به افتخار جلسه ماشینی جیب مردم را خالی کردیم!

[ad_1]

لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توافق برای آزادسازی واردات خودرو، گفت: واردات با هدف تولید، تنظیم بازار، رقابت و رفع انحصار تنها نقطه مقابل آن نیست. این نیز مفید است. عدم واردات خودرو به معنای اجاره برای گروه انحصاری است. رانتی که ضد محصول است و توسط مردم پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس از افزایش نارضایتی ها از بازار خودروهای داخلی خبر داد و گفت: اجاره نکردن خودرو، خودروسازان را تنبل کرده، خودرو فقیر شده و قیمت آن ناعادلانه است.

حداقل صورتحساب مورد نیاز برای هر خودرو 1500 است. تولید خودروی ملی در ایران تفاوت در اندازه مونتاژ خودرو است

نماینده مردم قزوین در مجلس، محصول ملی خودرو را دروغین خواند و تاکید کرد: تولید خودروی ملی دروغی است که خودروسازان انحصاری در ذهن ما کاشته اند. این اشتباه یا نادرستی این روزها در سخنان خودروسازان دیده می شود. خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا خودروهای تولیدی را تحویل نمی دهند، می گویند برای هر خودرو حداقل 1500 دلار ارز نیاز دارند که توان خرید آن را ندارند و یا توان واردات برخی از قطعات خودرو را ندارند. یعنی چیزی شبیه خودروهای تولید داخل نداریم.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای ملی در ایران به نسبت مونتاژ خودرو متفاوت است، افزود: یک خودرو با مونتاژ 20 درصد و خودروی دیگر با مونتاژ 80 درصد ساخته می شود. پس از دهه ها انحصار و خالی کردن جیب مردم، افتخار مونتاژ خودرو و تولید خودروهای مدل بالا، گران قیمت و نامرغوب را داریم و فروشندگان، خریداران و دولت از قیمت های بازار ناراضی هستند.

سیاکولی در ادامه گفت: مردم تضییع حقوق مصرف کننده را به چشم نظام می بینند. پس ادامه این رویه و حمایت از آن چه فایده ای دارد؟ از یکی از دو مدیر عامل خردسج پرسیدم شما با پول مردم ماشین درست کردید و حالا مردم باید 50 میلیون تومان اضافه به شما بدهند، آیا این یک توافق قانونی و اخلاقی است؟ خیلی ها با این شرایط نمی توانند ماشین بخرند. مدیر پاسخ داد: «اگر کسی نتواند یک ماشین ثبت نامی بخرد، یک ماشین ارزان قیمت می‌خرد. به بی ادبی و بی احترامی بین مردم و مصرف کننده نگاه کنید. به شوخی گفتم: «از آنجایی که مردم توان خرید خودروی چهارچرخ شما را ندارند، بهتر است یک دوچرخه یا موتور سیکلت به آنها بدهید و مطمئناً برای شما بیشتر می آورد».

اگر به قیمت خودرو نو اعتراض دارید استیضاح وزیر صامت را امضا کنید

نماینده مردم قزاقستان در مجلس که خواستار استیضاح وزیر ساکت من شده بود خطاب به نمایندگان گفت: اگر اعتراضی به قیمت خودروی نو دارید، استیضاح را امضا کنید. البته وزیر آنقدر خیالش راحت است که می گوید اعتراض من جدی نیست. شاید حق با او باشد. امیدوارم وزرا تکذیب کنند اما مجلس باید برای صنعت خودرو راه حلی بیاندیشد.

سود بانک کشور از سود محصول بیشتر است. بانک فقط با شریک خود سود تقسیم می کند

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم درباره بانک ها و وضعیت بانکی کشور گفت: بانک تنها واسطه دنیاست. بدون دارنده و بدون سرمایه گذار. می دانیم که سود بانک یک کشور بیشتر از سود محصول است. تا زمانی که این شرایط در کشور وجود داشته باشد، تولید افزایش نمی یابد. این بانک با کارآفرینان و تولیدکنندگان قراردادهای مشارکت منعقد می کند، اما در عمل فقط سود را با شرکای خود تقسیم می کند.

وی در نهایت گفت: آیا تا به حال بانکی در قرارداد مشارکت گم شده است؟ بانک خودش سرمایه گذار را ارزیابی می کند، خط مشی را تنظیم می کند، قرارداد را منعقد می کند، بر آن نظارت می کند و اگر مشکلی پیش آمد، از سه قوه کمک می خواهد و به ویژه سه قوه برای حل آن تلاش می کنند. بانک فقط به سود خود فکر می کند، بنابراین بانک به تولید اهمیت نمی دهد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما