس نصف لیوان بستنی وانیلی را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید. در همین حین شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کرده و در قیف بریزید. انتهای قیف را به شکل انتهای سوزن سوراخ کنید. لیوان ها را از یخچال خارج کرده و با قیف دیواره شیشه ای داخل که هنوز خالی است، چند قطره شکلات بمالید و صبر کنید تا شکلات سفت شود. سپس ژله هندوانه را داخل لیوان بریزید تا لیوان پر شود. لیوان ها را دوباره به مدت 1 ساعت خنک کنید تا ژله کاملا غلیظ شود. در آخر برای تزیین این دسر زیبا می توانید چند پیمانه هندوانه روی لیوان بگذارید و نوش جان کنید.

مورب تزئین شده با انار

دس تیراکاس

ادبیات
وانیل زمرد سهمیه: ۲ پیمانه
پودر ژله انار: 2 بسته
دانه انار: 1 فنجان

طرز تهیه دسر مورب با تزیین انار

برای تهیه این دسر به عینک شکمی نیاز دارید. ابتدا باید وانیل زمرد سهمیه بندی کنید. سهمیه زمرد (سهمیه زمرد با انار و رب ژله) را طبق دستوری که در این مطلب قرار داده ایم تهیه کنید. سپس لیوان ها را به صورت نیمه دراز و کج در یک سبد قرار دهید تا لیوان از بین نرود. برای کج نگه داشتن لیوان می توانید از میوه هایی مانند سیب و پرتقال که سنگین تر هستند استفاده کنید. ژله انار را در 2 لیوان آب جوش حل کنید و کنار بگذارید تا خنک شود سپس در لیوان بریزید تا نصف لیوان پر شود. حالا لیوان ها را به آرامی و با احتیاط داخل یخچال قرار دهید.

بعد از 1 ساعت که ژله خوب بسته شد لیوان ها را از یخچال خارج کرده و بگذارید بماند. از آنجایی که مایل ژله ای خاموش است، برای ادامه تهیه این دسر، دیگر نیازی نیست لیوان ها را به صورت مورب در یخچال نگهداری کنید. حالا پاناکوتا را در لیوان شیرینی بریزید تا قسمت خالی لیوان کاملا پر شود. لیوان ها را به یخچال برگردانید و حدود 6 تا 7 ساعت صبر کنید تا پاناکوتا کاملا غلیظ شود. بعد از این مدت دسر مورب شما آماده است که می توانید آن را با دانه های انار تزیین کنید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما