مقایسه پیکسل 6 و پیکسل 5 – زومیت

[ad_1]

سرانجام ، پس از مدت ها انتظار ، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی شدند. قبل از رونمایی از این دو دستگاه ، تقریباً تمام اطلاعات آنها فاش شد. اکنون وقت آن است که این خانواده جدید را با نسل قبلی خود مقایسه کنیم. فقط می خواهیم بگوییم پیکسل 6 در بازار است ، اگر قصد خرید پیکسل 5 را دارید پشیمان خواهید شد زیرا سری جدید گوشی های هوشمند گوگل دارای ویژگی های خوبی است.

پس از رونمایی از محصولات جدید ، این سوال مطرح می شود که چقدر از نسخه قبلی پیکسل 6 جلوتر هستید؟ این مهم است زیرا تعیین می کند که آیا باید پیکسل قدیمی خود را با یک پیکسل جدید جایگزین کنید یا دستگاه کنونی برای نیازهای شما کافی است یا خیر.

در این مقاله ، ما گوشی های هوشمند سری Pixel 5 و Pixel 6 را مقایسه می کنیم.

محدوده قیمت خانواده Pixel 6

مهمترین عامل هنگام خرید محصول قیمت آن است ، بنابراین بیایید با بررسی این موضوع شروع کنیم. هنگامی که آخرین پیکسل 5 در اکتبر گذشته معرفی شد ، دارای برچسب قیمت 699 پوند بود. اما آیا محصول جدید گوگل با همه ویژگی ها و ویژگی های جدید در همان محدوده قیمتی فروخته می شود؟ در زیر به این سال پاسخ داده می شود.

پیکسل 6

قیمت نسخه معمولی این خانواده 599 دلار بنابراین Pixel 6 Pro قیمت اصلی 899 خودشه.

گفته می شود گوگل سهم بازار گوشی های پرچمدار اپل و سامسونگ را می دزدد. قیمت گلکسی اس 21 از 799 دلار تا 1379 دلار است. به طور مشابه ، قیمت آیفون 13 بسته به نحوه پیکربندی آن از 799 دلار تا 1099 دلار متغیر است.

خانواده Pixel 6 از نظر زیبایی زیباتر است

همه گوشی های پیکسل قبلی گوگل ، از جمله پیکسل 5 ، عمداً طراحی شده اند تا بسیاری از نیازهای کاربر را برآورده کنند. در واقع ، در تلفن یک شرکت ، ظاهر اهمیت کمتری نسبت به کاربر دارد. به همین دلیل است که سری پیکسل هایی مانند iPhone یا Galaxy معمولاً طراحی جذابی ندارند.

اما در مورد Pixel 6 و Pixel 6 Pro اینطور نیست. هر دو این گوشی ها رنگ های برجسته و زیبایی دارند و در طراحی آنها از فلز براق استفاده شده است. واضح است که این دو دستگاه برای جبران نقاط ضعف طراحی نسل های قبلی آمده اند. سری Pixel 6 برای جلب توجه دیگران طراحی شده است. همچنین رنگ های این دستگاه جذابیت بیشتری نسبت به رنگ های استفاده شده برای سری Pixel 5 دارد.

پیکسل 6

Pixel 6 Pro از یک قاب آلومینیومی براق استفاده می کند و در سه رنگ سفید ابری ، Sorta Sunny و Stormy Black عرضه می شود. با این حال، پیکسل 6 از یک قاب آلومینیومی مات استفاده می کند و در رنگ های Sorta Seephom ، Kinda Coral و Stormy Black موجود است.

به طور کلی ، سری Pixel 6 نه تنها جذاب تر از Pixel 5 است ، بلکه جذابتر از همه مدل هایی است که تاکنون وارد این خانواده بزرگ شده اند.

سنسور دوربین بزرگتر و بهتر از سری 6 پیکسل

بر هیچ کس پوشیده نیست که بزرگترین پیشرفت بین Pixel 6 و 6 Pro سیستم تصویربرداری آنها است. از نظر فیزیکی ، سخت افزار دوربین در این خانواده بسیار بزرگتر از سخت افزار Pixel 5 است. در واقع ، این دوربین های جدید به اندازه کافی بزرگ هستند که در نوار عمودی پشت هر گوشی قرار می گیرند.

دلیل ضخیم شدن دوربین این است که پیکسل 6 دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز واید است. هر دو گوشی دارای دوربین اصلی بسیار بزرگ 50 مگاپیکسلی و دوربین ماوراء بنفش 12 مگاپیکسلی هستند. بنابراین مدل پرو دارای یک دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابر است. گوگل می گوید Pixel 6 Pro با کمک نرم افزار Super Race Zoom تا 20 برابر دامنه ارائه می دهد.

سیستم دوربین هر دو دستگاه بهتر و قوی تر از Pixel 5 است زیرا این تلفن هوشمند دارای یک دوربین ماوراء بنفش 16 مگاپیکسلی و دو سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی دو پیکسل است.

تراشه تنسور اختصاصی در سری 6 پیکسل

گوگل تصمیم گرفت از تراشه داخلی خود برای سری Pixel 6 استفاده کند. Google Tensor در مرکز هر دو Pixel 6 و Pixel 6 Pro قرار دارد. Tensor که تنها توسط مهندسان گوگل ساخته شده است ، شبیه تراشه های موبایل سری A اپل است.

Tensor یک تراشه است که به گفته گوگل می تواند عملکرد مشابه تراشه Snapdragon 888 را ارائه دهد. اما مهمترین ماژول این تراشه واحد پردازش TPU یا Tensor است که به Pixel 6 اجازه می دهد پردازش مبتنی بر AI را بر روی دستگاه انجام دهد. Tensor اولین تراشه جهان با دو هسته قدرتمند Cortex-X1 است که با ترکیب 2 هسته متوسط ​​و 4 هسته کم مصرف ، یک CPU را تشکیل می دهد.

در نتیجه قرارگیری این تراشه در سری جدید پیکسل ها ، محاسبه و عملکرد پردازنده بسیار بهبود یافته است.

سرعت بالای شارژ کابل سری 6 پیکسل

Pixel 6 و 6 Pro اولین گوشی های گوگل بدون شارژر در جعبه هستند. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از باتری های 4400 و 5000 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز آنها استفاده می کنند و از شارژ سیمی تا 30 وات پشتیبانی می کنند. Pixel 6 و Pixel 6 Pro به ترتیب می توانند به ترتیب با 21 و 23 وات برق بی سیم شارژ شوند. البته توجه کرده اید که در این بخش ، سری Pixel 6 نسبت به Pixel 5 برتر است. پیکسل 5 تنها از شارژ بی سیم تا 18 وات پشتیبانی می کند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما