قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

[ad_1]

برای شفاف سازی قیمت با کاهش قیمت کالا بر روی 14 قلم، دستورالعمل عرضه این اقلام به اتحادیه ها و اتاق اصناف سراسر کشور صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، موارد مندرج در این دستورالعمل به شماره نامه 40485/400/370 مورخ 1400/09/02 و 370/400/41892 مورخ 1400/09/28 می باشد. و اتاق حفاظت مولد. به شرح زیر است:

– قیمت تولید کننده / واردکننده درج شده بر روی کالا باید با قیمت فروش بر اساس رسید (قبض فروش) صادر شده یکسان باشد و در کنار قیمت معافیت از مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر ارزش افزوده برای جلوگیری از مالیات مضاعف درج شود.

– هر گونه تخفیف بیش از 3 درصد با کاهش قیمت فروش کارخانه سازنده درج شده روی محصول اعمال شود و تخفیف بیش از 3 درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت اعلامی است. . باید از تشکیلات و این گونه اقدامات پرهیز کرد.

– در مواردی از قبیل (موقعیت های خاص، پایان سال، اعیاد و …) و نیاز به اعطای امتیاز مقطعی مازاد بر میزان تعیین شده، واحدهای مربوطه موظف به اخذ مجوز مورد نیاز از صنعت، معدن و تجارت می باشند. . اعطای تخفیف واقعی به مشتریان توسط سازمان استان محصول جهت نظارت.

– حداکثر مقدار را می توان با مجموع حلقه توزیع از عرضه کننده به مصرف کننده شامل ضریب سود توزیع کل جهانی (10%) و سود خرده فروشی (7-10% برای کالاهای اعلام شده) به قیمت تولید کننده / وارد کننده اضافه کرد. با ضرایب جزئی). فروش تایید شده است).

– در مواردی که توزیع کالا به صورت سراسری نباشد، مبلغ فوق به میزان ضریب سود مصوب مربوطه کاهش می یابد.

– خرده فروشان باید برچسب قیمت مصرف کننده را از نظر هزینه های قابل قبول در چارچوب سود و مصوبات تعیین کنند و درصد سود به صورت شفاف اعمال شود. از این رو در چارچوب بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر «شفافیت و نظم بخشی نظام توزیع و به روز رسانی روش های قیمت گذاری و نظارت بر بازار» و نیز لزوم ایجاد رقابت، تعدیل قیمت ها و دستیابی به بهبود توزیع. . سیستم و پیشگیری از سوء استفاده ترجیحا از خرید آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشابه ساز، چرخ گوشت و ماکروفر از تاریخ 27/09/1300 و کلیه واحدهای بازرگانی پخش از تاریخ 1400/10/14، پودر لباسشویی، دستمال، پوشک، قیمت یخچال، فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت شرکت سازنده روی بسته قرار داده نشود و برچسب قیمت فروش بر روی سود مصوب و بهای تمام شده درج شود تا شفاف باشد.

شایان ذکر است این طرح طبق نامه شماره 60/21738 مورخه 60/21738 “دستورالعمل مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی” در مرحله اول به صورت آزمایشی به مدت شش ماه اجرا می شود. 1400/9/1400 وزیر صنعت، معدن و تجارت (تصاویر پیوست) و سایر اقلام کالایی به مرور افزایش خواهند یافت.

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

نامه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

قیمت محصولات باید در 14 مورد درج شود

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما