مدارگرد Exomers آب را در مریخ پیدا کرد

[ad_1]

مدارگرد ExoMars در مطالعه جدید خود توانست مقادیر قابل توجهی آب را در مریخ شناسایی کند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) اعلام کرد که موفق شده است آب قابل توجهی را در “گرند کانیون” مریخ پنهان کند.

این کشف توسط مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (TGO) انجام شد که قادر به تشخیص آب در زیر سطح والاس مارینریس مریخ بود.

الکسی مالاخوف، محقق آکادمی علوم روسیه گفت: ما متوجه شدیم که بخش مرکزی دره مارینر پر از آب است. این بسیار بالاتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم. این منطقه شبیه به مناطق یخ زده زمین است، جایی که دمای پایین باعث می شود یخ برای همیشه زیر خاک خشک بماند.

اولین شواهد وجود آب در مریخ توسط ناسا در سال 2006 منتشر شد. آژانس فضایی عکس هایی از دو دهانه به نام های Terra Sirenum و Centauri Montes منتشر کرد که حضور آب مایع در مریخ را بین سال های 1999 تا 2001 نشان می دهد.

در 31 ژوئیه 2008، فضاپیمای فونیکس ناسا وجود یخی در مریخ را تأیید کرد که حاوی عناصر آبی است که ما روی زمین داریم و شکل دیگری از یخ نیست.

سیاره سرخ دارای دره های خشک باستانی و کانال های رودخانه ای است که از زمان های بسیار قدیم امکان آب مایع در آنها ایجاد شده است. مریخ نورد Perseverance ناسا در حال حاضر در حال سفر به مریخ برای کشف دهانه Jezero است که دریاچه ای پر از آب در حدود 3.5 میلیارد سال پیش بود.

آب در مریخ یافت شده است، اما فقط به صورت یخ در سرجنگی قطب شمال یا اعماق زیرزمین ذخیره شده است. با این وجود، کشف اخیر برای یافتن آب در نزدیکی سطح جستجو اولین مورد است.

ایگور میتروفانوف، محقق مؤسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه، گفت: با کمک مدارگرد ردیاب گاز ExoMars، می‌توانیم تا یک متر زیر این لایه غبار را ببینیم و ببینیم واقعاً چه خبر است. آنجا.” با کمک این مدارگرد می توان در زیر سطح مریخ مطالعه کرد و مهمتر از همه، یک سیستم عامل غنی از آب یافت که با ابزارهای قبلی قابل شناسایی نبود.

این کشف توسط دستگاهی به نام FREND Orbiter انجام شد. محققان مشاهدات FREND را از می 2018 تا فوریه 2021 تجزیه و تحلیل کردند. این به آنها اجازه داد تا نوترون ها را شناسایی کرده و مقدار هیدروژن موجود در خاک مریخ را بیابند.

مدارگرد Exomers آب را در مریخ پیدا کرد

هنگامی که خاک تحت تأثیر پرتوهای پرانرژی کیهانی قرار می گیرد، نوترون از خود ساطع می کند. همچنین خاک خشک بیشتر از خاک مرطوب نوترون ساطع می کند. نوترون ها به دانشمندان کمک می کنند تا مناطقی از خاک را پیدا کنند که ممکن است آب وجود داشته باشد.

میتروفانوف افزود: فرند منطقه ای را با سطوح بسیار بالای هیدروژن در دره مارینر نشان داد، با فرض اینکه هیدروژن مشاهده شده به مولکول های آب متصل است، به نظر می رسد این ناحیه 40 درصد آب نزدیک سطح باشد.

دانشمندان متقاعد نشده اند که آب های سطحی به شکل یخ هستند یا اینکه از نظر شیمیایی با سایر مواد معدنی موجود در خاک مرتبط هستند. میتروفانوف افزود: ما معمولاً فرض می کنیم که این آب بیشتر به شکل یخ است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما