طرز تهیه سالاد سیب زمینی، سالاد سرد جذاب

[ad_1]

فراد سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین مواد غذایی در جهان است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیب کلی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالادها معمولاً خنک هستند و علاوه بر سبزیجات می توان غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا پخته، پاستا، نان تست، پنیر و … را به آن اضافه کرد که ارزش غذایی آن را افزایش داده و خوش طعم تر می کند. آنها را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.

سالاد سیب زمینی یکی از انواع سالاد سرد است که در آن از سیب زمینی آب پز، نخود، پیاز، جعفری، ترشی و … استفاده می شود. این سالاد با سبزیجات تازه و سیب زمینی و سس مایونز بسیار غنی است و می توانید از آن برای شام یا شام استفاده کنید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد سیب زمینی و نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه این سالاد آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی

سیب زمینی متوسط: 4 عدد
ترشی خرد شده: 1 پیمانه
نخودفرنگی: یک سوم لیوان
پیاز خرد شده: یک سوم لیوان
جعفری خرد شده: یک چهارم پیمانه
شوید خشک: 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سیب زمینی

سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
ماست هم زده (یا ماست یونانی): 3 قاشق غذاخوری
آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان دلخواه

نکاتی در مورد مواد اولیه

نخود فرنگی

نکاتی برای نخود فرنگی

نخود فرنگی در بین ما ایرانی ها سبزی چندان پرطرفداری نیست و معمولاً جایگاه خاصی در سبد غذایی ما ندارد. اگر خواص آن را بدانید، می توانید نظر خود را در مورد این سبزی غنی تغییر دهید. اول از همه، نخود فرنگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین C است. دوستدار قلب و کم کالری و چربی است. در نتیجه، برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، گزینه بسیار خوبی است.

غلاف نخود مرغوب به رنگ سبز تیره است. دانه ها کاملا گرد و چمن سبز است. می توانید نخود فرنگی را در آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بپزد. اگر می خواهید رنگ سبز نخود فرنگی حفظ شود، بهتر است ابتدا آب را بجوشانید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و نخود فرنگی را در آب جوش بریزید. بعد از اینکه نخودها برای چند دقیقه پخته شدند، آنها را بردارید. اگر از نخود فرنگی کنسرو شده استفاده می کنید، حتما قوطی ها را به مدت 20 دقیقه در آب جوش بجوشانید. سپس نخودها را صاف کرده و زیر آب سرد قرار دهید. وقتی آب نخود کاملاً کشیده شد، آن را به سالاد اضافه کنید.

نکاتی در مورد سس مایونز

سس مایونز

وقتی سس مایونز یکی از مواد تشکیل دهنده غذا یا سالاد است، برخی می پرسند آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این یک موضوع سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا نمی خواهید از سس مایونز به دلیل کالری بالای آن استفاده کنید، می توانید ماست یا ماست پرچرب را جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب می سازد. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. می توانید مقدار سس مایونز را در تخم مرغ نصف کرده و با ماست پرچرب مخلوط کنید.

نکاتی برای شوید

تبدیل شدن

برای تهیه این غذا بهتر است از شوید خشک استفاده کنید. پس از له شدن شوید فقط چکه می کند و سالاد شما را خیس می کند. شوید را به صورت تازه در سالاد نیز پخش می کنند. بهتر است شوید خشک را قبل از اضافه کردن به سالاد خرد کنید تا کاملا پودر شود. این کار از ظاهر شدن ساقه های خشک شوید خشک شده در سالاد جلوگیری می کند و هنگام خوردن آن زیر دندان احساس نمی شود.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

۱- ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و در قابلمه بریزید. قابلمه را نیمه نازک کنید؛ سپس سیب زمینی ها را روی اجاق بگذارید تا بپزند. توجه داشته باشید که سیب زمینی نباید زیاد پخته و رنده شود. سیب زمینی را پوست گرفته و ریز خرد کنید.

۲- سیب زمینی خرد شده + خیارشور خرد شده + نخود پخته + پیاز خرد شده + جعفری خرد شده + شوید خشک را در ظرف بزرگی بریزید و هم بزنید.

سالاد سیب زمینی

3- در مرحله آخر سس سالاد سیب زمینی را آماده کنید. در یک کاسه کوچک سس مایونز + ماست مخلوط + آبلیمو + نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. حالا سس آماده شده را روی مواد سالاد بریزید و با دو قاشق غذاخوری همه مواد را خوب مخلوط کنید و برعکس کنید تا کل سالاد با سس آغشته شود.

4- ظرف سالاد را در یخچال قرار دهید و حدود دو ساعت بگذارید تا جا بیفتد. سپس سالاد را در ظرف سرو بریزید و سرو کنید.

سالاد قالبی

برای تهیه سالاد قالبی می توانید کف قالب را در کیسه فریزر پهن کنید و سالاد سیب زمینی آماده شده را داخل قالب و داخل کیسه فریزر بریزید تا قالب کامل شود. کف آن را با قاشق سالاد فشار دهید تا خوب فشرده و یکدست شود. حالا ظرف یا بشقاب مناسب را روی قالب قرار دهید و به آرامی داخل صفحه قالب برگردانید. حالا قالب را بلند کرده و کیسه فریزر را به آرامی از سالاد جدا کنید.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما