کمپین ساخت مدرسه به یاد کوچکترین شریک محیط زیست ایران

[ad_1]

در فوریه 2016، زکریا، جوانترین فعال محیط زیست در ایران، در تصادف یک کامیون سوخت کشته شد. در هشت سالگی پیراهن بلوچی خود را با جسارت و محبت دور سر یک تله کابین کوچک پیچید و تله کابین را از رودخانه های رنگارنگ نیمه خشک نجات داد. با توجه به کوچکترین کمک محیط زیست.

طبیعت زیبا و غم انگیز بلوچستان زمستان سال گذشته کوچکترین دوست خود را از دست داد و با ساخت دبیرستان کودکان در روستای ریکوکش، زادگاه کوچکترین شریک محیط زیست ایران، زکریا بشیر، نام خود را جاودانه کرد.

اگر زکریا را در یک روز زمستانی از دست نداده بودیم، صبر و عشق او به طبیعت می توانست برای صدها و هزاران پسر و دختر ایرانی در طول سالیان متمادی عادی شود. شکل زیبای زکریا را زنده نگه دارید و بذر امید را در دل بکارید. پیام او را به مردمش و به همه اینها بدهید که “برای حفظ محیط زیست، هر یک از ما در هر سنی می توانیم به طبیعت و محیط زیست خود کمک کنیم.”

با ما همراه باشید تا با ایجاد یک محیط آموزشی استاندارد که حق اساسی همه کودکان این سرزمین است، جسارت و عشق به طبیعت را در دل دختران و پسران خورشید زمین جاودانه کنیم.

ما در انجمن حامی معتقدیم که اگر کودکان ایرانی بتوانند آموزش باکیفیت ببینند، در هر کجای این سرزمین پهناور هستند، می توانند از استعدادها و توانایی های خود برای آبادانی خانه خود استفاده کنند. امیدواریم با حمایت حامیان محترم، سرمایه مورد نیاز برای شروع ساخت این مدرسه تا قبل از تابستان جمع آوری شود تا در مهر ماه سال 1401 «مدرسه زکریا بشیره» کوچکترین شریک محیط زیست ایران میزبان عزیزان خود باشد. دوستان.

به امید آینده ای روشن برای همه کودکان ایران، چرا در ریکو مدرسه می سازیم؟

وقتی به سیستان و بلوچستان می رویم روستایی به نام ریکوکش در منطقه دشتیاری وجود دارد. ریکوکش روستایی از توابع دهستان باهوکلات در نزدیکی رودخانه باهوکلات است. این رودخانه خانه تمساح کوچک، تمساح ایرانی است و این حیوان به ظاهر در خطر انقراض و کمیاب بخشی از زندگی روزمره روستائیان و فرزندانشان شده است.

ریکوش دویست و پانزده خانواده با هزار و صد نفر جمعیت دارد. با توجه به افزایش جمعیت این روستا، مدارس قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست. به خصوص دانش آموزان روستاهای دیگر نیز برای یادگیری به این مدرسه می آیند. با ساخت این مدرسه شش کلاسه دانش آموزان شش روستا از امکانات و خدمات آن بهره مند خواهند شد.

به دلیل دور بودن از شهرهای بزرگ استان و دسترسی صعب العبور، حمل و نقل مصالح ساختمانی با مشکل مواجه است. با این حال، این امر با کمک جوامع محلی، حامیان مالی و سازمان های نوسازی امکان پذیر است. در راه اندازی این طرح چشم امید به مردم دوستدار ریکوکش است چرا که مردم این روستا مانند یک خانواده بزرگ در تمامی امور همکاری دارند و مشارکت بانوان و جوانان این روستا چشمگیر است. مدارس از اینجا خیلی دور هستند.

کمپین ساخت مدرسه به یاد کوچکترین شریک محیط زیست ایران

شاید بدانید که فاصله روستاهای سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و کودکان و نوجوانانی که در روستای خود مدرسه ندارند به دلیل این فاصله زیاد نمی توانند از مدارس روستاهای اطراف استفاده کنند. بنابراین آنها باید به زودی خارج شوند. ریکوکش یکی از این روستاهاست. مخصوصا برای دبیرستان. دانش آموزان این روستا باید چهار تا پنج کیلومتر را طی کنند تا به نزدیک ترین مدرسه برسند. فاصله استاندارد طبق اصول کاربری شهری و روستایی بین هشتصد تا هزار متر می باشد. در منطقه دشتیاری که روستای ریکوکش یکی از آن هاست، مشکلات بسیار جدی از نظر فضای آموزشی وجود دارد، به طوری که در مهرماه امسال بسیاری از مدارس در سه شیفت شروع به کار کردند. در شهرستان دشتیاری شاخص های فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز بسیار پایین و کمتر از یک متر مربع است. این عدد بسیار کمتر از میانگین کشوری حدود 5 متر مربع برای هر دانش آموز است.

طبق گزارش اخیر انجمن حامی، انجمن حامی برای این کمپین مبلغ 2.339.000.000 تومان از طریق نیکوکاران و خیرین عزیز جمع آوری کرده است که 75 درصد مبلغ مورد نیاز است. امیدواریم با مساعدت و همکاری شما مبلغ باقیمانده در اسرع وقت برای تکمیل ساخت مدرسه در اختیار شما قرار گیرد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما