اولین ربات مینی بوس جهان

[ad_1]

در رفتن شرکت فناوری چینی WeRide سرویس مینی بوس بدون سرنشین به تازگی اعلام شده است روبوبوس به طور رسمی در منطقه آزاد بین المللی گوانگژو راه اندازی شد. با این حال، نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که با سایر خودروهای برقی امروزی متفاوت است، زیرا این مینی بوس فاقد کنترل های سنتی مانند فرمان، دریچه گاز یا پدال ترمز است.

به گزارش فرارو، WeRide شرکت پیشرو در جهان است که فناوری رانندگی خودکار سطح 4 را توسعه می دهد. این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد، با خودروسازان بزرگی مانند رنو فرانسه، نیسان و میتسوبیشی ژاپن برای توسعه خودروهای الکتریکی شریک شده است. روباتاکسی در چین راه اندازی شد. این شرکت اکنون یک سرویس جدید دارد برده و مینی روبوبوس در دست توسعه است که آخرین آن قبلاً راه اندازی شده است.

رونمایی از اولین ربات مینی بوس دنیا

به گفته پاندایلی، این شرکت فناوری به طور رسمی خدمات رباتیک بدون سرنشین را در منطقه آزاد بین المللی گوانگژو راه اندازی کرده است. WeRide پس از دو سال خدمات تجاری موفق روباتاکسی خدمات جدیدی را در منطقه معرفی کرده است. سرویس Robobus یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی با سرعت 40 کیلومتر در ساعت است. این وسیله نقلیه می تواند خدمات رانندگی بدون سرنشین ایمن و پایدار را در جاده های شهری، بزرگراه ها و تونل ها، در ساعات شلوغی و در آب و هوای نامساعد ارائه دهد.

رونمایی از اولین ربات مینی بوس دنیا

برای راه اندازی این سرویس، WeRide تحقیقات گسترده ای در مورد ترافیک روزانه در منطقه آزاد تجاری گوانگژو انجام داد. نتایج این مطالعات دو مسیر عملیاتی را در فاز اول برای سرویس Robobus فراهم می کند، اما این شرکت قول می دهد در آینده نزدیک خدمات بیشتری را در سراسر جزیره ارائه دهد. شرکت سازنده اعلام کرده است که در فاز اول سرویس Robobus در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 22 شب در دسترس خواهد بود و با این تفاوت که این سرویس در تعطیلات آخر هفته از ساعت 9 صبح در دسترس خواهد بود. تا ساعت 6 بعد از ظهر

کاربران این وسیله نقلیه می توانند با نصب اپلیکیشن WeRide Go بر روی دستگاه های هوشمند خود به بسیاری از ویژگی ها مانند ردیابی آنلاین خودرو، ایستگاه های نزدیک و مسیرهای دسترسی و همچنین وضعیت ترافیک خودرو دسترسی داشته باشند. وسایل نقلیه روبوبوس در ابتدا داوطلبانی خواهند داشت که به مسافرانی که برای اولین بار می‌آیند کمک می‌کنند تا عملکرد خودرو را درک کرده و با آن آشنا شوند.

رونمایی از اولین ربات مینی بوس دنیا

این سازنده چینی اعلام کرده است که مرکز پشتیبانی WeRide خودروها را از نزدیک و به صورت آنلاین نظارت خواهد کرد. این اتوبوس ویژگی‌های ایمنی و اضطراری مانند دکمه ترمز را به کاربران ارائه می‌کند تا بتوان در مواقع اضطراری به سرعت از آنها استفاده کرد. این روبوبوس تمام الکتریکی واقعا جذاب به نظر می رسد و قطعا جایگزین عالی و سازگار با محیط زیست برای یک وعده غذایی مبتنی بر سوخت های فسیلی عمومی خواهد بود. با این حال، عدم کنترل دستی یک حرکت جسورانه از سوی شرکت است. شرکت چینی WeRide بدون شک باید استانداردهای ایمنی بالایی را رعایت کند تا بتواند اعتماد عمومی را به خود جلب کند تا بتواند چنین خودرویی را تجاری کند.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما