ترامپ قصد دارد تنش های احتمالی با ایران ایجاد کند

[ad_1]

خبر – پایگاه تحلیلی دیپلماتیک ایران “آیا ترامپ قبل از خداحافظی به ایران حمله خواهد کرد؟” او به موضوع تهدید نظامی ترامپ علیه ایران پرداخته است.

آیا ترامپ قبل از خداحافظی به ایران حمله خواهد کرد؟

در بخشی از این یادداشت آمده است:

س: سوال این است که اگر ترامپ در هفته آخر ریاست جمهوری خود به دنبال رویارویی با ایران است، انگیزه او چیست؟ در اینجا باید به دو نکته اشاره کرد: اول اینکه به هر دلیلی احتمال خطا در محاسبه آن بسیار زیاد است. سیاست ترامپ در قبال ایران به طرز فجیعی شکست خورده است و او از اشتباهاتی که در این چهار سال مرتکب شده درس نگرفته است.

دوم، سوابق ترامپ نشان می دهد که هر چه او ناامیدتر باشد، بی رحم تر می شود. ترامپ که اکنون مشتاقانه در انتظار قدرت است، در حال بررسی همه راه های ممکن برای تغییر نتیجه انتخابات، از جمله ایده اعلام حکومت نظامی است. ژنرال مایکل فلین که در ماه دسامبر توسط ترامپ برکنار شد، پیشنهاد استقرار نیروها در “کشورهای دوجانبه” و انتخاب مجدد آنها را داد.

س: آیا ترامپ می تواند در ژانویه با ایران یک رویارویی نظامی انجام دهد، به این امید که هرج و مرج کافی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بایدن در ژانویه ایجاد کند؟ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم چنین حرکتی جواب می دهد، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم دیوانگی این ایده که ترامپ نباید ناامید شود.

* او حداقل از حمایت مسیحیان انجیلی برخوردار خواهد بود که خواهان جنگ با ایران هستند و آن را تحقق پیشگویی عذاب در کتاب مکاشفه می دانند و البته نمی تواند از شلدون ادلسون، بزرگترین حامی حزب جمهوری خواه حمایت کند. نادیده گرفته شد. ترامپ قبلاً به تمام خواسته های ادلسون (به استثنای جنگ با ایران) از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تا پذیرش گنجاندن تپه های طوفانی در سرزمین اشغالی عمل کرده است.

* در حالی که درگیری با ایران ممکن است مانع از رئیس جمهور شدن بایدن نشود، ترامپ ممکن است احساس کند که با این کار، توافق هسته ای ایران را یک بار برای همیشه از بین می برد و حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری او می تواند با حمایت ادلسون این کار را انجام دهد. حزب جمهوری خواه تحت تأثیر انجیلی های مسیحی است. محاسبات ترامپ هر چه که باشد، شکی نیست که سه هفته ریاست جمهوری ترامپ اکنون خطرناک ترین است.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما