فلوکستین: عوارض، زمان و نحوه مصرف، تداخل دارویی / فلوکستین در بارداری – نایریکا

این دارو را طبق دستور پزشک باید مصرف کنید و معمولا ساعت مصرف قرص فلوکستین یکبار در روز و در صبح است. اما باید بدانید که قرص فلوکستین را باید زیرنظر روانپزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید.روانپزشکان و متخصصین مغز و اعصاب فلوکستین را برای درمان اختلالات زیر به کار می برند:اختلالات افسردگی اساسیاختلالات افسردگی پس از زایماناختلال افسردگی فصلیسندروم پیش از قاعدگیاختلال وسواس فکری و عملیاختلال اضطراب جدایی کودکاناختلال افسردگی در کودکاناختلال استرس و اضطراباختلال پرخوری عصبیاختلال فوبیا.اشکال داروی فلوکستینفلوکستین به چهار شکل ارائه میشود: کپسول، کپسول تأخیر در انتشار، قرص و محلولاشکال دارویی رایج در ایران:قرص فلوکستین ۱۰ میلی گرمقرص فلوکستین ۲۰ میلی گرمکپسول فلوکستیننحوه و ساعات مصرف قرص فلوکستین 10 و 20پیش از شروع مصرف قرص فلوکستین 10 و قرص فلوکستین 20 و قبل از هر بار مصرف مجدد راهنمای استفاده از دارو را مطالعه کنید.این دارو را به صورت خوراکی، طبق تجویز پزشک، معمولا یک بار در روز، صبحها، مصرف کنید.در صورتی که دو بار در روز این دارو را استفاده میکنید ممکن است پزشک شما اینطور تشخیص دهد که یک بار در صبح و یک بار ظهر آن را مصرف کنید.اگر از شکل مایع داروی فلوکستین استفاده میکنید دارو را با پیمانهی مخصوص مصرف کنید.

دوز معمول: 10-20 میلی گرم در روز.

دوز جایگزین: شما ممکن است یک بار در هفته کاندید مصرف این دارو باشید. دوز معمول: 60 میلی گرم در روز صبح مصرف می شود. دوز معمول: 20-80 میلی گرم در روز. دوز معمول: 10-20 میلی گرم در روز. دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز صبح مصرف می شود. پرخوری عصبی و اختلال وحشت: این دارو در کودکان برای این شرایط مورد مطالعه قرار نگرفته است. این دارو در کودکان زیر 7 سال برای این بیماری نباید استفاده شود. علاوه بر این، درمان با داروی فلووکسامین ممکن است کارآیی درمان رفتاری در این گروه از بیماران را بهبود بخشد. ممکن است همین مسئله تاثیرات ضدافسردگی و ضداضطرابی آن را ایجاد کرده باشد و همچنین ممکن است باعث کارآیی آن در درمان نشانه های شناختی افسردگی شود. مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI) مانند ایزوکارباکسازید ، فنلزین و ترانیل سیپرومین. داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI)؛ در صورت مصرف این داروها یا اگر طی 14 روز گذشته از آن ها مصرف کرده اید از خوردن فلوکستین اجتناب کنید. اکسیکاربامازپین (داروی ضد صرع که نسبت به بقیه عوارض جانبی کمتری دارد) تأثیر کمتری بر روی سیستم P450 اکسیداز کبدی دارد، اما بااینوجود غلظت سرمی T4 را کاهش میدهد درصورتیکه TSH در محدوده طبیعی قرار دارد.

برای زنان باردار: این دارو از داروهای بارداری رده C است.

اما بهرحال کلردیازپوکساید باید طبق زمان بندی که پزشک تعیین کرده مصرف شود. به هیچ وجه نباید مصرف داروهای ضدافسردگی را بدون مشورت با پزشک قطع کنید یا مصرف آنها را بیش از حد مجاز ادامه دهید. مصرف بیش از حد این داروها می تواند عوارض جانبی جدی و تهدید کننده زندگی ایجاد کند. برای زنان شیرده: این دارو ممکن است به شیر مادر منتقل شود و در کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند عوارض جانبی ایجاد کند. برای زنان باردار: این دارو از داروهای بارداری رده C است. مصرف آن باید با تجویز پزشک بوده و در بعضی از زنان با عوارضی مثل کاهش میل جنسی، افزایش اضطراب و… بعد از دو هفته ، پزشک احتمالاً دوز کودک شما را به 20 میلی گرم در روز افزایش می دهد. به دلیل این خطر ، پزشک ممکن است دوز شما را کاهش دهد و یا اینکه شما دارو را کمتر مصرف کنید. به این دلیل که فلوکستین و این داروها می توانند عوارض جانبی مشابهی ایجاد کنند. در صورت بروز عوارض جانبی جدی ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

همیشه درمورد تداخلات احتمالی با تمام داروهای تجویز شده ، ویتامین ها ، گیاهان و مکمل ها و داروهای بدون نسخه ای که مصرف می کنید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید. اگر شدت آنها بیشتر است یا از بین نمی روند ، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. اگر باردار هستید و قصد بارداری دارید با پزشک خود صحبت کنید. حتماً در مورد تمام داروها ، ویتامین ها یا گیاهانی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. در صورتی که داروهای آرامبخش ، مسکن ، شل کننده های عضلات ،داروهای ضدسرفه ، داروهای تشنج یا سایر داروهای ضدافسردگی مصرف می کنید ، قبل از تجویز کپسول فلوکستین به پزشک خود اطلاع دهید . در این حالت ، پزشک دوز روزانه کپسول های آزاد فوری را متوقف کرده و شما را به کپسول های با تأخیر رهاسازی می کند. مدیریت: در صورت شروع متوتریمپرازین دوز معمول داروهای سرکوب کننده CNS را تا 50٪ کاهش دهید تا دوز متوتریمپرازین ثابت شود. مصرف خوراکی داروی فلووکسامین در ادرار و فقط ۳% به صورت داروی بدون تغییر از بدن دفع می گردد. داروی فلووکسامین یک داروی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین قوی با تمایل حدود ۱۰۰ برابری به انتقال دهنده سروتونین در مقایسه با ماده انتقال دهنده نوراپی نفرین است.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

برخلاف داروی فووکستین، متابولیت های داروی فلووکسامین غیرفعال و بدون تاثیر قابل توجه روی جذب سروتونین یا نوراپی نفرین هستند. برای درمان دوره های افسردگی مربوط به اختلال دو قطبی I و افسردگی مقاوم در برابر درمان ، این دارو باید همراه با اولانزاپین استفاده شود. این دارو ممکن است خطر ابتلا به یک دوره مختلط یا جنون را افزایش دهد. این دارو فقط در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد که سود بالقوه خطر احتمالی را توجیه کند. همیشه عوارض جانبی احتمالی را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی که سابقه پزشکی شما را می داند در میان بگذارید. با این حال ، از آنجا که داروها به طور متفاوتی روی هر فرد تأثیر می گذارند ، نمی توانیم تضمین کنیم که این اطلاعات شامل همه عوارض جانبی احتمالی است. با این حال ، از آنجا که داروها در هر فرد متفاوت عمل می کنند ، نمی توانیم تضمین کنیم که این اطلاعات شامل همه فعل و انفعالات ممکن است. اگر تا به حال مشکلات قلبی داشته باشید در معرض خطر بیشتری قرار دارید. برای افراد مبتلا به بیماری کبد: اگر به مشکلات کبدی مبتلا هستید یا سابقه بیماری کبدی دارید ، بدن شما نیز قادر به پردازش این دارو نیست.

اگر مشکلات کبدی دارید یا سابقه بیماری کبدی دارید، ممکن است بدن شما نتواند این دارو را نیز پردازش کند. 8. فلوکستین مانع از تثبیت قند خون می شود بنابراین اگر دیابت دارید این موضوع را ذکر کنید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی است و یا فکر می کنید که یک فوریت پزشکی دارید ، با 911 تماس بگیرید. پزشک ممکن است دوز شما را کاهش دهد یا این دارو را کمتر مصرف کنید. از سرنگ دوز ارائه شده استفاده کنید یا از دستگاه اندازه گیری دوز دارو (نه قاشق آشپزخانه) استفاده کنید. برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی I: برای درمان افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی I نباید این دارو را به تنهایی مصرف کنید. عوارض جانبی گوارشی در افراد دریافت کننده داروی فلووکسامین شایع تر از سایر داروی های مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین SSRI ها هستند. رسیدن به شادی است یکی از دلایل استفاده از قرصهای روانگردان است که امروزه جوانان خسته و افسرده که قادر به کنترل زندگی خود نیستند به دنبال لذت های کاذب و غیر واقعی این قرص ها را مصرف می کنند که متاسفانه نه تنها تأثیرات مثبتی را در زندگی ندارند بلکه اثرات مخربی را برروح و روان مصرف کننده می گذارد و عوارض روانی از جمله رفتارهای تحریک آمیز، حالت های شک و سوء ظن را در شخص مصرف کننده به وجود می آورد.

قبل از مصرف قرص خواب، داروهای ضد درد، داروهای سرفه، آرامش عضله یا دارو برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، با پزشک خود مشورت کنید. هرگز بدون مشورت با پزشک و به طور ناگهانی مصرف فلوکستین را قطع نکنید. در طی پنج هفته پس از قطع فلوکستین ، MAOI مصرف نکنید. اگر این اثرات خفیف باشد ، ممکن است طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. بر اساس تحقیقات انجام شده، مخمر سنت جان می تواند اثرات خفیف مثبتی نسبت به برخی تسکین دهنده ها داشته باشد. مهارکنندههای بازجذب سروتونین بر روی سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است و در بسیاری از موارد از جمله خلق و خوی شما نقش دارد تأثیر میگذارد. این ترکیب تمایل ناچیزی به انتقال دهنده دوپامین یا هر جایگاه دیگری دارد. طبق تحقیقات جدیدی که در مجله معتبر NhS انگلستان انجام شده است، شما می توانید این دارو را در هر زمانی مصرف کنید به شرطی که آن را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید.

قرص فلوکستین ۱۰

حدودا ۱۱ متابولیت غیرفعال از نظر فارماکولوژیکی بعد از داروی نشان دار شده فلووکسامین با رادیواکتیو در ادرار شناسایی شده اند. کاهش معنی دار مقیاس وسواس اجباری یال-براون و مقیاس رتبة جهانی وسواس اجباری انستیتو ملی سلامت روان بعد از ۳ تا ۴ هفته رخ داد، تاخیری که مشابه با تاخیر دیده شده به هنگام استفاده از داروی فلووکسامین در درمان بیماری افسردگی است. داروی فلووکسامین تقریبا به طور کامل بعد از تجویز خوراکی از دستگاه گوارش جذب می گردد. به طور معمول، تجویز خوراکی داروی فلووکسامین با دوزهای ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز به مدت ۶ تا ۱۰ هفته باعث کاهش معنی دار نشانه های اختلال وسواس اجباری (OCD) در مقایسه با دارونما شده است. همچنین این بخش فقط برای مردان نبوده بلکه خانم های میان سال و کهن سال مبتلا به دیابت نیز دچار مشکلاتی در برقراری رابطه ی جنسی می شوند. بنابراین نکاتی که در مقاله بیان شد، فقط و فقط برای اطلاع رسانی در زمینه عملکرد کلی، عوارض و نکات بیوشیمی این دارو است و اگر که فردی فکر کند که فقط با مطالعه متن بالا و بدون مراجعه به روانپزشک خودش می تواند این دارو را شروع کرده و برای خود درمانی ادامه دهد، کاملا اشتباه است و می تواند نه تنها که علائم اضطراب فرد را کم نمی کند، بلکه علائم فرد را نیز تشدید می کند.

میزان خواب کم در طول شبانه روز می تواند باعث ضعف سیستم بدن انسان شود و به این ترتیب در برابر برخی از بیماری ها مقاومت کمی از خود نشان می دهند. ریسک رفتار خودکشی در دریافت کنندگان داروی فلووکسامین همچون احتمال اختلال عملکرد جنسی کم است. آیا مصرف داروی فلووکسامین در افراد سالمند امکان پذیر است؟ برای افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون: این دارو ممکن است باعث خونریزی راحت تری شود. اگر داروی دیگری برای رقیق سازی خون مصرف می کنید ، می تواند باعث خونریزی خطرناک شود. سایر داروهایی که به طور بالقوه دچار اختلال در حذف متابولیک توسط فلووکسامین می شوند شامل داروی بنزودیازپین هایی که تحت متابولیسم اکسیداتیو توسط CYP3A4 قرار می گیرند (مثلا آلپرازولام و دیازپام)، متادون، و تیوریدازین هستند. از سویی، پیدا کردن دلیلی هرچند کمارتباط با موضوع اصلی برای هدایت همسرتان به همراهی کردن شما در مراجعه به متخصص میتواند راهگشا باشد.

همچنین به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است.

برای تهیه انواع محصولات دارویی به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید! به چند داروخانه و ویزیتور آشنا هم سپردم و حاضرم بابت پیداکردنش، شیرینی بدهم و چند برابر هزینه کنم اما همه ما را ناامید کردهاند. پاکسازی داروی فلووکسامین در سالمندان و بیماران مبتلا به اختلال کبدی نسبتا آهسته است اما پروفایل فارماکوکینتیکی داروی فلووکسامین در بیماران مبتلا به اختلال عملکرد کلیوی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. فلوکستین که با نام های تجاری Prozac و Sarafem عرضه می شود، یک داروی ضد افسردگی از دسته مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین است. افزایش مقدار هورمن پرولاکتین در خون، قطع چرخه های قاعدگی و یا نامنظم شدن عادت ماهانه در زنان، درد در بعضی از استخوان ها، بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار، خیس کردن رختخواب به صورت ادرار کردن شبانه. همچنین در صورت ابتلا به بی خوابی، صبح ها بهترین زمان مصرف آن می باشد. همچنین به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. کپسول خوراکی فلوکستین به عنوان داروهای تجاری در دسترس است پروزاک و هفته نامه Prozac. کپسول خوراکی فلوکستین باعث خواب آلودگی نمی شود ، اما می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. کپسول خوراکی فلوکستین ممکن است به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی استفاده شود. در این شرایط لازم است به کمک روش­های موجود علایم باقیمانده افسردگی را نیز برطرف کرد.

تب و لرز؛ درد مفاصل یا عضلات ؛ بثورات جلدی یا کهیر؛ مشکل در تنفس ؛ تشنج ؛ علایم افت قندخون (اضطراب ، گیجی ، خواب آلودگی ، عرق سرد، ضربان قلب سریع ، عدم تعادل ، لرزش بدن ، ضعف یا خستگی غیرعادی ، سردرد). در شرحی که آوردهاید وجود همه علایم روشن نشده ولی بر تغییر نگرش خود در مورد سایر افراد اشاره کردهاید. به عنوان مثال می توان به داروهایی مانند اکستازی، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله سایر SSRI ها مانند سیتالوپرام/پاروکستین، SNRI ها مانند دولوکستین/ونلافاکسین)، تریپتوفان و غیره اشاره کرد. CYP2C9 (متوسط) که داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، فنیتوئین، سولفونیل اوره، و غیره را متابولیزه می کند. مدیریت: در صورت استفاده با وریکونازول ، که یک مهار کننده متوسط CYP2C19 است ، دوز سیتالوپرام را به حداکثر 20 میلی گرم در روز محدود کنید. 11. دارو مایع را با سرنگ دوز، یا با یک قاشق مخصوص دوز یا فنجان دارویی، مشخص کنید.

اگر هر یک از این داروها را مصرف کنید ، پزشک مقدار کمتری از فلوکستین – hirbodclinic.com را شروع کرده و شما را از نظر علائم سندرم سروتونین کنترل می کند. فلوکستین از سایر داروهای ضد افسردگی بهتر یا بدتر نیست.با این حال، بعضی اوقات افراد از داروی ضد افسردگی دیگری پاسخ بهتری می گیرند.اگر بعد از 6 هفته احساس بهبود علائم افسردگی را ندارید با پزشک خود جهت تعویض دارو مشورت کنید. اما شما باید دستورالعمل های دوز پزشک خود را با دقت بالا انجام دهید. متیلن بلو: مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین ممکن است اثر سروتونرژیک متیلن بلو را افزایش دهند. بیمارانی که سایر عوامل خطر (به عنوان مثال سن بالاتر ، جنسیت زن ، برادی کاردی ، هیپوکالمی ، هیپومنیزمی ، بیماری قلبی و غلظت های بالاتر دارو) را دارند، در معرض خطر بیشتری برای این مسمومیت ها هستند. در شرایط پزشکی، نیمه عمر یک داروی زمانی است غلظت پلاسما یک داروی در خون به نصف غلظت اولیه اش نیاز دارد. کاربردهای اصلی پزشکی داروی فلووکسامین کدامند؟

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما