طرز تهیه مشهدی مشهدی ، ویژه نوروز

[ad_1]

روـاروـ نزدیکا نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه نگینگی رونق می‌گیرد. ای خانگی مخصوص نوروز خشک ، ریز وار متنوع و رنگارنگ رنگ. شیرینی مشهدی نام‌های موجود ازجمله شیرینی ملمانی، شیرینی ییایی و شیرینی رمارمالادی معروف است که یکی از انواع شیرینی‌های سنتی ایرانی است. این شیرینی به یلیل ماندگاری بالا و لطافت و طعم چسبیلچسبی چسبی ردارد، گزینه مناسبی برای لیست شیرینی‌های نوروزی است.

اگر سوالی دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. در این مطلب آموزش پخت شیرینی مشهدی در منزل با روشی آسان همراه با نکات مهم و فوت و یای مربوط به تهیه آن تقدیم بها کاربران گرامی خواهند شد.

داد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

شیرینی شیرینی:350 گرم
روغن نباتی یا کره: گرم ۲۲۰
مرغ مرغ: ۱ عدد
قند قند: صد گرم
:انیل: نصف قاشق چایخوری
پودر پودر: چه یک رمار قاشق شقاخوری
پودر :ل: نصف قاشق چایخوری
مارمالاد،،له هلو و، پسته و تلات تای: برای ی

تات مهم به داد اولیه

آرد

نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد موضوع به آن توجه شود، کیفیت یای موجود در زازار است که هما هم تفاوت دارند. به همین یل میزان با کیفیت ممکن است آن کم تر زیا زیادتر از مقداری که در گفته شده در ست ست باشد. اینا براین موقع اضافه کردن به این ینله توجه به هاشته شتهاشید. اگر دیدید داد شیرینی درحال سفت شدن است یلی مقد مقداری از آرد باقی زنده است ست یعنی آردی که اضافه کرده، کافی است و بقیه ضا اضافه فه. اگر هم دستورل کردید کردید ولی حس کردید شما هنوز به آن ظتیلظتی ظتی باید برسد، ست است ست یعنی بیشتر آرد آرد اضافه کنید بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که دستور داده شده است تهیه کنید. ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت کم کما زیاد د.

نکات مربوط به پودر پودر قند

قند قند

پودر قند یاداید حتماً از قند شده است یعنی قند را پودر کرده شد. اگر شکر را آسیاب کنید ، ، هرگز به قند قنداب شده هداهد هد. پودر قند مرغوب قندی قندی است که به شداشد. توجه داشته باشید که پس از آن پودر کنید، پس از آن که خاخل کیسه ظرفا ظرفی داشته باشد، ممکن است بعد از آن نیز شود. ینابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرین اضافه کنید، ًاً با گوشتکوب بکوبید سپس سپس الک کنید.

.ات مربوط به ه .ل

.ل

یای تهیه شیرینی حتماً از پودر پودر سبزل سبز استفاده کنید نسبتا نسبت به هل عطر عطر بیش‌تری ردارد و برای دسر دسر من سب‌ترسب‌تر است.

طرز تهیه مشهدی مشهدی

۱ ـ ابتدا روغن را که به یای محیط رسیده است، اخل یک سهاسه بریزید و قند را به آن اضافه کنید فه. االا همزن برقی را روشن کنید و با دور تند همزن روغن بزنید و بزنید تا کاملا حجیم و می شوند.

۲ ـ در هله بعد از تخم ر را همراه با وانیل و پودر بهل به کاسه اضافه کنید و ۱ دیگر بزنید ادامه بدهید.

۳ ـ در این مرحله همزن برقی ر كنا كنار رارید. آرد و بکینگ پودر که از زل با هم وطلوط و الک کرده اید، کم کم کم سه هله به داد کنید و با لیسک از جهت هم هم بزنید. وقتی مواد شیرینی حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار گذاشت و با دست نوک نوک انگشتان شروع به دنادن دن. نیانی که خمیر خمیر به دست نچسبید، ده است و دیگر زیازی به ورز دنادن ندارد. خمیر شیرینی مشهدی خمیر بسیار نرم است.

مشهدی مشهدی

۴ ـ االا خمیر آماده را داخل کیسه فریزر ریدارید و آن حدود نیم اعت داخل یخچال تا حفظ حت. بعد از گذشت این مدت نان خمیر را از یخچال خارج کنید و رهاره کمی ورز بدهید. دو کیسه فریزر را باز کنید کن رار دستتان نارید. االا یک گلوله خمیر بردارید و یکی از کیسه‌ها یکی رید سپس کیسه بعدی را روی خمیر ریدارید و خمیر را بین دو کیسه فریزر وردنه ها وردنه زاز ز. قطر خمیر باید حدود تا ۴ نتیمترانتیمتر نتیمتراشد. کیسهالا کیسه رویی را بردارید و خمیر خمیر با بالب دلخواه یا تراتر قالب ب.

۵ ـ یای قالب زده را داخل سینی فر بچینید و ر را در فر ۱۸۰ درجه نتیگرانتی‌گراد که قبل از داغ کرده‌اید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا بپزد. بعد از این‌که شیرینی‌ها خنک شدند، آن‌ها را تزیین کنید. در این که یکی از شیرینی‌ها را می‌برد و روی آن را به دلخواه ژله بریلو، رمارمالاد یا شکلات تخته‌ای می‌کند و یک و دیگر روی آن را می‌دهد. سپس روی شیرینی را با پودر پسته و ولات تخته‌ای آب آب تزیین تزیین.

۶ ـ این شیرینی به بهلیل داشتن مارمالاد و ژله هلو واید حتما داخل ظرف در بسته و، درال نگه ریاری ری.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما