داروی موثر برای کودکان مبتلا به ایدز پیدا کنید

[ad_1]

محققان دانشگاه کالج لندن در یک کارآزمایی بالینی بین‌المللی دریافتند که مصرف یک قرص دولوتگراویر در روز توسط کودکان مبتلا به HIV هزینه درمان را کاهش می‌دهد و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند و بهتر از سایر درمان‌های استاندارد برای سرکوب ویروس عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، 700 کودک 6 ساله و بالاتر از 29 مرکز بالینی در آفریقا، اروپا و آسیا در این مطالعه شرکت کردند.

این کودکان به طور تصادفی با داروهای استاندارد یا قرص دولوتگراویر تحت درمان قرار گرفتند و وضعیت سلامت آنها حداقل به مدت 2 سال تحت نظر بود.

در این مدت، حدود 14 درصد از کودکان تحت درمان با این دارو از درمان خودداری کردند، در حالی که 22 درصد کودکان تحت درمان با روش های استاندارد بودند.

امتناع از درمان به این معنی است که کودک به ویروس HIV آلوده شده است یا علائم بیماری را دارد. همچنین مشخص شد که کودکان در حین مصرف این دارو به اندازه بزرگسالان افزایش وزن غیرطبیعی ندارند.

چربی خون کودکان از جمله تری گلیسیرید و کلسترول نیز نسبت به بزرگسالان کمتر است و در نتیجه عوارض طولانی مدت دارو بر سلامت قلب آنها کمتر است.

Dulutgravir آنزیم مورد نیاز برای تولید مثل ویروس ایدز را مهار می کند و خطر درمان ناکارآمد را تا 40٪ کاهش می دهد، اما داروهای با طعم ناخوشایند باید دو بار یا بیشتر در روز یا اندازه بزرگتر مصرف شوند. نتیجه برای کودکان دشوار است. بنابراین کاهش دوز این دارو برای کودکان ضروری است.

در این مطالعه، داروی دیلوتگراویر به شکل قرص‌های کوچکی تولید شد که می‌توان آن را در آب حل کرد تا قورت دادن را برای کودکان آسان‌تر کند. این تغییرات به ظاهر ساده کودکان را تشویق می کند که دارو مصرف کنند و سال ها به آن پایبند باشند.

تغییرات دوز باعث کاهش هزینه های درمان کودکان در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​می شود.

به گفته متخصصان اطفال، نیاز به فرمول ها و مطالعات خاص اغلب در مقایسه با بزرگسالان باعث تاخیر می شود، اما نتایج این مطالعات فاصله بین درمان بزرگسالان و کودکان را کاهش داده است.

شایع ترین علل عفونت HIV در نوزاد، عفونت مادر آلوده و شیردهی است.

گزارش کامل در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما