چرا یکسان سازی حقوق بازنشستگی وجود ندارد؟

[ad_1]

در رفتن با افزایش تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی، حقوق بازنشستگان کشور سال هاست که جوابگوی هزینه های بازنشستگی آنها نیست و این امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است. بازنشستگان کشور به دلیل عدم رسیدگی به شکایات و مطالبات بازنشستگان و سایر مسائل به شدت تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته و نسبت به مستمری های دریافتی خود دست به اعتراض زده اند.

به گزارش فرارو، شایعاتی مبنی بر مشکلات مالی بازنشستگان و نارضایتی از میزان حقوق بازنشستگان و همچنین کاهش فاصله دستمزد بازنشستگان با حقوق آنها به گوش می رسید. برنامه ششم توسعه که بر اساس آن استقرار نظام های عدالت و پرداخت، رفع تبعیض و تعدیل درآمد و اعطای تسهیلات برای شاغلین، بازنشستگان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​سال های مختلف پیش بینی شده است، در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.

این در حالی است که این تعدیل در دو مرحله صورت گرفت و بازنشستگان کشوری پس از دو مرحله تعدیل و افزایش قابل توجه مستمری ها، تاثیر مثبت آن را در زندگی خود احساس کردند و از فشارهایی که از هر قشری به آنها احاطه شده بود، کاسته شد. . تصمیم بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی شود که در حال حاضر عواملی مانند تورم و مشکلات مالی با مشکل مواجه شده است.

همسان سازی دائمی مستمری، شاید زمانی دیگر!چرا یکسان سازی حقوق بازنشستگی وجود ندارد؟
وحید شقاقی کارشناس اقتصاد شهری است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه در نظام حقوق و دستمزد کشور شاهد هرج و مرج و بلاتکلیفی هستیم، گفت: در دستگاه های دولتی در این زمینه وحدت وجود ندارد و بر سر نرخ رشد و تثبیت حقوق ها اتفاق نظر وجود ندارد. در حال حاضر پرداخت حقوق به کارکنان دولت ناعادلانه است و حقوق مساوی دریافت نمی کنند، بنابراین تا زمانی که چنین وضعیتی وجود دارد، نظام حقوق و دستمزد کشور بهبود نمی یابد.

وی با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی می تواند منجر به تبعیض، فساد و بی عدالتی شود، افزود: در حال حاضر کارکنان دولت نیز به فکر اشتغال در شرکت های دولتی هستند چرا که حقوق و مزایا در این سازمان ها 2 تا 3 برابر است. این در دست دولت است، خیلی ها سعی می کنند به تاریکی دولت، شرکت ها بروند تا بتوانند سود بیشتری ببرند.

شقاقی در ادامه گفت: حتی در مورد بازنشستگان هم وضعیت بدتر است اما حقوق شاغلان این قشر از جامعه باید بیشتر باشد که به دلیل نیازشان می بینیم که خیلی کمتر از شاغلین فعلی دریافت می کنند. مثلا الان.» اگر معلمان بخواهند حقوق خود را افزایش دهند بیشتر از معلمان امروزی با مشکل مواجه هستند.

این استاد دانشگاه گفت: در این زمینه ضریب مستمری باید بیشتر از شاغلان باشد مثلاً 1.5 یعنی اگر حقوق کارمندان 10 میلیون تومان باشد باید حدود 15 میلیون تومان باشد زیرا هزینه های بازنشستگی است. بالا، هزینه های بهداشتی و درمانی. بازنشستگان در حالی که هزینه های استراحت و ایاب و ذهاب و روزانه آنها را افزایش می دهد، نه تنها حقوق دریافت می کنند، بلکه شاغلان علاوه بر حقوق، پاداش، اضافه کار، مزایا، کمک هزینه عائله مندی و سایر درآمدها دریافت می کنند، بنابراین در این زمینه لازم است تدابیری اندیشیده شود. معادل حقوق بازنشستگی را ببینید.

شقاقی با تاکید بر اینکه نظام پرداخت کشور منطقی نیست، افزود: این وضعیت ناعادلانه و تبعیض آمیز باید اصلاح شود و تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد نمی توان انتظار پرداخت یکسان برای همه شاغلان و بازنشستگان داشت و در این راستا کشوری، لشکری ​​و اجتماعی نیز باید انتظار داشته باشیم. حقوق بازنشستگان در صندوق های مختلف از جمله تامینی نیز با یکدیگر متفاوت است، بنابراین اقدام دیگری که در این زمینه باید انجام شود، یکسان سازی حقوق آنهاست.

کارشناسان اقتصادی می گویند با توجه به شرایط فعلی کشور و مستمری های سربازی که در شرایط سختی قرار دارند، دولت نمی تواند بیش از 200 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده اختصاص دهد، ضروری است چرا که ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی تبعات متعددی دارد. وضعیت فعلی.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما