تحولات جدید در بحث وین

[ad_1]

در رفتن تحرکات هیئت های مذاکره کننده در دومین روز از سرگیری مذاکرات برجام در وین شدت گرفته است. امروز خبر مهمی منتشر شد که حاکی از تحولات جدید در مذاکرات است.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای مذاکره با طرفین وارد وین شد. چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی ابتدا با رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات این دیدار اعلام کرد که رابرت مالی به مقام کره ای در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته ای بوده و وزیر امور خارجه کره جنوبی از تلاش های سیاسی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران حمایت می کند.

کره جنوبی یکی از طرف های توافق هسته ای برجام نیست، اما سهم زیادی از دارایی های مسدود شده ایران در این کشور دارد. دلیل محاصره این دارایی ها که با صادرات نفت ایران به کره جنوبی مرتبط است، تحریم های اقتصادی و بانکی آمریکا علیه ایران است.

قرار است مقامات ارشد کره ای در این مذاکرات شرکت کنند تا درباره چگونگی حل و فصل منابع مسدود شده ایران گفتگو کنند.

مقامات کره ای همچنین با نمایندگان ایران و دیگر اعضای شورای امنیت گفتگو خواهند کرد.

گفته می شود نماینده ویژه آمریکا امروز با دیپلمات های سعودی در وین دیدار کرده است. ظاهراً این دیدار در هتل ماریوت برگزار شد، جایی که هیئت آمریکایی معمولاً با گروه P4 + 1 ملاقات می کند. قرار است نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این نشست حضور داشته باشند.

در تحولی دیگر، اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توئیتی نوشت: با دکتر علی باقری، رئیس هیئت ایرانی و معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در چهار زمینه لغو تحریم ها و اجرای تعهدات، تضمین، راستی آزمایی و همچنین پیشرفت های اساسی در برخی زمینه ها و پیشرفت های بالا در برخی زمینه ها پیشرفت داشته ایم. گفت دیروز

هشدار انگلیس

ساعاتی پیش بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات ایران و وین گفت وگو کرد.

پس از این تماس، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا گفت که جانسون می خواهد با حسن نیت با ایران کار کند.

وی گفت: «دیپلماسی باز است، اما توافق در حال اتمام است.

رویترز به نقل از یک سخنگوی این کشور نوشت که بریتانیا می خواهد ببیند مذاکرات وین به از سرگیری کامل برجام منجر شود.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما