دیپلماسی ظریف در برابر تحرکات اخیر ترامپ

[ad_1]

هم اندیشی: چندی پیش منابع مختلف خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در آخرین روزهای سفر خود به کاخ سفید، شورش هایی به پا کند; شاید به این منظور که بدبختی را به جانشین خود در کاخ سفید، جو بایدن بسپارد.

همزمان، برخی منابع آمریکایی فاش کرده اند که پنتاگون دستخوش تغییرات و جلسات مستمر است و اتفاقات بدی را در خاورمیانه گزارش کرده است. شهید فخری زاده بعدها در تهران ترور شد. اکنون در مقابل رسانه های غربی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ابتکار عمل را به دست گرفته است. او و دیپلمات هایش روز پنجشنبه رسماً احتمال وقوع جنگ را اعلام کردند و سعی کردند با چانه زنی جلوی آن را بگیرند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که اطلاعات دریافتی از عراق حاکی از آن است که وی در حال طراحی جنگ است.

ترامپ و متحدانش به جای مبارزه با کرونا در ایالات متحده، میلیاردها دلار را برای فرستادن بمب افکن ها و ناوگان B52 به خاک ما هدر می دهند. اخیرا یک بمب افکن آمریکایی B52 در حال گشت زنی در خلیج فارس بوده است.

آمریکایی ها گفتند که این پرواز برای جلوگیری از اقدام نظامی انجام شده است. برخی منابع می گویند که احتمالاً سالگرد شهادت سردار سلیمانی و انتقام از ایران برگزار می شود.

در مواجهه با اربعین ترامپ، دیپلماسی ظریف تشدید شد

مقامات آمریکایی پیشتر از برنامه های خود برای اعزام بمب افکن های آمریکایی به خاورمیانه خبر داده بودند. بمب افکن B-52 Stratoforts قادر است با سرعت 12000 متر پرواز کند. این بمب افکن قابلیت حمل بمب اتمی را دارد. B-52 در نبردهای غیر متعارف برای ماموریت های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی و عملیات دریایی استفاده می شود.

هشدار به شورای امنیت

به گفته ظریف، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس و عمان افزایش یافته است. به خصوص در هفته های اخیر در این نامه آمده است که آمریکا علاوه بر ارسال تسلیحات پیشرفته و پیشرفته به منطقه در چند هفته گذشته، عملیات نظامی تحریک آمیزی نیز انجام داده و در چند وقت اخیر چندین بمب افکن راهبردی دوربرد را در خلیج فارس پرتاب کرده است. روزها. از آنها.

هیئت ایرانی به یونایتد گفت: در کنار این تحرکات، مقامات آمریکایی همچنان به ادعاهای نادرست، بی اساس و اظهارات تهدیدآمیز و تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهند و این گونه اقدامات تروریستی فضای امنیتی متشنجی را ایجاد می کند. وی گفت: این منطقه بسیار حساس است. در ادامه این نامه آمده است: این اقدامات جنگ طلبانه در صورت عدم کنترل، می تواند تنش ها را به سطوح هشدار دهنده برساند و واضح است که ایالات متحده به طور کامل مسئول تمام عواقب آن خواهد بود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعارض نیست، تصریح کرد: توانایی و عزم ایران برای حفاظت از مردم، امنیت، حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتی آنهاست. پاسخ او. هیچ تهدید یا استفاده از زور علیه ایران را نباید دست کم گرفت.

در این نامه آمده است: «از آنجایی که چنین اقدام نظامی آشکارا با اهداف و اصول سازمان ملل در تضاد است و پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دارد، انتظار می رود شورای امنیت ایالات متحده را وادار کند که به آن اصول و قواعد حقوق بین الملل پایبند باشد. ” و این فعالیت غیرقانونی را متوقف کنید.

هشدار مجدد در گفتگو با کویت

به نظر می رسد ظریف تمام تلاش خود را می کند تا جلوی این ماجراجویی را بگیرد. وی روز گذشته در مصاحبه با وزیر خارجه کویت این موضوع را تکرار کرد. شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت در گفت و گوی تلفنی با محمد جواد ظریف در اوایل سال جاری آخرین موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو علاوه بر تبیین رویکرد جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت همه‌جانبه به دور از دخالت‌های خارجی، برخی اقدامات مشکوک و شیطنت‌آمیز آمریکا در منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولیت هرگونه عواقب آن بر عهده واشنگتن است. ماجراجویی احتمالی خواهد بود.

پیش از این برخی رسانه های منطقه ای احتمال ماجراجویی ترامپ را مطرح کرده بودند. روزنامه لبنانی الجمهوریه روز سه شنبه به نقل از یک مقام ارشد لبنانی نوشت: ترامپ ممکن است به دنبال بهانه ای برای گشودن دروازه های جهنم به روی خاورمیانه باشد.

الجمهوریه به نقل از یک مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود، گفت که نگران یک مرحله دشوار و خطرناک است، زیرا علائم بحران اقتصادی و مالی لبنان ادامه دارد و تنش در منطقه و چشم انداز منطقه وجود دارد. که البته این ویدیو را یک شبه به یک حس تبدیل کرد.

استرس مشکوک

نگاهی به تحولات اخیر منطقه نشان می دهد که برخی تلاش می کنند تا احزاب مختلف خاورمیانه را تحریک کنند. سفارت آمریکا در بغداد اخیرا هدف حمله قرار گرفت و ترامپ هشدار شدیدی به تهران داده و انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته است. اخیرا منصوره هادی رئیس جمهور مخلوع یمن جمعه گذشته خواستار تشکیل کابینه تکنوکرات با مشارکت همه گروه های سیاسی از جمله شورای انتقالی از استان های شمالی و جنوبی یمن شد.

با این حال، با ورود دولت جدید هادی به عدن، عملیات با دو انفجار مشکوک کامل شد و موضوع کلیدی در این بمب‌گذاری‌ها، مانند دیگر توطئه‌های نظامی و امنیتی، نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی محور مقاومت، این بار انصارالله بود. . -یامین. اولین انفجار مشکوک تنها چند دقیقه پس از آن رخ داد که اعضای دولت جدید منصور هادی فرودگاه عدن را ترک کردند و از ریاض به عدن رسیدند.

بیش از 20 نفر کشته و حدود 60 نفر مجروح شدند، اما در کابینه جدید هادی تلفات جانی گزارش نشده است. منابع خبری یمنی همچنین از وقوع یک انفجار مهیب در نزدیکی کاخ (معشیق) در جنوب شهر عدن، محل استقرار دولت هادی خبر دادند.

وزیر اطلاع رسانی دولت هادی و ائتلاف حامی یمن و رسانه های حامی سعودی بلافاصله انصارالله و دولت نجات ملی را مقصر دانستند و سعی کردند از این اقدام غیرانسانی جبهه مردمی ضد یمن سوء استفاده کنند. برخی ناظران معتقدند که بمباران یمن توسط گروهی انجام شده است که از سوی امارات حمایت می شود و نتوانسته است پست ها یا وزارتخانه های کلیدی را در دولت جدید تضمین کند.

محمد البخیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تاکید کرد که فرودگاه بین المللی عدن توسط مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای حل مناقشه بین آنها هدف قرار گرفته است و مدعی شد این جنبش در آن دخالت داشته است. در یک انفجار رد شد.

تجزیه و تحلیل حرکات

در همین زمینه، ادی خسروشاهین، تحلیلگر درباره رویدادهای اخیر نوشت: نشانه ها کاملاً متناقض هستند. کریستوفر میلر از یک سو دستور خروج ناو نیمیتز از خلیج فارس را صادر می کند و از سوی دیگر بمب افکن های B-3 در دومین ماموریت خود در یک ماه با پروازی 4 ساعته وارد خاورمیانه می شوند. از پایگاه نیروی هوایی دقیقه در داکوتای جنوبی.

همزمان ژنرال مکنزی اعلام می کند که ایالات متحده به استقرار قابلیت های آمادگی رزمی در منطقه برای بازدارندگی نیروهای دشمن ادامه خواهد داد. تنش های نظامی بین تهران و واشنگتن از 7 دسامبر پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد افزایش یافته است، اما یک مقام ارشد نظامی آمریکا در 8 دسامبر به واشنگتن پست گفت که تنش ها به شدت افزایش یافته است.

این مقام آمریکایی با استناد به اطلاعات آمریکا در خصوص دیدار فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی با رهبران نیروی کُدس، مدعی شد که سلاح‌های پیشرفته متعارف اخیراً از مرز ایران وارد عراق شده است.

وی افزود: حدس اول تایید می کند که بین مقامات پنتاگون درباره تهدید قریب الوقوع ایران اختلاف نظر وجود دارد. دوم تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق بازیگر سومی مانند قطر است.

فرض سوم این است که هیچ تناقضی در تصمیمات آمریکا وجود ندارد. خسروشاهین افزود: چهارمین پیش‌بینی این است که ایران و آمریکا کاملا متعهد هستند تا از رویارویی قریب‌الوقوع خودداری کنند.

اما در این میان عناصر منطقه ای می توانند در حین عملیات تخریبی دو بازیگر را از این نقطه تعادل دور کنند. محاسبه و تحلیل استراتژیک در این محیط عملی بسیار دشوار است. انتقال قدرت در واشنگتن به ویژه، و امتناع ترامپ از پذیرش شکست، ابهاماتی را ایجاد کرده است. نیروی دریایی ایران و ارتش آمریکا در حالت آماده باش هستند.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما