اسکوسیچ: رویای من این است که در اسپانیا مربی شوم

[ad_1]

دراگون اسکوکیچ که تیم ملی فوتبال ایران را با 12 تساوی و 13 تساوی هدایت کرد، به تازگی به زادگاهش رایکا در کرواسی بازگشته است. تعطیلات کریسمس. و سال نو را در کنار خانواده اش بگذراند. سرمربی تیم ملی کرواسی در مصاحبه ای با روزنامه زاگربی «اسپورتسکه نووستی» صحبت های جالبی انجام داد.

سرمربی تیم ملی که برای کریسمس در رایکا بود، گفت: از اینکه می بینم در تیم ملی عملکرد خوبی داشته ایم، از خانواده ام خوشحالم. جدایی از خانواده برایم آسان نیست، الان با ریه های پر زندگی می کنم.

ایران با 16 امتیاز در صدر گروه A و کره جنوبی با 14 امتیاز در فینال رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 در دسته آسیا با دو تیم در گروه دوم قرار دارند. به قطر بروید. تیم سوم جدول امارات با شش امتیاز و چهار هفته مانده به مرحله پلی آف است. تیم ملی در جام جهانی روی کاغذ نیست با این حال می توان گفت صعودشان قطعی شده است.

او گفت: “ما باید در چهار مسابقه آینده پیروز شویم تا صعود خود را تضمین کنیم.” امارات می خواهد در همه بازی ها پیروز شود و ما باید این چهار مسابقه را ببازیم تا آنها ما را شکست دهند. نمی دانم این چقدر واقع بینانه است… من باید حرفه ای باشم و به خودم اجازه ندهم از این بابت راضی باشم. حالا 7 دی در خانه مقابل عراق و سپس امارات بازی می کنیم. تمام تلاشمان را می کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم. دنباله این گفتگو به شرح زیر است.

* آیا ایرانی ها صلح را دوست دارند؟

من ذهنیت آنها (بازیکنان) را دوست دارم، آنها نمونه ملتی هستند که به قول خودشان می توانند از مرزهای واقعی خود فراتر رفته و از 120 درصد قدرت خود استفاده کنند. او شخصیت خوبی دارد و بازیکن آرامی نیست. آنها حرفه ای هستند، 18 ملی پوش ما در خارج از کشور بازی می کنند.

* آرزوهایت در جام جهانی چه خواهد بود؟

ایران هرگز از گروه خود خارج نشده است، بنابراین اگر این کار را انجام دهید موفق خواهد شد. ما کیفیت انجام این کار را داریم. ایران در جام های جهانی قبلی (2014 و 2018) نتایج قابل توجهی داشته است، تساوی 1-1 با پرتغال، باخت یک بر صفر مقابل اسپانیا در روسیه و گل پیروزی لیونل مسی در دقیقه 90 جام جهانی برزیل. آرژانتین یک بر صفر ایران را شکست داد این نشان می دهد که ایران می تواند با هر رقیبی رقابت کند. ایران در جام جهانی آلمان، برزیل و فینال روسیه نیز حضور داشته است.

دوست داری در جام جهانی قطر مقابل کرواسی بازی کنی؟

من دوست دارم این اتفاق بیفتد، اما این شدیدترین احساس خواهد بود. قلبم در این شرایط شکسته است. حضور در جام جهانی و هدایت تیم ملی 80 میلیونی و بازی مقابل کشورم واقعا خاطره انگیز خواهد بود. نمی دانم چگونه با این مشکل برخورد کنم… سکوها مملو از هواداران ایرانی و کروات خواهد بود. من انتظار جنون واقعی فوتبال را دارم. ایران در قطر احساس می کند که در خانه خود است، من ممکن است مثل یک جنگ صلیبی دیر وقت گریه کنم وقتی او کرواسی را مقابل برزیل در جام جهانی 2006 رهبری کرد.

به نظر شما ایران می تواند کرواسی را شکست دهد؟

من می گویم ما این توانایی را داریم و می توانیم همه را شکست دهیم، اما حدس نمی زنم.

* کرواسی شانس اول قهرمانی خواهد داشت اما ایران شانس برد دارد

دقیقا. کرواسی اولین شانس خود را برای پیروزی خواهد داشت – در یک درگیری احتمالی بین دو تیم – اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

* زلاتکو دالیک از زمان مربیگری در کشورهای عربی سرمربی تیم ملی کرواسی بوده است، فکر می کنید روزی این فرصت را به دست آورید؟

برای من افتخار بزرگی است که هر مربی کروات مربی تیم ملی کشورش باشد.

* رابطه شما با دلیک چگونه است؟

رابطه ما به عنوان شریک عادی است.

*حالا مدعی هستید که فدراسیون فوتبال کرواسی به شما وابسته است…

من کاری به این مشکل ندارم، همیشه جاه طلبی داشته ام و عاشق کارم هستم. واقعیت این است که من این فرصت را دارم که بزرگ فکر کنم. در ایران (تیم ملی) مربیگری هم کار بزرگ و مهمی است.

* 20 سال پیش در نووالیا بازی کردی. آیا با ماریان کوستیچ، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کرواسی هم تیمی بودید؟

نه، اما از آن زمان همدیگر را می شناسیم.

* شاید یک روز با شما تماس بگیرد …

من کاملا به ایران متعهد هستم. حالا سوالاتی وجود دارد، اما من در حال حاضر یک کار دارم. علاوه بر این، جام جهانی برای من مهمتر از پول و همه چیز است.

* فرض می کنیم دوست دارید در فوتبال اروپا کار کنید …

قطعا رویای من این است که در اسپانیا تمرین کنم، زیرا برای لاس پالماس و کامپوستلا بازی کرده ام. اسپانیا کشوری است که من آن را ایده آل می دانم. وقتی صحبت از فوتبال باشگاهی به میان می آید، این رویای من خواهد بود.

* دینامو موفق ترین باشگاه کرواسی است، آیا می توانید کارهای بزرگی با آنها انجام دهید؟

فکر نکنم دینام باشه من رایکا را در کرواسی تمرین کردم و مدتی است که به عنوان مربی به کشورم برگردم.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما