چرا افراد چاق در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند؟

[ad_1]

لازم به ذکر است که وضعیت وزنی فرد با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب همراه است. افراد چاق بیشتر از بزرگسالان سالم در معرض مرگ و میر شدید COVID-19 و COVID-19 هستند.

به گزارش ایسنا، تغذیه مهم ترین عامل تعیین کننده سطح پاسخ ایمنی است و تغذیه خوب برای حمایت از پاسخ ایمنی مهم است. ایمنی می تواند در افراد مسن تضعیف شود، به ویژه در افراد ضعیف و چاق، کسانی که دچار سوءتغذیه یا کمبود ریزمغذی ها هستند.

لازم به ذکر است که اختلالات ایمنی مرتبط با سوءتغذیه استعداد ابتلا به عفونت را افزایش می دهد و عفونت را جدی تر و حتی کشنده می کند. تغذیه خوب همچنین برای ترویج انواع باکتری های مفید روده که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند، مهم است.

لازم به ذکر است که حدود 70 درصد از کل مرگ و میرها در سراسر جهان به دلیل بیماری های غیر واگیر (NCDs) است. بیماری عروق کرونر قلب در حال حاضر با ایجاد اختلال در خدمات بهداشتی در سراسر جهان بر توانایی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر تأثیر می‌گذارد. دلایل ذکر شده لغو مراقبت های انتخابی، کمبود نیروی انسانی برای رسیدگی به تعداد زیادی از موارد، تعطیلی خدمات بیمارستانی بود. در میان سایر عوامل خطر – رژیم غذایی ناسالم، مصرف الکل، کم تحرکی و استرس – بیشتر افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر در معرض خطر هستند.

تغذیه سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بالعکس، نداشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند ایمنی ذاتی و اکتسابی را تضعیف کند و فرد را بیشتر در معرض ابتلا قرار دهد.

با این حال، تغییر در رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. راهنمای نیازهای سلامت مرتبط با ایمنی، برخی ویتامین ها و عناصر کمیاب مانند روی، آهن، سلنیوم و مس را معرفی می کند، زیرا در عملکرد ایمنی نقش دارند. بررسی ریزمغذی ها و تاثیر آنها بر سیستم ایمنی، نقش ویتامین های C، D و روی را در تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت نشان می دهد. بنابراین، عاقلانه است که از یک رژیم غذایی مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل بیماری زا استفاده کنید.

تغذیه نامناسب سیستم ایمنی را از مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح محروم می کند و خطر عفونت و ناتوانی در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها را افزایش می دهد.

در این زمینه، نقش ریزمغذی ها در حمایت از سیستم ایمنی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات متعدد نشان داده اند که بسیاری از ریز مغذی ها نقش مهمی در حمایت از پاسخ ایمنی دارند. نقش ویتامین های مختلف مانند A، C و D و مواد معدنی مانند روی، مس و آهن به خوبی بررسی شده است و مشخص شده است که کمبود بسیاری از این ریزمغذی ها بسیاری از جنبه های ایمنی ذاتی و اکتسابی را مختل کرده و احتمال عفونت را افزایش می دهد. .

به عنوان مثال، نتایج چندین مطالعه نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D خطر ابتلا به SARS-CoV-2 را افزایش می دهد و کووید-19 خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را افزایش می دهد. در مورد روی، همچنین از فعالیت بسیاری از سلول‌ها در سیستم ایمنی حمایت می‌کند، به کنترل استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند و دارای اثرات ضد ویروسی، از جمله مهار انتشار برخی از ویروس‌های کرونا است. منبع مهمی از گوشت، حبوبات و آجیل است.

لازم به ذکر است که وضعیت وزنی فرد نیز در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب نقش دارد. احتمال ابتلا به کووید-19 شدید و مرگ ناشی از کووید-19 در افراد چاق بیشتر از بزرگسالان با وزن مناسب است. به عنوان مثال، یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز اخیراً منتشر شده از 22 مطالعه از هفت کشور در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نشان داد که چاقی با افزایش 3 برابری در ایجاد علائم شدید COVID-19 مرتبط است. 1.6 برابر بیشتر از بیماران با وزن طبیعی، 1.3 برابر بیشتر بستری شدن در بیمارستان، 1.7 برابر بیشتر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه، 1.7 برابر بیشتر بستری شدن در بیمارستان تحت تهویه مکانیکی تهاجمی و 2.8 برابر بیشتر بیماران مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما