سطح جنگل های شمال در سال های اخیر کاهش یافته است

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: سطح جنگل های شمال که یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است از 3 میلیون و 200 هزار هکتار به 2 میلیون هکتار کاهش یافته است.

منصورعلی زارعی گفت: مساحت جنگل های شمال که یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است از 3 میلیون و 200 هزار هکتار به 2 میلیون هکتار کاهش یافته است.

زهری میزان تخریب جنگل های شمال کشور را بیش از 600 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: کار حفظ و احیای عرصه های جنگلی باید با مشارکت دهیاران و جنگل نشینان انجام شود.

نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در سه دهه گذشته مساحت جنگل های کشور از 18 میلیون هکتار به 14 میلیون هکتار کاهش یافته است.

زهاری میزان تخریب جنگل های شمال کشور را بیش از 600 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: برای احیای این مناطق باید طرح های ضربتی اجرا شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سهم کمی از اعتبارات ملی مازندران، گفت: در حال حاضر مازندران بیش از 5 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که تکمیل و اجرای آن به 16 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
زارعی افزود: میزان اعتبار فعلی در مازندران با روند خدمات ملی این استان مطابقت ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به ظرفیت های عظیم مازندران در مقیاس ملی افزود: گردشگری، کشاورزی، جنگل و دریا یکی از مواهب طبیعی مازندران، یکی از ظرفیت های ملی است.

زارعی در این زمینه به کمبود زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری مازندران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری مازندران همه ساله بدون حمایت ملی دولت بین گردشگران کشور توزیع می‌شود، در حالی که امکانات موجود برای مردم محلی کافی نیست. جمعیت استان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به شکنندگی ساختار اکولوژیکی مازندران که در روند تغییر سبک زندگی رو به زوال نهاده است، افزود:

زارعی با ابراز نگرانی از روند تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مازندران گفت: بیشتر این مشکلات ناشی از عدم حمایت جدی دولت از باغداران و کشاورزان است.

اعضای کمیسیون نظارت مجلس با تاکید بر لزوم تمرکز بر ارتقای بهره وری دستگاه های خدمات رسان گفت:

زارعی با اشاره به اینکه تلاش مجمع نمایندگان مازندران باعث افزایش اعتبارات دولت برای برنامه هفتم توسعه و سهم استان از حمایت های ملی می شود، بر لزوم هماهنگی برای رفع نیازهای اساسی مردم تاکید کرد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما