شکست 3 کانال در 15 روز

[ad_1]

دلار در دو هفته گذشته سه خط 30، 29 و 28 هزار تومانی را شکست و از سطح 30 هزار و 150 تومان به 27 هزار و 700 تومان رسید. مهمترین عامل کاهش قیمت دلار را می توان اخبار منتشر شده از وین، سایت مذاکرات هسته ای دانست. علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران نیز از آغاز شمارش معکوس برای توافق هسته ای خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، دلار در دو روز از کانال های 28 هزار تومانی عبور کرد و در کانال های 27 هزار تومانی معامله شد. با اخبار مثبت اجلاس سران هسته ای وین، دلار به کاهش خود ادامه داد. در واقع شمارش معکوس برای عهد جدید آغاز شده است.

شکست 3 کانال در 15 روز

دیروز یکشنبه 19 دی ماه اسکناس آمریکا وارد کانال 27000 تومانی شد. دلار که در دو روز کاری گذشته ۲۸ هزار تومان کاهش یافته بود، در دومین روز کاری هفته از مرز ۲۸ هزار تومان عبور کرد و در کانال ۲۷ هزار تومان معامله شد. معامله گران ارز از اوایل روز یکشنبه معاملات خود را آغاز کردند و نرخ های حدود 28 هزار و 400 تومان را ارائه کردند که در پایان روز کاهش محسوسی داشت. بعدازظهر یکشنبه افزایش نرخ توسط معامله گران در بازار ارز به تدریج به مرز 28 هزار تومان رسید و در ساعت یک بعد از ظهر برای اولین بار در 66 روز گذشته (13 آبان ماه سال جاری) دلار 27 هزار تومان معامله شد. تومان. در نهایت دلار در معاملات اواخر روز یکشنبه 700 تومان کاهش یافت و در معاملات روز شنبه به 27 هزار و 700 تومان رسید. معامله گران بازار ارز تهران نرخ دلار را در روزهای آینده در محدوده 27 هزار و 650 تا 850 تومان پیش بینی کرده اند.

در آخرین ساعات روز شنبه 16 دی ماه، علی باقریکانی، مذاکره کننده ارشد ایران در کمیسیون مشترک برجام، پس از سلسله نشست های خود با نمایندگان 1+5 و پیش از خروج از هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران گفت: به اصطلاح اختلاف قوس باز است. رو به کاهش است.” وی ادامه داد: مذاکرات رو به جلو است. اظهارات این مقام مسئول در کنار سیگنال های مثبت اکثر کشورهای حاضر در مذاکرات حاکی از آن است که به زودی به نتیجه نهایی مذاکرات احیای برجام دست خواهد یافت. به گفته برخی کارشناسان، این امر باعث کاهش توقع عمومی از بازار ارز تهران شد و این کانال دوباره شکست.

اما مشاهدات در موقعیت مرکزی بازار ارز حاکی از آن است که اکثر فعالان بازار در این شرایط هیجانی از معامله خودداری می کنند. معامله گرانی که نسبت به کاهش قیمت احساس نامطمئن می کنند، منتظر رسیدن دلار به محدوده قیمتی باثبات هستند. برخی از تحلیلگران بازار ارز معتقدند بازارسازان با رفتار هیجانی بازار موافق نیستند. این افراد اشاره می کنند که اگر روند نزولی هیجانی در بازار به همین منوال ادامه پیدا کند ممکن است در مقطعی واکنش نشان دهد و در همان روند قیمت را افزایش دهد اما در جهت عکس. این روند قیمت ها را کاهش می دهد.

قیمت هر قطعه سکه امامی نیز در ادامه روند نزولی با 270 هزار تومان کاهش نسبت به شنبه، روز یکشنبه 27 میلیون و 480 هزار تومان معامله شد. تحلیلگران بازار سکه و طلا نیز در روزهای اخیر رشد شدید بازار ارزهای دیجیتال بین المللی را پیش بینی کرده اند. روز یکشنبه در آخرین روز بازار، قیمت هر واحد طلای جهانی بدون تغییر در 1796 دلار باقی ماند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما