شکایت من در استقلال به چشم نمی خورد

[ad_1]

روزنامه همشهری: علی قربانی مهاجم فصل گذشته سپاهان از این تیم جدا شد و راهی فوتبال آذربایجان شد تا به عضویت باشگاه سومایات درآید. بازی در تیم ملی آذربایجان برای قربانی تصمیم عجیبی بود. او که شرایط مناسبی برای بازی در تیم ملی ایران نداشت در نهایت تصمیم گرفت پیراهن تیم ملی فوتبال آذربایجان را بر تن کند. مقتول تاکید کرد که نمی تواند در این زمینه چیزی بگوید اما به سوالات همشهریان درباره حضور در فوتبال آذربایجان و دوران پشت سر گذاشتن استقلال و سپاهان پاسخ داد.

برخی این ذهنیت را دارند که فوتبالیست های ایرانی زمانی به فوتبال آذربایجان می روند که در لیگ برتر ایران مشتری کمتری دارد. در مورد این ذهنیت چطور؟

قبل از آمدن به آذربایجان، سطح فوتبال این کشور را نمی دانستم، اما بعد از آمدن به اینجا، نگرشم نسبت به کشورم و فوتبال آذربایجان تغییر کرد. هم از نظر فوتبالی و هم از نظر امکانات که وضعیت خیلی بهتری نسبت به خیلی از تیم های ایرانی دارند. هرکسی نظر خودش را دارد و این قابل احترام است اما تیم های آذربایجانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بازی کرده اند.

این درست نیست که وقتی بازیکنی نمی تواند تیمی پیدا کند به فوتبال آذربایجان برود. من برای فصل دوم با سپاهان قرارداد داشتم و توانستم در این تیم بمانم و با وجود اینکه نماندم پیشنهادات جدی و قطعی از تیم های دیگر داشتم. می خواستم شرایط فوتبالم را تغییر دهم و خودم را بیشتر نشان دهم و بیشتر پیشرفت کنم. قراردادم با سپاهان به گونه ای بود که فقط برای حضور در تیم های خارجی قراردادم را فسخ کردند اما نتوانستم برای حضور در تیم های داخلی تغییر کنم.

حضور شما در تیم ملی آذربایجان هم اتفاق جالبی بود. آیا او تصمیم می گیرد که زمان به عقب برگردد؟

متاسفم، نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.

تیم شما در نیم فصل اول لیگ آذربایجان چطور بود؟

تیم قبل از مصدومیت زانو من شرایط خوبی داشت و در بالای جدول قرار داشتیم. همه چیز خوب بود اما متأسفانه بعد از مصدومیت من در 4، 5 بازی اخیر نتایج چندان جالبی نگرفتیم و همچنان در رده چهارم هستیم.

فکر می کنی حضور در لیگ آذربایجان برایت پیشرفت فنی است؟

به نظر من اینجا لیگ بهتر دنبال می شود و فوتبالیست ها می توانند اینجا بهتر خودشان را نشان دهند.

در اینجا اگر بازیکنی در سطح خوبی از فوتبال بازی می کند و درجه یک باشد، کشورهای پیشرفته تر به او پیشنهاد می دهند.
آیا به بازگشت به فوتبال ایران فکر می کنی؟

راستش به این موضوع فکر نمی کردم و دوست داشتم خارج از ایران بازی کنم. امیدوارم در پایان فصل عملکرد خوبی داشته باشم و به اهدافم بیفزایم تا فصل آینده این فرصت را داشته باشم که در تیمی قدرتمندتر و لیگ معتبرتری بازی کنم. همچنین سابقه بازی در لیگ اسلواکی را دارم و در لیگ اروپا گلزنی کرده ام. اکنون هدفم رفتن به تیم های قوی تر است.

در مورد دوران حضورتان در استقلال صحبت کنید، فکر می کنید در آنجا خوب کار کردید؟

2 فصل در استقلال بودم. شرایط من در سال اول خیلی خوب بود و در بیشتر بازی ها به عنوان مهاجم یا وینگر بازی کردم و گل های خوبی برای استقلال زدم. به جرات می توان گفت به جز ابتدای فصل نتایج خوبی گرفتیم و در نهایت در رده دوم قرار گرفتیم. سال دوم تغییرات زیادی داشتیم و مسائل مدیریتی وجود داشت، تیم ما در سبک بازی و گلزنی مشکل داشت و هماهنگی بین بچه ها وجود نداشت. تیم گلزنی خوبی نداشت و تمام فشارها روی مهاجمان از جمله من بود، در آن زمان تحت فشار زیادی بودم و باعث شد نتوانم آنطور که می خواهم بازی کنم. البته در هر 3 جام گل زدم، کمک کردم و خوب بازی کردم. در این 2 سال 17 یا 18 گل زده ام اما این گل ها اصلا دیده نشده و دلیلش را هم نمی دانم. مطمئن باشید اگر من یک مهاجم خارجی به جای خود داشتم نگاه دیگری به او می شد.

یادتان هست که در برخی رشته های ورزشی فرصت های زیادی را از دست دادید؟

این اتفاق برای هر بازیکنی می افتد و بزرگترین مهاجم جهان می تواند شرایط را بدتر کند. اگر اتفاقی برای من می افتاد حتما بارها آن را در فضای مجازی می دیدم! در مجموع از عملکردم در استقلال راضی هستم.

به نظرت عملکردت در سپاهان خوب بود؟

من 2 سال پیش از نیمه دوم به تیم ملحق شدم و در ابتدا شرایطم خوب بود اما با گذشت زمان اوضاع خوب پیش نرفت که شامل موارد زیادی بود اما نمی خواهم وارد جزئیات شوم. نتوانستم آنچه را که می خواستم نشان دهم و حضورم در سپاهان راضی کننده نبود. هم فنی و هم آماری. من تمام تلاشم را کردم اما نتوانستم توانایی خود را نشان دهم، اما هرگز اشتباه نکردم.

به نظر شما موفق ترین مهاجمی که در حال حاضر خارج از ایران بازی می کند چه کسی است؟

نمی توانم یک نفر را نام ببرم، همه مهاجمان خوب هستند و از نظر فنی سطح بالایی دارند. البته مهدی طارمی و سردار عجمون در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به سایرین دارند و تیم آنها نیز وضعیت بهتری دارد. کاوه رضایی هم حالش خوب است اما او هم مصدوم است. همه مهاجمان ایرانی ویژگی های خوبی دارند.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما