پرداخت ارز مسافرتی فقط با پول ملی کشور مقصد

[ad_1]

رئیس کانون صرافان گفت: کانون صرافان و بانک مرکزی صرفاً برای جلوگیری از سودجویی دلالان از ارز مسافرتی، در نظر دارند ارز مسافرتی را با پول ملی کشور مقصد تکمیل کنند.

به گزارش تسنیم، در هفته های اخیر فاصله بین نرخ بازار آزاد و صرافی ملی باعث ایجاد صف های طولانی در مقابل صرافی ها شده است.

منشأ این نوسانات به برخی از معامله گران مجازی فردای بازار ارز بازمی گردد که بدون اطلاع رسانی دقیق و اخبار موثق، ادامه تحریم ها را پیش بینی کردند و اقدام آنها بازار ارز را دوباره روشن کرد. علامت

اما دیری نپایید که بازار از این شور کاذب و سوداگرانه آگاهی کامل پیدا کرد و به همین دلیل در چند روز اخیر دلار روندی نزولی را تجربه کرد و به کانال 29 هزار تومان بازگشت. البته شدت درگیری با نوسانات ارز و بسته شدن کانال های سیگنال می تواند نقش بسزایی در بسته شدن دست معامله گران داشته باشد.

پرداخت ارز مسافرتی فقط به پول ملی کشور مقصد

احمد نوایی لواسانی رئیس اتحادیه صرافان گفت: در حال حاضر تامین و توزیع ارز بین مسافران خارج از کشور آسان است.

لواسانی گفت: در حال تدوین سازوکاری برای توزیع ارز بین مسافران ایرانی علاوه بر یورو و دلار هستیم. وی گفت: در حال حاضر بسیاری از مسافران ایرانی به جاهایی سفر می کنند که کشور برای هزینه های خود نیازی به دلار و یورو ندارد.

مزیت دادن ارز کشور مقصد به مسافران

وی با بیان اینکه در سامانه جدید به هر مسافر پول ملی کشور مقصد داده می شود، افزود: مزیت این مشکل این است که هر دو مسافر در کشور مقصد نیازی به تبدیل دلار خود به پول ملی ندارند. کشورهای خارجی و این مکانیسم همچنین تقاضای غیرضروری برای منابع داخلی دلار و یورو را کاهش می دهد.

رئیس اتحادیه صرافان گفت: مثلاً مسافران ترکیه ای یا عراقی مجبور به پرداخت دلار و یورو نیستند.

تامین انواع ارزهای خارجی با همکاری شبکه صادرکنندگان

لواسانی با اشاره به اینکه ضوابط این سامانه در حال حاضر در بانک مرکزی در حال تدوین است، گفت: مبدل های ارزی پس از نهایی شدن می توانند نیازهای ارزی خود را از طریق شبکه صادرکنندگان تامین کنند و صرافان می توانند با کمک صادرکنندگان وارد کشور شوند. درآمد خود را از طریق اسکناس وارد کنید». برای رفع نیاز مسافران خارجی.

وی گفت: در صورت نهایی شدن این طرح توسط بانک مرکزی، هیچ اجباری برای صرافان مبنی بر انتشار ارزهای ملی به کشورها وجود نخواهد داشت، به ویژه ارزهای ملی عراق و ترکیه به راحتی در اختیار صرافان قرار خواهد گرفت.

صرافی ها نمی توانند اسناد مسافر را تأیید کنند

رئیس کانون صرافان در ادامه گفت: در هفته های اخیر با افزایش فاصله قیمتی بورس ملی و بازار آزاد شاهد تجمع بسیاری از خریداران و دلالان واقعی مقابل صرافی ها بودیم که به دو نفر کاهش یافت. نرخ پس از شکاف.” دیدیم که تعداد خریداران کم کم کم می شود.

وی با بیان اینکه صرافی ها امکان احراز صلاحیت سیستمی متقاضیان خرید ارز را ندارند، گفت: بررسی اصالت و عدم جعلی بودن مدارک مسافران، بیماران، دانشجویان و غیره در حیطه صلاحیت قانون نیست. وظایف صرافان.

لواسانی در ادامه گفت: در زمینه در دسترس قرار دادن ارز، معامله گران ما در سامانه نیما به محض مشاهده سامانه ثبت سفارش، ارز مورد نیاز را طبق قوانین توزیع می کنند، اما برای مسافران فقط می توان مدارکی مانند کاغذ بازی را مشاهده کرد. . به عنوان ویزا و پاسپورت. و ما زیرساخت سیستمی برای آن نداریم.

بانک مرکزی به صورت سیستماتیک مداخله نکرد

وی گفت که احتمال وقوع فساد و تقلب وجود دارد زیرا نیازهای ارزی مسافران، دانشجویان و بیماران به طور سیستماتیک ارزیابی نمی شود. قطعا نقش موثری در کاهش فساد خواهد داشت.

رئیس کانون صرافان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به وضعیت فعلی نوسانات ارزی برای تنظیم نرخ ها، مداخلات ساده و مبادلات ارزی رسیدگی نکرده است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما