اسپری بینی کرونا محافظت موقتی برای محققان فنلاندی فراهم می کند | دیجیاتو

[ad_1]

محققان فنلاندی اخیراً یک اسپری بینی برای محافظت در برابر ویروس کرونا و انواع آن، از جمله، ساخته اند آماکرون درستش کن. مطالعات روی این روش نشان داده است که اسپری های بینی می توانند تا هشت ساعت پس از استفاده از عفونت بدن جلوگیری کنند.

دانشمندان دانشگاه هلسینکی ادعا می کنند که این اسپری رویکرد متفاوتی نسبت به سایر روش های مبارزه با ویروس کرونا دارد.

کلی ساکسلا یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: «استفاده پیشگیرانه از این اسپری برای محافظت در برابر ویروس کرونا برای همه توصیه می شود. با این حال، باید در نظر داشته باشید که این یک اسپری جایگزین است واکسن این تنها مکملی است که برای ایجاد محافظت بیشتر استفاده می شود و نیست. افراد مبتلا به بیماری های پرخطر و همچنین افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای – مانند افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند – می توانند با اطمینان از این اسپری استفاده کنند.

اسپری بینی کرونا در مقایسه با واکسن

واکسن ها با آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی میکروب هایی که از بیماری ها جلوگیری می کنند، کار می کنند. در این مورد، واکسن به شما امکان می دهد از منابع طبیعی آنتی بادی ها و سلول های ایمنی استفاده کنید که به طور خاص برای مبارزه با میکروب ها در صورت ظاهر شدن طراحی شده اند. بدن شما قادر به تولید مقادیر زیادی آنتی بادی است ویروس کرونا است. با این حال، پروتئین های مصنوعی که بسیار کوچکتر از آنتی بادی ها هستند، می توانند به ویروس در بدن بچسبند و می توانند به عنوان مواد مضر در بدن شناسایی شوند. برای افزایش قدرت این پروتئین ها، هر سه در یک بسته ترکیب می شوند. این مولکول می تواند به طور فعال هر ویروسی را که حداقل برای مدت کوتاهی در تماس با سلول ها وارد بدن می شود، مسدود کند. هنگامی که این مولکول ها از طریق بینی به ریه ها فرستاده می شوند – جایی که عفونت کروناویروس شروع می شود – می توانند محافظت حیاتی برای دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد کنند.

اسپری بینی کرونا

از آنجایی که ساختار اصلی گونه های ویروس کرونا مشابه است، می توان از اسپری بینی برای همه این گونه ها استفاده کرد. توسط آمیکرون موثر باشد. این به دلیل ترکیب اثر اسپری در دستگاه تنفسی فوقانی است و مستقل از جهش هایی است که ویروس کرونا در معرض آن قرار می گیرد یا به حداقل می رسد.

در پایان لازم به ذکر است اسپری بینی کرونا این جایگزینی برای واکسن ها یا داروهای تجویزی نیست و تنها می تواند برای چند ساعت در محیط های پرخطر نقش محافظتی ایفا کند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما