omdebegirbanner

دستور سازمان بازرسی برای تکمیل 14145 هزار خودرو ناتمام خودروسازان تا پایان ماه نوامبر

[ad_1]

پارکینگ های خودروسازان پر از خودروهایی است که تجاری نیستند و نمی توانند در بازار آزاد عرضه شوند. گزارش ها نشان می دهد که تعداد خودروهای معیوب در پارکینگ های سازندگان خودرو به طور تصاعدی در حال افزایش است. اما دلیل آن چیست؟

نوشته مرتبط: طرز تهیه پودینگ شکلاتی، یک دسر جذاب و خوشمزه

دستور سازمان بازرسی برای تکمیل 145 هزار خودرو ناتمام خودروسازان تا پایان ماه نوامبر [به روز رسانی] – اکتبر 1400

در حالی که چالش های صنعت خودرو ابعاد جهانی پیدا کرده و خودروسازان قبلاً برای تکمیل 140 هزار خودروی ناتمام در انبارهای خود درخواست وام 14000 میلیارد تومانی کرده بودند ، اکنون رئیس سازمان بازرسی هماهنگی های لازم را برای ملاقات انجام داده است. 145000 وسیله نقلیه تا پایان ماه نوامبر ناقص اعلام شد.

جزئیات نحوه تکمیل قطعات معیوب (که قبلاً به عنوان قطعات تک وارداتی اعلام می شد) مشخص نیست ، اما واضح است که تحویل چنین تعداد زیادی خودرو به مشتریان منتظر می تواند تا حدی التهابات بازار خودرو در کشور را کاهش دهد. روزها.

ماشین خراب ، منتظر قطعه خاصی است [به روز رسانی] – اکتبر 1400

آرش محبی نزاد ، دبیر انجمن ملی تولیدکنندگان قطعات همگن ، گفت: خودروهای پارک نشده ناقص عمدتا منتظر مجموعه ای از قطعات ویژه “تک” هستند که بیشتر آنها به ریزتراشه ها متکی هستند.
دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: کف پارکینگ انبار درصد کمی از قطعات الکترونیکی شخصی وارد شده است.

درخواست 14000 میلیارد تومان از خودروسازان برای تکمیل 140،000 خودرو ناتمام ؛ برای هر خودرو صد میلیون تومان [به روز رسانی] – اکتبر 1400

در ماه های اخیر ، بخش بزرگی از رشد حرکت خودروسازان در کشور به تولید خودروهای ناتمام و فروش نرفته اختصاص یافته است. بازرس کل صنعت ، معدن و تجارت رصدخانه ملی اعلام کرد بیش از 140 هزار خودروی معیوب در پارکینگ خودروسازان پارک می شود و سخنگوی قطعه سازان نیز گفت نقدینگی 140 هزار میلیارد تومانی وجود ندارد. پیشرفت این خودروها.

به گفته اشکان میرمحمدی ، در حال حاضر بیش از 140 هزار خودروی معیوب در پارکینگ های خودروسازان داخلی ذخیره شده و در انتظار حذف و تجاری سازی هستند. سهم خودروهای ایران 95000 دستگاه و سهم سرو 45000 خودروی معیوب است.

گفته می شود بیشترین کسری در این خودروها مربوط به جزء ECU است. از 95000 خودروی معیوب ذخیره شده در پارکینگ ایران ، 91000 وسیله نقلیه یا 96٪ محصولات آنها به دلیل کمبود ECU قابل تجاری سازی نیستند.

در سایپا نیز تقریباً همین وضعیت وجود دارد. بیش از 38000 خودرو از مجموع 45000 خودروی معیوب این خودروساز ، یا به عبارت دیگر ، حدود 85٪ از خودروهای انبار شرکت به دلیل نداشتن ECU تجاری نمی شوند.

این ارقام نشان می دهد که در حال حاضر تعداد خودروهای معیوب در پارکینگ های خودروسازان که به دلیل نبود ECU تجاری نشده اند به 130،000 رسیده است.

در همین رابطه فرهاد بهنا ، سخنگوی انجمن قطعه سازان با بیان اینکه صنعت خودرو در حال حاضر به 14 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد ، افزود:.

چنین رقم بزرگی به معنای صد میلیون تومان برای تجاری سازی هر خودرو است که بسیار بیشتر از کمبود قطعات آسیب دیده خودرو است.

افزایش 58 درصدی تولید خودروهای معیوب توسط ایران خودرو و سایپا [به روز رسانی] – اوت 1400

بر اساس سیستم کادل ، تعداد خودروهای ناتمام در پارکینگ های خودروسازان تنها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش یافته است. در همین حال ، از اواخر ماه ژوئن ، موج جدیدی از تولید خودروهای معیوب توسط خودروسازان ایجاد شده و تعداد این خودروها قطعاً افزایش یافته است.

فعالان صنعت خودرو می گویند خودروسازان ایرانی با مشکلاتی مانند محدودیت ، کمبود قطعات خاص به ویژه چیپس و قیمت اجباری روبرو هستند و این مشکلات منجر به افزایش تعداد خودروهای معیوب تولید شده توسط خودروسازان شده است.

در حال حاضر ، هنرمندان سراسر صنعت خودرو در جهان با بحران تراشه های الکترونیکی روبرو هستند و بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای جهانی به دلیل محدودیت تامین کنندگان در تلاش برای تولید هستند. خودروسازان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و علاوه بر مشکلات قبلی خود ، با این چالش جدید نیز روبرو هستند.

اگرچه تعداد تولید خودرو در کشور رو به افزایش است ، اما این ارقام شامل خودروهایی است که سالن اجتماعات را ترک کرده اند ، اما برخی از آنها نمی توانند فرایند تجاری سازی خود را به اتمام برسانند و به مشتریان تحویل دهند.

تولید خودروهایی که باید از سالن های مونتاژ خودروسازان خارج شوند به صورت آمار محاسبه می شود ، اما این بدان معنا نیست که همه این خودروها در بازار خواهند بود.

در این مورد ، گاهی اوقات تولید خودرو به دلایل مختلف مانند کمبود قطعات قابل تجاری سازی نیست و باعث می شود خودروسازان جای پارک را پر کنند. جالب است بدانید که اتخاذ این سیاست گاهی بسته به نوع آن بین 40 تا 60 میلیون تومان ضرر برای هر خودروساز در پی دارد.

در همین حال ، وزیر جدید معادن و تجارت ، که در حال حاضر به دنبال رای اعتماد نمایندگان مجلس است ، از افزایش چشمگیر تولید به 3 هزار واحد می گوید ، که البته در شرایط کنونی محدودیت ها و قیمت های فعلی غیرقابل تصور است.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

Leave a reply:

Your email address will not be published.

تماس با ما