omdebegirbanner

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

[ad_1]

برای شفاف سازی قیمت با کاهش قیمت کالا بر روی 14 قلم، دستورالعمل عرضه این اقلام به اتحادیه ها و اتاق اصناف سراسر کشور صادر شد.

نوشته مرتبط: راهنمای خرید سریع دست دوم

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، موارد مندرج در این دستورالعمل به شماره نامه 40485/400/370 مورخ 1400/09/02 و 370/400/41892 مورخ 1400/09/28 می باشد. و اتاق حفاظت مولد. به شرح زیر است:

– قیمت تولید کننده / واردکننده درج شده بر روی کالا باید با قیمت فروش بر اساس رسید (قبض فروش) صادر شده یکسان باشد و در کنار قیمت معافیت از مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر ارزش افزوده برای جلوگیری از مالیات مضاعف درج شود.

– هر گونه تخفیف بیش از 3 درصد با کاهش قیمت فروش کارخانه سازنده درج شده روی محصول اعمال شود و تخفیف بیش از 3 درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت اعلامی است. . باید از تشکیلات و این گونه اقدامات پرهیز کرد.

– در مواردی از قبیل (موقعیت های خاص، پایان سال، اعیاد و …) و نیاز به اعطای امتیاز مقطعی مازاد بر میزان تعیین شده، واحدهای مربوطه موظف به اخذ مجوز مورد نیاز از صنعت، معدن و تجارت می باشند. . اعطای تخفیف واقعی به مشتریان توسط سازمان استان محصول جهت نظارت.

– حداکثر مقدار را می توان با مجموع حلقه توزیع از عرضه کننده به مصرف کننده شامل ضریب سود توزیع کل جهانی (10%) و سود خرده فروشی (7-10% برای کالاهای اعلام شده) به قیمت تولید کننده / وارد کننده اضافه کرد. با ضرایب جزئی). فروش تایید شده است).

– در مواردی که توزیع کالا به صورت سراسری نباشد، مبلغ فوق به میزان ضریب سود مصوب مربوطه کاهش می یابد.

– خرده فروشان باید برچسب قیمت مصرف کننده را از نظر هزینه های قابل قبول در چارچوب سود و مصوبات تعیین کنند و درصد سود به صورت شفاف اعمال شود. از این رو در چارچوب بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر «شفافیت و نظم بخشی نظام توزیع و به روز رسانی روش های قیمت گذاری و نظارت بر بازار» و نیز لزوم ایجاد رقابت، تعدیل قیمت ها و دستیابی به بهبود توزیع. . سیستم و پیشگیری از سوء استفاده ترجیحا از خرید آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشابه ساز، چرخ گوشت و ماکروفر از تاریخ 27/09/1300 و کلیه واحدهای بازرگانی پخش از تاریخ 1400/10/14، پودر لباسشویی، دستمال، پوشک، قیمت یخچال، فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت شرکت سازنده روی بسته قرار داده نشود و برچسب قیمت فروش بر روی سود مصوب و بهای تمام شده درج شود تا شفاف باشد.

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

شایان ذکر است این طرح طبق نامه شماره 60/21738 مورخه 60/21738 “دستورالعمل مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی” در مرحله اول به صورت آزمایشی به مدت شش ماه اجرا می شود. 1400/9/1400 وزیر صنعت، معدن و تجارت (تصاویر پیوست) و سایر اقلام کالایی به مرور افزایش خواهند یافت.

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

نامه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما