کانتینر برقی اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد

[ad_1]

دانش بنیان، مدیر صنعتی این شرکت بر لزوم ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تولید انبوه خودروهای برقی تاکید کرد. ، از رونمایی از مدل صنعتی خودروی برقی تارا در پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نخستین نمونه خودروی ستاره برقی گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی شد. فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) در مراسم رونمایی با تاکید بر اینکه کاهش آلایندگی دلیل اصلی ورود به عرصه خودروهای برقی است، گفت: تولید CO2 کنونی دنیا را دو برابر می کنیم. همچنین با توجه به اینکه خودروها یکی از منابع آلایندگی هستند، ایران خودرو با طراحی خودروهای برقی تارا حرکت در این مسیر را آغاز کرده است.

مدیرعامل خودروسازی هدف داخلی سازی تمامی اجزا و اجزای لاستیک های برقی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایران به فعالیت خود در حوزه خودرو ادامه می دهد تا فاصله بین فناوری خودروهای داخلی و جهان را پر کند. برای ادامه مسیر ایران خودرو در طراحی و تولید خودروهای برقی، حمایت ارگان های دولتی مورد نیاز است. ضوابط نقشه راه را ترسیم کنید و وظایف هر بخش را توضیح دهید تا حرکت آغاز شده توسط گروه ایران خودرو متوقف نشود. هدف ما دستیابی به تولید از طریق ایجاد یک شبکه تامین است که در ظروف برقی تجسم یافته است.

حال بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، داوود خسروی مدیرعامل شرکت صنعتی دانشبانیان به رونمایی از نسخه آزمایشی تارا برگی در تیرماه امسال توجه کرد و بر تبدیل بنزین به پلت فرم خودروهای برقی تمرکز کرد. طراحی پلت فرم اختصاصی خودروی برقی یکی از دو روش تولید خودرو است. وی گفت: در دنیا برقکارهایی هستند که در کشور ما نیز مانند هر کشور دیگری کار می کنند. طراحی یک پلت فرم جدید با مفهوم برق هزینه قابل توجهی دارد. اگر خودروهای برقی با تغییراتی در پلتفرم‌های بنزینی موجود طراحی و ساخته می‌شدند، میلیاردها دلار هزینه نداشت. این روش یکی از روش هایی است که خودروسازان سراسر جهان مانند پژو، رنو و خودروسازان آسیای شرقی برای طراحی و ساخت خودروهای برقی استفاده می کنند.

این مدیر صنعتی گفت: شرکت ما به منظور کاهش هزینه های تولید و کاهش ارزش گذاری، پروژه ساخت خودروهای برقی بر روی پلت فرم خودرو تارا را با هدف تبدیل خودرو به جزء اصلی کشور راه اندازی کرده است. تا اینجا نتایج خوبی است. وی گفت: قوی‌ترین مجموعه‌های خودرو شامل موتورهای الکتریکی، بسته‌های باتری، درایوها، شارژرها و مبدل‌های DC به DC کاملاً توسط تیم‌های ویژه طراحی شده و مدل‌ها کاملاً در داخل ساخته می‌شوند. برخی از قطعات کوچک به ویژه قطعات الکترونیکی از منابع خارجی تامین می شود که یکپارچه سازی آنها نیز در دستور کار برخی قطعه سازان از جمله توسعه زیرساخت ها قرار دارد. بر این اساس، یک مدل برقی از خودروی تارا اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: راندن خودروی برقی صرفا با تولید خودرو امکان پذیر نیست؛ زیرا کشور نیازمند ایجاد سکوها و زیرساخت هایی مانند ایستگاه های شارژ سریع برای استفاده از خودروهای برقی است که مسئولیت آن بر عهده خودروسازان نیست.دولت ها در سراسر دنیا به ایجاد زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی کمک می کنند.

خسروی با تاکید بر اینکه باید ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در کشور راه اندازی شود تا شارژ خودروهای برقی در 20 دقیقه امکان پذیر شود، گفت: باید شرایطی برای پارکینگ های اختصاصی ایجاد شود تا شارژ خودروها در مدت 5 تا 5 دقیقه انجام شود. ” هشت ساعت علاوه بر گسترش شبکه ایستگاه های شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز نیز به ویژه در ماه های پیک برق حائز اهمیت است.

وی نیاز به ایجاد زیرساخت ها در شرکت های قطعه سازی را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعه سازان نیز برای تولید تعداد زیادی خودروی برقی به ویژه در زمینه سرمایه گذاری در خط تولید نیازمند حمایت هستند و در این راستا تسهیلات لازم از سوی بانک ها ارائه می شود. برای نگه داشتن

خسروی با بیان اینکه نمونه سازی محصول برای اثبات امکان ساخت قطعه در خانه و دانش طراحی و ساخت آن انجام می شود، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت های لازم برای تولید انبوه ایجاد شود. در حال حاضر در دنیا قسمت قابل توجهی از قیمت خودروهای برقی مربوط به پک باتری است که بین 35 تا 45 درصد قیمت خودرو است. در همه کشورها، دولت به خریداران خودروهای برقی یارانه پرداخت می کند تا بخشی از هزینه های تولید را پوشش دهد. همچنین مشوق هایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدوده طرح حمل و نقل و تخفیف بیمه ای و مالیاتی خودروهای برقی نیز در نظر گرفته شده است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما