کیسینجر نسبت به پیامدهای اخیر درگیری آمریکا و چین هشدار داد

[ad_1]

در رفتن هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نسبت به عواقب بدتر شدن روابط آمریکا و چین هشدار داد. وی گفت: برای اولین بار در تاریخ بشر، بشریت این پتانسیل را دارد که در یک دوره زمانی محدود منقرض شود.

به گزارش فرارو به نقل از Business Insider، کیسینجر نسبت به خطرات قریب الوقوع در وضعیت درگیری بین ایالات متحده و چین هشدار داد. کیسینجر روز جمعه در نشست سدونا مؤسسه مک کین درباره مسائل جهانی اظهار نظر کرد و گفت که تیرگی روابط با چین بزرگترین مشکل برای ایالات متحده و بزرگترین مشکل برای جهان است. وی گفت: اگر این مشکل را حل نکنیم، خطر جنگ سرد بین چین و آمریکا وجود دارد.

او در این مجمع گفت که سلاح‌های هسته‌ای در طول جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی پتانسیل ایجاد آسیب‌های بزرگ را داشتند، اما اکنون فناوری هسته‌ای و توانایی‌های هوش مصنوعی ایالات متحده و چین از پتانسیل تخریب فراتر رفته است.

ما فناوری قدرتمندی را 70 سال پیش توسعه داده‌ایم که فراتر از تصور هر کسی است.» در نتیجه در درگیری نظامی بسیار مهم است. بین قدرت تکنولوژی بالا.

کیسینجر خاطرنشان کرد که با وجود قدرت نظامی گسترده اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد، چین از قدرت اقتصادی و تخصص فنی بیشتری برخوردار است.

اتحاد جماهیر شوروی توانایی اقتصادی نداشت. توانایی فناوری نظامی را داشت. اتحاد جماهیر شوروی برخلاف چین توانایی فناوری پیشرفته را نداشت. چین علاوه بر اینکه یک قدرت نظامی قابل توجه است، یک قدرت اقتصادی بزرگ است. ،” او گفت.

کیسینجر در زمان روسای جمهور سابق ریچارد نیکسون و جرالد فورد از سال 1973 تا 1977 وزیر امور خارجه بود. او معمار استراتژی بود که به موجب آن ایالات متحده روابط با چین را بهبود بخشید و شکاف بین چین و اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، دو رقیب ایالات متحده را افزایش داد.

این پیرمرد 97 ساله به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره های سیاست خارجی نیم قرن اخیر شناخته می شود، اگرچه به دلیل حمایت از سیاست نظامی ایالات متحده در طول جنگ ویتنام و به دلیل حمایت از دیکتاتوری های دست راستی در آمریکای جنوبی مورد انتقاد برخی قرار گرفت. . دهه 1970

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما