طرز تهیه غذای یتیم، ساده و خوشمزه

[ad_1]

فراد یتیمچه یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با نان سرو می شود. این غذای خوشمزه از مخلوط بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و غیره درست می شود. به آن یتیم می گویند چون گوشت ندارد. این غذای لذیذ به دلیل داشتن سبزیجات سرشار از خواص است; همچنین یک غذای خوشمزه و مفید برای گیاهخواران و غیر گیاهخواران است.

به گفته فرارو، پیشنهادات مختلفی برای ایجاد کودکان بی سرپرست وجود دارد. به عنوان مثال، در برخی از دستور العمل ها، علاوه بر بادمجان، کدو تنبل نیز در ترکیب کودکان بی سرپرست استفاده می شود. برخی از سبزیجات را در پرورشگاه خرد می کنند و برخی را به صورت حلقه ای برش می دهند. در این مطلب شما کاربران عزیز را با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه یتیم و طرز تهیه غذای لذیذ یتیم آشنا می کنیم.

مواد برای یتیم سازی

بادمجان: 4 عدد
سیب زمینی: 2 عدد
سیر: 5 حبه بزرگ
پیاز: ۲ عدد
گوجه فرنگی: 3 عدد
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
آب پرتقال یا آب پرتقال: نصف فنجان
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان دلخواه
آب جوش: یک و نیم لیوان

نکاتی در مورد مواد اولیه

یک پیاز

نکاتی در مورد پیاز

برای خلاصه کردن استفاده از انواع پیاز، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیاز است شروع کنیم. این پیاز بهترین انتخاب برای پخت و پز است. طعم پیاز سفید ملایم تر از پیاز زرد است. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان از آن در غذاهای خام یا سالاد استفاده کرد.

پیاز قرمز فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب نیز استفاده کرد. علاوه بر این، برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخابی عالی است. پیاز قرمز به غذا طعم کافی نمی دهد. بنابراین معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

نکات بادمجان

وانگانگ

همانطور که می دانید بادمجان سبزی مورد علاقه ما در ایران است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنیم. هنگام خرید بادمجان، ابتدا از بادمجان چینی استفاده کنید. چون بادمجان چینی دوم و سوم معمولا دانه ای و تلخ است. دقت کنید که بادمجان درد نکند. هنگام خرید بادمجان به این نکته توجه داشته باشید که هرچه درپوش بادمجان بلندتر باشد شیرین تر است.

طرز تهیه یتیم

1- برای شروع کار، سیب زمینی های پوست کنده را به همراه پیاز و گوجه فرنگی حلقه حلقه کنید. سپس حبه های سیر را از وسط پوست بگیرید و کنار بگذارید.

بادمجان ها را پوست بگیرید؛ سپس به صورت حلقه ای برش دهید. حالا یک ماهیتابه عمیق انتخاب کنید و حلقه های بادمجان را در ماهیتابه قرار دهید. تابه را بدون اضافه کردن روغن روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا بادمجان ها کمی سبک شوند. بعد از اینکه آب بادمجان را صاف کردید، یک تا دو قاشق چایخوری روغن مایع اضافه کنید و صبر کنید تا بادمجان ها کمی طلایی شوند.

یتیم

3- بادمجان را از تاوه خارج کرده و چیپس سیب زمینی را در ته طوا قرار دهید. سیب زمینی ها را با همان روغن بادمجان کمی بپزید.

4. حالا حلقه های پیاز را روی سیب زمینی ها قرار دهید. سپس حلقه های بادمجان و سپس حلقه های گوجه فرنگی را بچینید. در آخر حبه های سیر را در قسمت های مختلف تابه پخش کنید.

5- رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، آبغوره و آب جوش را اضافه کنید و در آب جوش هم بزنید تا رب کاملا حل شود. سپس این سس را داخل تابه و روی سبزیجات بریزید. درب تاوا را بگذارید و شعله اجاق را کم کنید تا یتیم آرام آرام بپزد و جا بیفتد. وقتی یتیم آماده شد، در ظرف سرو بچینید و با نان تازه و سبزیجات سرو کنید. نوش جان.

توجه داشته باشید
برای تهیه این غذا از کمی روغن استفاده می شود. اگر می‌خواهید این غذا را کاملاً بدون رژیم و بدون روغن درست کنید، می‌توانید تمام سبزیجات را به صورت خام روی آن قرار دهید و سپس سس را اضافه کنید و بپزید.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما