تالخادزه; یک معجزه برای رویای نیم تنی

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، لاشا تالاخادزه پادشاه گرجستانی بود که در 5 سال گذشته در جهان دچار اضافه وزن شده است. مردی که در 28 سالگی به مرز رکوردی خارق العاده رسید و در 2 سال دیگر بعید است در مجموع 500 کیلوگرم در حرکات تک و دو ضرب به نام خود ثبت کند.

جدیدترین عملکرد غول گرجستانی امروز در دسته فوق سنگین مسابقات جهانی 2021 در ازبکستان انجام شد. علی داوودی پس از نایب قهرمانی در المپیک حاضر به حضور در مسابقات جهانی نشد اما تالاخادزه با انگیزه ای مضاعف نسبت به المپیک وارد مسابقات جهانی شد.

فوق سنگین وزن گرجستانی با شکست بهداد سلیمی در المپیک 2016 ریو و اولین حضور خود در این رشته با عنوان قهرمانی سال های اخیر به قهرمان بلامنازع وزنه برداری جهان تبدیل شده و هر بار پیروز شده است. هیئت مدیره، او همچنین رکورد خود را افزایش داده است.

او در المپیک با مهار وزنه های 223 کیلوگرمی در یک ضرب و 265 کیلوگرمی در دوضرب رکورد جدیدی در المپیک به نام خود ثبت کرد و امروز پس از کسب مدال طلا با مهار وزنه 218 کیلوگرمی در حرکت یکضرب، رکورد جدیدی را روی تخته ثبت کرد. 225 کیلوگرم به قدری راحت توسط تالاخادزه مهار شد که به نظر می رسد او می تواند حداقل 5 کیلوگرم بیشتر را روی دستان خود مهار کند.

در دوجراب نیز وضعیت به همین منوال بود، جایی که تالاخادزه که سال گذشته با پشت سر گذاشتن رکورد 263.5 کیلوگرم حسین رجازاده نام خود را در تاریخ ثبت کرد، اکنون به 267 کیلوگرم رسیده است. هیولای گرجی بار دیگر وزن خود را به طور کامل متوقف کرد تا یک بار دیگر رکورد را بشکند.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات در مورد تالاخادزه در سال های اخیر پیشرفت او است که باعث می شود هر سال اضافه وزن را کنترل کند حتی اگر به نظر نزدیک ترین رقیبش نباشد. شاید یادمان نرود که این غول گرجستانی وزن کم کرد و تخته شکست خورد.

اما اکنون تحقق یک آرزوی دیرینه برای لاشا تالاخاجه یک دستاورد دست یافتنی است. حسین رضازاده با مجموع وزن 500 کیلوگرم با رکورد فاصله زیادی داشت اما در دوران قهرمانی او این بحث مطرح شد که آیا وزنه برداری می تواند روزی به این رکورد جادویی برسد؟ حالا لاشا تالاخادزه با رکورد شگفت انگیزش از همه کارشناسان پیشی گرفته و در مجموع به 492 کیلوگرم رسیده است. این بدان معناست که تنها 8 کیلوگرم باقی مانده تا وزنه بردار رکوردی باورنکردنی در نیم وزن ثبت کند.

تالاخادزه که هنوز از نظر سنی پایین نیامده و در 28 سالگی به اوج آمادگی رسیده است، می تواند در یکی دو سال آینده برای ثبت رکورد 500 کیلوگرم تلاش کند. وی در حالی که در 5 سال گذشته قهرمان جهان و المپیک بوده است، قدم به قدم به این هدف بزرگ دست یافته و اکنون تنها چند قدم کوچک در تاریخ باقی مانده تا نامش جاودانه شود.

حتی در حال حاضر، تالاخادزه و رکوردی که برای خود به ثبت رساند، شاید سال ها به دست نیاید، اما ثبت نیمه وقت یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ورزش جهان خواهد بود.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما