چشم ها زندگی شما را پیش بینی می کنند!

[ad_1]

در رفتن هنوز برای علم غیرممکن است که زندگی بیولوژیکی هر فردی و زمانی که به طور کامل ناپدید می شود را تشخیص دهد، اما دانشمندان اخیراً یک مدل یادگیری ماشینی آموزش دیده را توسعه داده اند که می تواند تنها با نگاه کردن به شبکیه، طول عمر فرد را افزایش دهد. احتمالاً بافت پشت چشم است.

به گزارش فرارو، طبیعتاً پیری بر بدن همه افراد تأثیر می‌گذارد، اما صرفاً به این دلیل که دو نفر سال‌های یکسانی از زندگی خود را سپری می‌کنند به این معنا نیست که از نظر جسمی با سرعت یکسانی رو به زوال هستند. این امر دانشمندان را بر آن داشته تا به روشی قطعی و دقیق برای تشخیص زودهنگام این پاییز بیاندیشند. اکنون به نظر می رسد که یک اسکن سریع و بدون درد از کره چشم انسان روزی به پزشکان کمک می کند تا “افراد مسن” را که در معرض خطر مرگ زودرس هستند شناسایی کنند.

به عبارت دیگر، نگاه عمیق به چشمان یک فرد می تواند راه بسیار خوبی برای اندازه گیری سن واقعی بیولوژیکی او باشد و می تواند نقش مهمی در سلامت آینده بیمار داشته باشد. اکنون دانشمندان یک مدل یادگیری ماشینی آموزش‌دیده ایجاد کرده‌اند که می‌تواند طول عمر افراد را فقط با نگاه کردن به شبکیه پیش‌بینی کند. این الگوریتم آنقدر دقیق است که می تواند سن حدود 47000 بزرگسال میانسال و مسن در بریتانیا را در یک براکت 3.5 ساله تخمین بزند.

چشم ها طول عمر شما را نشان می دهند!

در واقع، یک دهه پیش، الگوریتم‌هایی بر روی تعداد افرادی که در طول دوره 1871 جان خود را از دست دادند، آزمایش شدند. اکثر این مرده ها شبکیه بزرگتر از بقیه زنده ها داشتند. به عنوان مثال، اگر الگوریتم پیش بینی کند که شبکیه چشم افراد یک سال از سن واقعی او بزرگتر است، خطر مرگ به هر دلیلی طی 11 سال آینده 2 درصد افزایش می یابد و در عین حال، خطر مرگ نیز افزایش می یابد. علتی غیر از بیماری قلبی عروقی یا سرطان 3 درصد افزایش یافته است.

با این حال، باید توجه داشت که این یافته ها صرفاً مشاهده ای هستند، به این معنی که ما هنوز نمی دانیم چه چیزی باعث ایجاد این رابطه در سطح بیولوژیکی می شود. با این حال، نتایج شواهد فزاینده ای را تأیید می کند که شبکیه چشم به ضایعات مرتبط با افزایش سن بسیار حساس است. از آنجایی که این بافت مرئی میزبان رگ‌های خونی و اعصاب است، می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت عروق و مغز فرد به شما بدهد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سلول‌های پشت چشم انسان می‌توانند به ما در پیش‌بینی بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری کلیوی و سایر علائم پیری کمک کنند. اما این اولین مطالعه ای است که “شکاف سنی شبکیه” را به عنوان یک پیش بینی کننده قوی مرگ و میر ارائه می دهد. محققان گفتند: “همبستگی قابل توجهی بین فاصله سنی شبکیه و مرگ و میر غیر قلبی عروقی/غیر سرطانی، با افزایش شواهد ارتباط چشم و مغز، ممکن است از این ایده که شبکیه ممکن است رخ دهد حمایت کند.” “دریچه ای برای بیماری های عصبی.”

با این حال، از آنجایی که تنها 20 نفر در این مطالعه بر اثر زوال عقل جان باختند، نویسندگان نتوانستند این اختلال مغزی خاص را با سلامت شبکیه مرتبط کنند. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که مرگ و میرهای قلبی عروقی در سال های اخیر به دلیل توانایی این دارو در کمک به افرادی که زمانی از این بیماری رنج می برند، کاهش یافته است. این بدان معناست که اگرچه به مرگ قلبی عروقی مرتبط نیست، سلامت شبکیه می تواند یک لنز مهم برای سلامت قلب و عروق باشد. به عنوان مثال، مطالعات قبلی نشان داده اند که تصویربرداری شبکیه می تواند به پیش بینی عوامل خطر قلبی عروقی کمک کند.

نویسندگان نتیجه می‌گیرند: «این داده‌ها از این ایده حمایت می‌کنند که شبکیه نقش مهمی در روند پیری دارد و به آسیب‌های تجمعی ناشی از افزایش سن که خطر مرگ را افزایش می‌دهد حساس است». سایر روش‌های موجود برای تخمین سن بیولوژیکی، مانند تصویربرداری عصبی، ساعت‌های متیلاسیون DNA، و ساعت‌های پیری، به اندازه فاصله سنی شبکیه دقیق نیستند. با این حال، این روش ها می توانند پرهزینه، زمان بر و حتی پرهزینه باشند، در حالی که شبکیه چشم را می توان به راحتی در کمتر از 5 دقیقه اسکن کرد. با یادگیری بیشتر در مورد نحوه اتصال این لایه بافت به سایر قسمت های بدن، پزشکان ممکن است ابزارهای جدید بهتری برای تشخیص زودهنگام تاریخ مرگ داشته باشند. این مطالعه در مجله مجله چشم پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما