جزئیات مالیات خودروهای لوکس؛ مهلت پرداخت را اعلام کنید

[ad_1]

مدیرکل دیوان محاسبات سازمان معاملات مالیاتی کشور در تشریح جزئیات فرار مالیاتی خودروهای لوکس بیش از یک میلیارد تومان گفت:

به گزارش فارس، علی رستم پور مدیرکل دفتر حسابرسی انجمن معاملات مالیاتی امروز در تماس مستقیم با شبکه خبر در خصوص مصوبه مجلس که در چارچوب قانون بودجه 1400 به عنوان مالیات خودروهای لوکس معرفی شده بود، در تماس مستقیم بود. اخیرا. برای اولین بار به عنوان مبنایی برای مالیات بر دارایی. می توان گفت در خودروهای بالای یک میلیارد تومان، خودروهای افراد زیر 18 سال و افراد تحت تکفل مشمول این مالیات هستند و خودروهای یک میلیارد تومانی از این نوع مالیات معاف هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد مالیات خودروهای لوکس در لایحه بودجه سال 1401، گفت: تا زمانی که مجلس این لایحه را تصویب نکند، نباید میزان مالیات خودروهای لوکس را به من اعلام کنند.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودروهای لوکس تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند از خودروهای خود به ارزش بیش از یک میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند. زمان

به گزارش رستمپور؛ برآورد می شود بیش از 18 هزار خودروی لوکس در کشور مشمول ضوابط قیمت بند 42 قانون اصلی مالیات بر ارزش افزوده و مشروط به اعمال ضرایب مالیاتی و همچنین تعدیل قیمت بر اساس بورس ترجیحی باشند. نرخ.

رستم پور گفت: برای 106 هزار نفر از مالکان خودروهای لوکس پیامک مالیاتی ارسال شده است تا این مالکان که بیش از یک میلیارد تومان قیمت خودرو دارند تا پایان بهمن ماه فرصت پرداخت مالیات خود را داشته باشند.

وی افزود: همه افراد بالای 18 سال باید مالیات خودروی خود را جداگانه پرداخت کنند، اما در خانواده های دارای سن قانونی و زیر 18 سال، کل ارزش خودرو متعلق به سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل قانونی است. سن اگر یک میلیارد تومان باشد پس مشمول این مالیات می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی در خصوص این نوع مالیات بر خودروهای لوکس گفت: ارزش خودرو کمتر از یک میلیارد تومان، یک میلیارد تومان و یک و نیم میلیارد تومان، یک درصد است. یک و نیم تا سه میلیارد دو درصد، سه تا چهار و نیم میلیارد تومان سه. مالیات خودروهای لوکس باید به نرخ یک درصد و ارزش خودرو چهار و نیم میلیارد تومان پرداخت شود. درصد

رستم پور همچنین گفت: معیار قیمت گذاری خودرو بر اساس جدولی است که برای محاسبه عوارض نقل و انتقال خودرو، مالیات و شماره گذاری و عوارض شهرداری که سالانه از مالکان خودرو اخذ و در دی ماه اعلام می شود، محاسبه می شود.

وی همچنین گفت: در خودروهای داخلی قیمت کارخانه ملاک است، بین قیمت کارخانه و بازار تفاوت وجود دارد اما در خودروهای وارداتی ملاک ارزش گمرکی خودرو است که این نیز . با نرخ ارز مرجع. 4200 دلار محاسبه شده و در حال حاضر جدیدترین خودروی وارداتی 2017 به قبل می باشد، بنابراین مبنای محاسبه ارزش خودرو، ارزش گمرکی وارداتی است.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان معاملات مالیاتی گفت: مردم می توانند به سامانه سازمان معاملات مالیاتی به نشانی https://www.intamedia.ir/ مراجعه و کلیه اقلام موجود در خودروی خود را مشاهده کنند.

وی افزود: برای اولین بار در سال جاری چنین مالیاتی از خودروهای لوکس مطالبه می شود و هیچ فشار اضافی به مودیان وارد نمی شود و فقط برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان اعمال می شود. به عنوان مثال خودروی 10 میلیارد تومانی از 4.5 میلیارد تومان 4 درصد مالیات می گیرد.

رستم پور گفت: مالکان این خودروها تا پایان بهمن ماه فرصت دارند مالیات خود را پرداخت کنند. موسسات مالیاتی در صورتی که سازمان امور مالیاتی بتواند از مجلس مصوبه بگیرد که این مالیات طبق مفاد بند ج تبصره 6 قانون بودجه 1400 اخذ می شود. در صورت تصویب این بند در لایحه 1401، مالیات خودروهای لوکس در سال آینده اخذ می شود زیرا طبق اصل 51 قانون اساسی هر نوع مالیاتی باید از مردم اخذ شود.

مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این مصوبه در قانون بودجه سال 99 نیز وجود داشت اما اجرایی نشده و امسال برای اولین بار اجرایی می شود.

وی گفت: مردم می توانند از قیمت خودرو و قیمت خودرو خود مطلع شوند. اطلاعات آنها و قیمت خودرو و خودرو به نام آنها در آن سامانه اعلام می شود و چقدر مالیات بر آن تعلق می گیرد. اونجا هم ذکر کن

رستم پور همچنین گفت: مالکان خودرو از طریق سامانه نمایندگی خودرو می توانند مالیات خودروی خود را به صورت نقدی پرداخت کنند و فرض بر این است که صاحبان این خودروها نیز می توانند مالیات را به صورت نقدی پرداخت کنند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما