اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

[ad_1]

غذایی که در آخر شب می خوریم به راحتی باعث بی خوابی و بی خوابی در شب می شود. با تکنیک های امروزی که از خوب خوابیدن به دست می آیند، آشنا شوید

به گزارش hhdresearch، موارد زیادی وجود دارد که بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد، از ناراحتی های روحی گرفته تا بیماری های جسمی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا سوزش سر دل.

همه ما می دانیم که مصرف کافئین قبل از خواب برای کسانی که خوب نمی خوابند یک فاجعه است. قبل از خواب نوشیدن قهوه یا چای را متوقف کنید.

آنچه قبل از خواب می خوریم تأثیر ویژه ای بر کیفیت خواب ما دارد، اما مطالعات نشان می دهد که بر انتخاب روز بعد تأثیر می گذارد.

یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی برای حفظ یک الگوی خواب سالم بسیار مهم است. برخی از غذاهای ناسالم و برخی از غذاهای ناسالم می توانند پشت بی خوابی شما باشند. در اینجا هفت مورد از آنها وجود دارد:

غذای تند

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

قبل از خواب غذای تند نخورید زیرا این غذاها باعث ناراحتی معده و سردرد می شوند. سوزش سر دل هنگام خواب بدتر می شود زیرا اسید معده در مری تجمع می یابد.

با این حال، برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد روزه گرفتن قبل از خواب می تواند میزان کابوس های شبانه را افزایش دهد. بیداری مکرر در شب ساعات حساس استراحت شب را مختل کرده و باعث تولید احساسات منفی می شود.

فست فود

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

هضم فست فود و سایر تنقلات چرب برای بدن دشوار است و اغلب باعث سوزش سر دل می شوند. هر چه چربی بیشتری بخورید، اسید معده بیشتری تولید خواهید کرد.

البته این حالت خوابیدن را سخت می کند. در این شرایط سعی کنید به سمت چپ بدن خود دراز بکشید تا اسید مری خود را پایین بیاورید.

شیرینی

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

پس از یک روز طولانی، یک خوراک خوب و شیرین مانند یک پاداش کامل است. متأسفانه آخرین کاری که باید قبل از خواب انجام دهید افزایش قند خون است.

آهسته خوردن شیرینی ها شما را بیدار نگه می دارد و انرژی شما را افزایش می دهد. از خوردن شکلات قبل از خواب خودداری کنید زیرا حاوی کافئین و شکر است.

شکلات حاوی ترکیبی به نام توبرومین است که ضربان قلب را افزایش می دهد و ممکن است به رفع بی خوابی کمک کند.

رسوب لیمو

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

گیاهان به طور کلی انتخاب خوبی برای سلامتی هستند و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که آنها را با هر وعده غذایی مصرف کنید. اما لیمو بسیار اسیدی است و می تواند باعث دل درد یا ناراحتی معده شود.

لیمو همچنین قند زیادی دارد و می تواند انرژی زیادی را تامین کند. میوه های دیررس مانند انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا بهتر از لیمو هستند.

کلم بروکلی

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

کلم بروکلی یک غذای سالم است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این حال، بروکلی دارای فیبر زیادی است که هضم آن زمان زیادی طول می کشد. همه سبزیجات چلیپایی به دلیل ایجاد سنگ در هنگام هضم معروف هستند. نمونه های دیگر عبارتند از کلم بروکسل، کلم و گل کلم.

گوشت

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

گوشت، به خصوص گوشت قرمز، سرشار از پروتئین و چربی است. بنابراین مدت زیادی طول می کشد تا هضم شود و می تواند شما را بیدار نگه دارد.

خوردن گوشت برای شام مشکلی ندارد، اما بهتر است بعد از آن چیزی نخورید و تعداد شب های خوردن گوشت را کنترل کنید.

در شب، گوشت های کم چرب مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع پروتئینی گیاهی مانند ماست و اسفناج را جایگزین کنید.

کرفس

اگر مشکل خواب دارید، این ۷ غذا را نخورید!

اگر بی خوابی شما مانند بیدار شدن چندین بار در شب برای دستشویی رفتن است، از خوردن کرفس خودداری کنید. کرفس بسیار آبدار است و بهتر است از خوردن آن در شب خودداری کنید.

کرفس به راحتی مثانه شما را پر می کند. غذاهایی مانند هندوانه، خیار و سالاد نیز از این نوع غذاها محسوب می شوند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما