تهران; لانه های کلاغ های پیر

[ad_1]

ترلان مدیر عامل انجمن پرنده شناسی و پرنده شناسی گفت: نبود دشمن طبیعی و تهیه غذای کلاغ توسط شهرنشینان باعث افزایش جمعیت کلاغ های مسن می شود که پیامدهای زیست محیطی در پی خواهد داشت. تعداد کلاغ های پایتخت.

به گزارش ایسنا، علیرضا هاشمی درباره آمار جمعیت پرندگان در تهران اظهار کرد: با وجود عدم انجام تحقیقات آماری در مورد پرندگان تهران و نبود آمار دقیق از جمعیت گونه های مختلف پرندگان، تعداد گونه های پرندگان در تهران نسبت به گذشته افزایش یافته است. 10 سال.” سال ها را نمی توان نادیده گرفت. در تهران حدود 250 گونه پرنده داریم که تخمین رشد و زوال هر کدام از آنها دشوار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از پرندگان به مرور زمان جایگزین پرندگان دیگر شده اند، گفت: اطلاعات قطعی در مورد انقراض یا انقراض پرندگان در دست نیست اما می توان گفت که برخی از پرندگان جایگزین پرندگان دیگر شده اند و وضعیت بیولوژیکی آنها خوب است. در گذشته در سکونتگاه های قدیمی اطراف شهر تهران که جمعیت انسانی کمتری داشتند، «یکریم ها» بیشتر زندگی می کردند، اما امروزه جمعیت «کمری» افزایش یافته و جمعیت یکریم کمتر شده است. مثلا پدربزرگ و مادربزرگ ما در جوانی و کودکی بلبل خرما را در تهران ندیده اند اما بعداً این گونه اضافه شد.

هاشمی در خصوص اثرات آلودگی هوا بر پرندگان ادامه داد: با وجود اینکه تحقیقات خاصی در مورد اثرات آلودگی هوا بر پرندگان انجام نشده است اما به نظر می رسد ذرات معلق اثرات مخربی بر سلامت انسان و سایر موجودات زنده داشته باشد. . به عنوان مثال، سیستم تنفسی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به افزایش تعداد کلاغ ها در پایتخت افزود: طبق مشاهدات انجام شده تعداد کلاغ ها نسبت به گذشته افزایش یافته است و شاید نبود دشمنان طبیعی در شهر مهمترین عامل باشد. دلایل این وضعیت.” در شرایط طبیعی پرندگان شکاری به دلیل نداشتن قدرت بدنی به شکار کلاغ می پردازند اما کلاغ ها در تهران دشمن نیستند.

وی افزود: زمانی که پرندگان نتوانند در طبیعت غذای مورد نیاز آنها را تامین کنند ضعیف و منقرض می شوند اما در تهران کلاغ وقتی پیر می شود با اینکه نمی تواند پرواز کند می تواند ضایعات را بخورد. به همین دلیل است که در پارک ها کلاغ های پیری را می بینیم که نمی توانند پرواز کنند و نمی توانند راه بروند، اما هنوز زنده هستند، زیرا یا مردم به آنها غذا می دهند یا کلاغ ها ضایعات و غذا را هدر می دهند و این باعث افزایش تعداد کلاغ های پیر می شود. در تهران و شهرهای دیگر رشد می کند.

به گفته هاشمی، هرگونه تغییر در جمعیت زنده می تواند محیط زیست را تحت تأثیر قرار دهد. با افزایش تعداد کلاغ ها و سایر حیوانات، تعادل محیط به هم می خورد و زندگی سایر موجودات زنده را تحت تأثیر قرار می دهد.

هاشمی مثالی زد: اگر تعداد بلبل های تهران زیاد شود، شروع به اشغال لانه و منابع غذایی پرندگانی مانند گنجشک می کنند. این وضعیت قرار نیست بهتر شود. اگر قیمت کلاغ ها افزایش یابد، آنها می توانند به لانه های پرندگان دیگر حمله کنند یا با آنها رقابت کنند، بنابراین هر چیزی بزرگتر از اندازه معینی کل اکوسیستم را تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه آلودگی صوتی علاوه بر آلودگی هوا، تهدیدی برای پرندگان است، گفت: طبق تحقیقات انجام شده در شهرهای پرجمعیت، آلودگی صوتی باعث عدم تعادل پرندگان می شود.

وی افزود: با توجه به تعداد پرندگان در تهران، در صورت کاهش این آلودگی، قطعا تهران مکان بهتری برای زندگی پرندگان، انسان و سایر موجودات زنده خواهد بود.

دوستداران محیط زیست با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات در خصوص تاثیرات آلودگی هوا بر پرندگان، گفت: با انجام تحقیقات به تاثیر هوای پاک در افزایش تعداد پرندگان پی خواهیم برد.

هاشمی در پایان خاطرنشان می کند: پرندگان و موجودات زنده شاخص های خوبی در محیط هستند تا آینده خود را بسنجیم تا بدانیم تا به امروز چه بر سر جانداران آمده است و امروز چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد. اگر به پرندگان و موجودات زنده توجه نکنید، ناگهان با تعجب روی زمین می افتید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما