کارهایی که بعد از 40 سالگی باید انجام دهید!

[ad_1]

با افزایش سن، مراقبت از بدن باید دقیق تر و کنترل شده باشد، اگر بالای 40 سال دارید، انجام برخی کارها را فراموش نکنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آلرژی ها با افزایش سن افزایش می یابد زیرا افراد از بدن خود مراقبت می کنند و سلامت خود را حفظ می کنند.

در سن 40 سالگی، توده عضلانی کاهش می یابد و افزایش وزن افزایش می یابد. دریافت ویتامین ها و مواد مغذی کافی راهی عالی برای حفظ سلامتی و دوری از این بیماری ها است.

1. مغز خود را ورزش دهید

مغز نیز مانند سایر ماهیچه ها و تاندون های بدن نیاز به ورزش دارد، البته مغز حرکت ورزشی ندارد و با چند تکنیک ساده می توان چالش های جدیدی را برای مغز ایجاد کرد.

به عنوان مثال، برخی از عادات روزانه را فراموش کنید و آن ها را به روش های دیگر انجام دهید، مثلاً برنامه روزانه خود را تغییر دهید یا رمز دستگاه الکترونیکی خود را هر از چند گاهی تغییر دهید. ایجاد چالش برای مغز می تواند آن را جوان نگه دارد و در سنین بالا عملکرد خوبی داشته باشد.

2. ورزش را رها نکنید

همه متخصصان بر این باورند که ورزش مهمترین عامل در پیشگیری از هر بیماری ناشی از افزایش سن است، اما این اصل مهم باید به دقت برنامه ریزی شود تا بیشترین تاثیر و کارآمدی را برای سلامتی شما داشته باشد.

هر روز هفته از ورزش های شدید خودداری کنید و برنامه مربی ورزشی خود را برای خود دنبال کنید، زیرا گاهی اوقات ورزش زیاد و نامنظم می تواند اثرات نامطلوبی بر بدن داشته باشد.

3. همیشه از استعمال دخانیات دوری کنید

سیگار نه تنها به ریه های شما آسیب می رساند، بلکه به کلیه ها، مثانه و سیستم گوارشی بدن نیز آسیب می رساند. اگر در سنین جوانی به درستی از برخی از این اندام ها مراقبت نکنید، در سنین پایین به بیماری های مختلفی مبتلا می شوید که عمر شما را کوتاه می کند.

4. کنترل مکرر فشار خون

فشار خون بالا نه تنها برای قلب مضر است، بلکه در صورت عدم درمان می تواند به کلیه ها نیز آسیب برساند. همانطور که می دانید بیماری ها و مشکلات کلیوی اغلب غیر قابل درمان هستند. با افزایش سن، افراد فشار خون بالا را تجربه می کنند که در صورت مشاهده هر گونه اختلال، باید توسط یک برنامه خاص برای درمان کنترل شود.

5. پروستات را نادیده نگیرید

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است. درمان سرطان پروستات در سنین پایین بسیار آسان تر و مطمئن تر است، بنابراین هر چه فرد مبتلا به سرطان مسن تر باشد، احتمال درمان آن کمتر می شود و می تواند تا پایان عمر ادامه یابد. اگر علائم جزئی این سرطان در جوانی ظاهر شد، آن را نادیده نگیرید و در اسرع وقت آن را درمان کنید.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما