درخواست اقدام علیه کارخانه های استفاده کننده از نفت کوره

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: مسعود تعزیری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف و تاکید بر اینکه «نیروهای انتظامی نمی خواهند آلودگی هوای تهران را از بین ببرند یا کاهش دهند.

وی با بیان اینکه تهران سیاست‌ها و قوانینی برای مقابله و کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: اما از سوی دستگاه مسئول اجرا نمی‌شود و اطلاعات کافی در مورد موضوع جلسه وجود نداشت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور کار جلسه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه موضوع رفع ممنوعیت تردد موتورسیکلت های گلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تجریشی همچنین با بیان اینکه میزان آلودگی از منابع ثابت مانند موتورسیکلت، خودروهای دیزلی و خودروهای شخصی گرفته تا صنایع و منابع متحرک مانند پروژه های برق حدود 60 تا 40 است، خاطرنشان کرد: در حالی که نیروگاه ها، کارخانه های بزرگ و صنایع حومه شهر از سوخت گازوئیل استفاده می کنند. محصولات آن ها. منابع پایدار آلودگی هوا نقش عمده ای در آلودگی هوای شهری خواهند داشت و نسبت آن بین 60 تا 40 متغیر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه ها و کارخانه های بزرگ اطراف تهران از سوخت گازوئیل استفاده می کنند، گفت: متأسفانه طبق آخرین بررسی ما از صنایع بزرگ اطراف تهران که هفته گذشته راه اندازی شد، در بسیاری از پروژه های برق تهران از گازوئیل استفاده کرده ایم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از سوختن سوخت نیروگاه های تهران گفت:

تاجیری یکی از دلایل سوختن مازوت در نیروگاه های تهران را کاهش فشار گاز دانست و خاطرنشان کرد: اغلب با سرد شدن هوا فشار گاز در بخش خانگی افزایش می یابد و پروژه ها و صنایع بزرگ انرژی به سمت سوخت می روند. نفت برای کاهش تولید صرفه جویی جدی در بخش گاز خانگی داشته باشید.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: طبق بررسی اخیر ما بسیاری از واحدهای ریخته گری در تهران از سوخت گازوئیل استفاده کرده اند.

** نفت کوره چیست و چه خطراتی برای سلامتی انسان دارد؟

نفت کوره یکی از هیدروکربن‌های نفتی است که پس از نفتا، بنزین و نفت سفید در فاز پالایش نفت خام به‌دست می‌آید و به دلیل سیاه بودن، ارزان‌ترین سوخت کوره‌ها، حمام‌ها و اجاق‌ها، نفت سیاه نیز نامیده می‌شود. نانوایی ها و موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه ها وجود دارند که خطرات غیرقابل جایگزینی برای قلب و ریه و همچنین سرطان دارند.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما