پنج نشانه فرسودگی شغلی

[ad_1]

صحبت از “فرسودگی شغلی” به امری عادی تبدیل شده است. اما تعداد بسیار کمی از کارمندان و مدیران می توانند این فرآیند مخرب را “فقط شناسایی” کنند یا حتی از علائم آن آگاه باشند. کارکنان تحت “استرس شدید” در محل کار به تدریج علاقه و انگیزه خود را برای کار از دست می دهند. این “سوختن” است. 5 علت و 5 علامت شایع «فرسودگی شغلی» به همراه 10 راهکار برای کنترل آن ارائه شده است.

فرسودگی شغلی کلیدواژه مهمی است که باید درباره آن بدانید و در واقع به استرس شدیدی که کارکنان احساس می کنند اشاره دارد که در نهایت می تواند منجر به ترک محل کار آنها شود. همچنین عواقب بزرگتری برای شما دارد، مانند کاهش بهره وری، کاهش روحیه و تأخیر قابل توجه در تولید، که همگی به ضرر سازمان تمام می شود.

سوزاندن مانند آتش سوزی گسترده می شود و اگر کنترل نشود می تواند تیم شما را نابود کند. کارمندان شما مهمترین دارایی شما هستند، به خصوص در این مواقع نامطمئن. اطمینان از پشتیبانی لازم برای موفقیت باید اولویت اول شما به عنوان یک مدیر باشد. برای کمک به جلوگیری از مشکلات عمده سوختگی در تیم خود، در اینجا پنج علامت و علت رایج فرسودگی شغلی و همچنین 10 نکته برای کنترل آن آورده شده است:

فرسودگی شغلی که به عنوان اختلال در محل کار نیز شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که منابع فیزیکی، عاطفی و ذهنی فرد تحلیل رفته باشد. این اتفاق با استرس گاهی اوقات می‌افتد و همه زمانی آن را احساس می‌کنند که استرس و ریسک شغلی بالا باشد. فرسودگی شغلی از دست دادن علاقه و انگیزه برای کار کردن است.

گرسنگی اغلب در نتیجه کار زیاد یا رفتار بد ایجاد می شود و این یک مشکل مسری است. کارمندان ناامید می توانند فرهنگ منفی گرایی را پرورش دهند که مانع نخبگان می شود و از پیوستن نامزدهای ویژه به تیم شما جلوگیری می کند. در اقتصاد آشفته امروزی، حفظ انگیزه و انگیزه کارکنان برای موفقیت بلندمدت تیم شما ضروری است.

خروج کارکنان می تواند بسیار پرهزینه باشد (به طور متوسط، یک سوم حقوق یک کارمند) و منجر به اخراج های متعدد شود. به طور خلاصه، همکاری با یکدیگر برای بهبود نرخ پرسنل و کاهش گرسنگی برای رهبران فناوری بیش از هر زمان دیگری مهم است.

مداخله زودرس کلید غلبه بر گرسنگی قبل از شروع یک چرخه سمی است. اما برای این کار باید با علائم فرسودگی شغلی آشنا باشید. در زیر شاخص های کلی فرسودگی شغلی وجود دارد که باید در تیم خود مراقب آنها باشید.

1. زبان بدن نادان یا عصبی: بیش از نیمی (55٪) از ارتباطات از طریق زبان بدن انجام می شود، بنابراین بسیار مهم است که به همان اندازه که به صحبت های کارکنان خود گوش می دهید به آن توجه کنید. مراقب علائم عصبی، تحریک پذیری یا ناامیدی، حتی در هنگام تماس های ویدیویی و تلفنی طولانی باشید. اگر کارمندان بیش از حد عصبانی به نظر می رسند، ممکن است صبر آنها تمام شود و باید فوراً با آنها صحبت کنید.

. عدم شرکت در فعالیت های اجتماعی: اگر کارمندان شما در مجامع اجتماعی شرکت شما شرکت نکنند، می تواند نشانه ای از اشتباه باشد. ابتکارات فرهنگی و فعالیت های اجتماعی باید راهی سرگرم کننده و آرامش بخش برای کمک به کارکنان در آرامش و ارتباط با همکارانشان باشد.

3. غیبت های مکرر: بین فرسودگی شغلی و غیبت رابطه مستقیمی وجود دارد. در واقع، کارگرانی که کمبود نیروی کار ندارند، 63 درصد بیشتر در یک روز بیمار می شوند. اگر کارمندان شما مکرر نیستند، ممکن است به این دلیل باشد که اضافه وزن دارند و نیاز به استراحت دارند.

4. بیماری های رایج: یکی دیگر از دلایل کمبود که نشانه بارز گرسنگی است، استرس مزمن است که می تواند تأثیر بیشتری بر سلامت داشته باشد و توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها را کاهش دهد، به این معنی که افراد در معرض خطر بیماری هستند. در واقع 23 درصد از کارگرانی که به شدت آسیب دیده بودند به اورژانس منتقل شدند.

5. کاهش محصول: اگر بهره‌وری کارمند شروع به کاهش کند، ممکن است نشانه‌ای از کاهش ظرفیت او باشد. از سوی دیگر، ممکن است به این معنا باشد که آنها احساس انگیزه می کنند و سعی می کنند با همان انرژی کار کنند. برای درک بهتر وضعیت، با کارکنان خود صحبت کنید، زیرا عوامل دیگر ممکن است منجر به کاهش بهره وری شوند.

5 علت رایج سوختگی کارکنان

وقتی هشدارهای فرسودگی شغلی را در بین کارکنان خود مشاهده می کنید، باید اقدام کنید. مشکلات را به سرعت تشخیص دهید و بلافاصله آنها را حل کنید. درک مسئله، کلید حل موفق مشکل است. با 5 علت شایع سوء هاضمه شروع کنید:

1. عدم حمایت مدیریتی: به عنوان یک مدیر، تأثیر قابل توجهی بر گزارش دهی مستقیم خود دارید: 67 درصد از کارمندان احساس می کنند با یک مدیر پشتیبانی درگیر هستند. علاوه بر این، اعضای تیم که معتقدند مدیر از آنها حمایت می کند، 70 درصد کمتر احتمال دارد که به طور منظم احساس بی حوصلگی کنند.

. اهداف دست نیافتنی یا نامشخص: تلاش برای دستیابی به اهدافی که دستیابی به آنها غیرممکن است انگیزه قابل توجهی در کارکنان ایجاد می کند. علاوه بر این، اگر کارکنان از اینکه انتظارات یا انتظاراتشان دائماً در حال تغییر است، غافل باشند، ممکن است ایجاد احساس مالکیت در کارشان دشوار باشد و خطر فرسودگی شغلی را افزایش دهند.

3. جداسازی فاصله کاری: هنگامی که زندگی شخصی و شغل آنقدر در هم تنیده شده است که کار و خانه اغلب در هم تنیده می شوند، کارمندان سخت تلاش می کنند تا موانع کار را تا زمانی که فقط چند قدم با دفتر کار فاصله دارند و بتوانند در وظایف و مسئولیت ها شرکت کنند، از بین ببرند. در نتیجه، کار از راه دور می تواند منجر به ساعات کاری طولانی تر و استرس بیشتر شود. علاوه بر این، کارکنان از راه دور اغلب احساس می‌کنند که ارتباط خود را با مدیران و هم تیمی‌ها قطع می‌کنند و در نتیجه ممکن است فشار غیرضروری برای عملکرد خوب و در نتیجه کار بیش از حد را تجربه کنند.

4. عدم آگاهی: تعریف و تمجید و به رسمیت شناختن موفقیت نقش مهمی در مشارکت کارکنان (تعهد به کار) دارد. در واقع، 43 درصد از کارمندان می گویند که حس خوشایند شرکت باعث افزایش اعتماد به نفس در محل کار می شود. عدم شناخت کارکنان باعث می شود آنها احساس بی ارزشی و بی انگیزگی کنند و در عین حال خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

5. الزامات شغلی بیش از حد: کارمندان ممکن است در عمل بیش از حد کار کنند. اگر کل سیستم همیشه کار کند، خیلی سریع از بین می روند. در یک نقطه، کار پرتقاضا مانند دوی ماراتن بدون خط پایان به نظر می رسید. کارمندان باید قبل از بازگشت به کار بتوانند نفس بکشند، یعنی زمانی برای بهبودی داشته باشند.

10 نکته برای جلوگیری از فرسودگی شغلی کارگران

مهم است که مدیران به طور منظم گزارش های مستقیم خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که اطلاعات مورد نیاز خود را چه به عنوان کارمند و چه به عنوان افراد دریافت می کنند. نقشه های پر تاثیر که اغلب به عنوان ستون فقرات یک کار وجود دارند، مانند نقشه های فنی، نیاز به بازرسی های اضافی برای مدیریت مشارکت کارکنان و جلوگیری از سوختگی دارند. در اینجا 10 نکته وجود دارد که رهبران فناوری می توانند از آنها برای جلوگیری از فرسودگی کارکنان استفاده کنند:

1. اولویت بازخورد: با ارسال مستقیم گزارش خود در طول یک جلسه در هر قسمت، بازخورد بدهید و دریافت کنید. این به ایجاد روابط قوی بین مدیر و کارمند کمک می کند و فرصتی شخصی برای افراد فراهم می کند تا در مورد چالش هایی که با آن روبرو هستند صحبت کنند. برای کارمندان از راه دور، از یک پلت فرم کنفرانس ویدیویی استفاده کنید تا بتوانید مکالمه را ادامه دهید. به کارکنان بازخورد ارائه دهید تا بتوانند از آن برای بهبود نقش خود استفاده کنند. هم انتقاد سازنده و هم تحسین بر تعامل تأثیر مثبت دارند.

در واقع، 69 درصد از کارمندان می‌گویند که اگر از تلاش‌هایشان تمجید زیادی دریافت نکنند، سخت‌تر کار می‌کنند و 24 درصد می‌گویند اگر بازخورد کافی از مدیرشان دریافت کنند، به جای دیگری نگاه می‌کنند.

از اعضای تیم نظر بخواهید. به نگرانی های آنها گوش دهید و راه هایی برای بهبود ارتباطات و افزایش تجربه کارمندان خود بیابید. نزدیک به نیمی از کارمندان (48٪) می گویند که پاسخ دادن به نظرات آنها و انجام اقدامات مناسب می تواند به کاهش جابجایی داوطلبانه کمک کند.

. اولویت های سلامت روان: خسارات جسمی و روحی ناشی از سوختگی کارکنان هر ساله بین 125 تا 190 میلیارد دلار در مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده تخمین زده می شود. ایجاد تعادل بین کار و زندگی در دنیای دیجیتالی به هم پیوسته ما دشوار است، اما برای کارمندانی که از راه دور در خانه و محل کار هستند دشوارتر است.

3. یک استراحت ذهنی را در طول روز توصیه کنید: برخی از کارمندان به دلیل ترس از دست دادن به‌روزرسانی‌ها یا عقب افتادن، برای استراحت مردد هستند. فعالیت های متنوعی را در فعالیت های روزانه تیم خود انجام دهید که باعث آرامش می شود.

4. شناسایی و حفظ انتظارات واقع بینانه: هیچ چیز سریعتر از اهداف دست نیافتنی به کارکنان انگیزه نمی دهد. این احساس که آنها اهداف متحرک را دنبال می کنند و نشان را از دست می دهند دائماً اعتماد کارکنان را تضعیف می کند. اهداف باید مترقی و انعطاف پذیر باشند.

شما نباید انتظار داشته باشید که یک استخدام جدید در سطح یک کارمند دو ساله کار کند. علاوه بر این، ممکن است در این فرآیند با موانعی روبرو شوید که باید رویکرد خود را به طور کامل تغییر دهید. اگر چنین است، کارکنان نباید منسوخ یا بیش از حد تهاجمی مورد هدف قرار گیرند. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که معیار موفقیت در دستیابی به اهداف هستند و اهداف باید در صورت نیاز تعیین شوند، به ویژه زمانی که کارکنان در نقش های خود پیشرفت می کنند.

5. روند ورود خود را به روز کنید: فرآیند ثبت نام شما اولین معرفی واقعی یک کارمند به شرکت شما است. سلسله مراتب قوی کارمندان را در مسیر موفقیت قرار می دهد. 53% از متخصصان منابع انسانی به دلیل فرآیندهای استخدام بهتر، مشارکت کارکنان بهبود یافته را گزارش می دهند.

به عنوان یک مدیر، وظیفه شما این است که ابزارهایی را در اختیار کارکنان قرار دهید تا بتوانند مسئولیت ها و اهداف خود را روشن کنند تا بتوانند در نقش های خود پیشرفت کنند. اگر کارکنان بدانند انتظاراتشان چیست، اغلب به پذیرش و سرمایه گذاری در کارشان افتخار می کنند.

همچنین، کارکنان جدید را به اعضای تیم خود معرفی کنید و به آنها کمک کنید تا نوع فرهنگ سازمانی شما را درک کنند. انجام این کار باعث می شود آنها با سایر کارمندان ارتباط برقرار کنند و حس تعلق را در خود ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که در بهینه سازی پروژه واقعیت مجازی خود برای دنیای دوردست امروزی مشارکت دارید.

6. ارائه برنامه ریزی انعطاف پذیر: دادن آزادی به کارمندان برای تنظیم ساعات کاری خود با توجه به زندگی شخصی آنها تأثیر مثبتی بر مشارکت دارد. این نه تنها به آنها کمک می کند تا تعادل بین کار و زندگی داشته باشند که نیازهایشان را برآورده کند، بلکه به آنها احساس استقلال می دهد که تجربه کلی کارکنانشان را افزایش می دهد.

علاوه بر این، سفارشی کردن برنامه کاری شما به کارمندان اجازه می دهد ساعات بیشتری کار کنند. برای تیم های راه دور، این یک راه آسان برای جلوگیری از فرسودگی در محل کار بدون در نظر گرفتن تلاش شما است. با توجه به اینکه همه چیز آنلاین است، کارمندان به راحتی می توانند برنامه آنلاین را دنبال کنند.

7. به روز رسانی و خودکار کردن فرآیند: سعی کنید کاستی ها را شناسایی کنید، چه شرکت کنندگان فردی یا محدودیت های فرآیند، تا بتوانید آنها را برای تیم خود به حداقل برسانید. گاهی اوقات حذف رویه‌ها یا مسئولیت‌های مشترک با تفویض اختیار می‌تواند نحوه همکاری کارکنان را بهبود بخشد و ناامیدی را در این فرآیند کاهش دهد.

8. پروژه های مورد علاقه را تشویق کنید: اگر مردم از انجام آن لذت ببرند، طبیعتاً در کارشان مشارکت بیشتری خواهند داشت. علاوه بر تشویق اعضای تیم به کشف علایق شما – هم در محل کار و هم در اوقات فراغت – به آنها آزادی انتخاب شغل بدهید.

اگر یک توسعه‌دهنده یا مهندس نرم‌افزار ترجیح می‌دهد با یک زبان برنامه‌نویسی به زبان دیگر کار کند، اجازه دهید در درجه اول روی پروژه‌ای کار کند که مطابق با علایقش باشد. البته هر کارمندی شغلی دارد که ممکن است از آن لذت نبرد و باید انجام دهد. به عنوان یک رهبر تیم، وظیفه شما سفارشی کردن نقشه ها برای افراد نیست.

با این حال، تمرکز بر اولویت های کارکنان و لیست کارهایی که در راستای علایق حرفه ای و اهداف بهتر است، نوعی توسعه کارکنان است. کمک به کارمندان برای انجام کارهایی که آنها را هیجان زده می کند و به آنها اجازه می دهد در حرفه خود رشد کنند، خطر سوختگی را کاهش می دهد.

9. زمان برای تفریح: ابتکارات اجتماعی مرتبط از قبل باید بخشی از فرهنگ شرکت شما باشد، اما می توانید فعالیت های بیشتری را به طور خاص برای تیم خود انجام دهید. انجام این کار کارمندان را قادر می سازد تا به عنوان یک تیم به عنوان یک کل و در سطح فردی درگیر شوند. همچنین به آنها کمک می کند تا در پایان روز کاری از استرس و استرس خلاص شوند و به کار خود افتخار کنند.

10. پیشنهاد پاداش: علاوه بر قدردانی از کارمندان برای کارهای خوب، به آنها برای تلاش هایشان پاداش دهید. مشوق ها و پاداش ها در میان تیم های فروش رایج است، اما آنها همچنین برای ایجاد انگیزه و درگیر کردن کارکنان در همه بخش ها به خوبی کار می کنند.

از فرسودگی شغلی اجتناب کنید اساساً این است: به کارمندان خود گوش دهید. وقتی از آنها سؤال می شود، به شما می گویند که برای احساس اطمینان در شغل خود و موفقیت در کار خود چه کاری باید انجام دهند. علائم گرسنگی را بشناسید و برای حفظ عملکرد برتر و جذب کارجویان خوب اقدام فوری انجام دهید.

مترجم: محمود نوری شمس آباد – دنیای اقتصاد

منبع: buildin.com

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما