داستان 2 وزیر و گفتگوی عجیب 50 ثانیه ای

[ad_1]

فوتبال ایران در حال حاضر گرفتار سه مشکل عجیب و پیچیده است و هیچ کدام حل نشده است؛ اولی ماجرای اخراج استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا است. لیگ قهرمانان.

موضوع دوم بحث ورود تماشاگران به ورزشگاه است که به معضلی باورنکردنی تبدیل شده است. پیش از این نگرانی از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه ذهن مسئولان ورزش ایران را به خود مشغول کرده بود اما اکنون این موضوع پیچیده تر شده و بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح شده است. مرد یا زن، مورد بازجویی قرار گرفته است.

موضوع سوم ماجرای پیچیده فروپاشی فدراسیون فوتبال ایران است که همچنان در دست نمایندگان مجلس و با مهلت 31 مارس برای تصویب آن است و مجلس قصدی برای پیشبرد این موضوع ندارد. حداقل برای رفع آن عجله نکنید.

در این میان شادی هایی نیز وجود دارد که بخشی از آن در اظهارات مسئولان عالی رتبه ورزش ایران و نمایندگان مجلس منعکس شده است. به عنوان مثال ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا قطعی است اما وزیر ورزش همچنان تاکید دارد که چند روز دیگر باقی مانده و می توان منتظر بازگشت این دو تیم به لیگ قهرمانان آسیا بود. در بقیه زمان. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

در مورد دوم، بحث دسترسی تماشاگران به ورزشگاه بود که اتفاق خاصی نیفتاد، اما اخیرا گفتگوی 50 ثانیه ای بین دو وزیر ورزش و بهداشت انجام شد که بیش از آنکه امیدوار به حل موضوع باشند، تماشاگران را درگیر خود نگه می دارد. و سوال را مطرح می کند. انجام شد. پیشینه جلسه هیئت دولت مربوط به دیدار سرپایی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با بهرام عن اللهی وزیر بهداشت است. وزیر ورزش در این گفت و گوی کوتاه سوالی عجیب از وزیر بهداشت می پرسد که تماشاگران چه زمانی به ورزشگاه می روند؟

این سوال گریبان بسیاری از فوتبالدوستان را در ایران گرفته است، اما پرسیدن آن برای وزرای ورزش جای تردید دارد. در واقع وزیر ورزش نمی داند چه زمانی تماشاگران به عنوان بالاترین ورزشکار ایران وارد ورزشگاه می شوند، واقعیتی که عجیب و تا حدودی بحث برانگیز است. شاید بتوان فهمید وزیر ورزش زمانی است که به تماشاگران مجوز ورود به ورزشگاه بدهد. با این حال، داشتن یکی از آنها هنوز از توان یک فرد معمولی خارج است. خوب است که وزرای ورزش تماشاگران حاضر در ورزشگاه را دنبال می کنند و با وزیر بهداشت رایزنی می کنند تا تماشاگران وارد ورزشگاه شوند، اما این سوالی که وزیر ورزش می پرسد آزاردهنده است. ناآگاهی که مخاطب را با ابهام عجیبی سردرگم می کند.

بحث دسترسی تماشاگران به ورزشگاه های ایران از ابتدای لیگ برتر هرگز مورد توجه قرار نگرفت، به استثنای دو مورد که به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت بهداشت، آزمایشی بوده است. مسئولان ورزش ایران علت شیوع ویروس کرونا را کمبود تماشاگر در بازی‌های فوتبال ایران و بستن درهای ورزشگاه به روی تماشاگران عنوان کرده‌اند. البته این بهانه نیست و خیلی ها می دانند که بازی بدون تماشاگر برگزار می شود زیرا نهادهای بالاتر اجازه ورود تماشاگران زن به ورزشگاه را نمی دهند. علیرغم بی اطلاعی از این موضوع، انتظار می رفت وزیر ورزش در جلسه ای از وزیر بهداشت بپرسد که چگونه می توان در فضای سرپوشیده به سینما رفت و یا با افراد زیادی علاقمند و متعهد به نماز جمعه رفت که گاهی اوقات برگزار می شود؟ داخلی، صادر شد. اما باز هم تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند؟

نکته قابل توجه اینکه در همین گفتگوی 50 ثانیه ای صحبت از دادن مجوز 30 درصدی به تماشاگران برای ورود به ورزشگاه می شود اما وزیر ورزش همچنان این سوال را مطرح می کند که چرا بازی های لیگ بدون تماشاگر است! نشست و گفتگوی 50 ثانیه ای خارج از شهر بین اهالی فوتبال می تواند نمونه جدیدی از رایزنی های دو وزیر دولت برای پاسخ به سوال ساده ای باشد که اخیرا راه اندازی شده است، اما عدم رسیدگی به مسائل کلیدی منجر به بحثی نادرست شده است. هنوز این سوال در ذهن خیلی ها وجود دارد که چه تعداد از فعالیت های فرهنگی و مذهبی آنها در داخل مجوز دارند و نه 100 درصد بلکه گاهی 100 درصد ظرفیت دارند. بازی را تماشا کنید، ترس از شیوع کرونا ذهن را آزار می دهد. مسئولان در کمال تعجب در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر حاضر به میزبانی بازی با حداقل 10 درصد تماشاگر نیستند و اکنون نیز مانند استقلال و پرسپولیس، به نظر می رسد اگر فشاری وجود نداشته باشد. . باز هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، با وجود 50 دقیقه دیدار دو وزیر، این موضوع حل نخواهد شد.

برخلاف آنچه وزیر ورزش و وزیر بهداشت به آن اشاره نمی کنند، بحث میزبانی بازی های بدون تماشاگر در فوتبال ایران مربوط به ورود تماشاگران زن به ورزشگاه است نه به کرونا. فیفا رسماً با فوتبال ایران به این نتیجه رسیده است که زنان باید برای بازی های لیگی به جز بازی های ملی اجازه ورود به ورزشگاه ها را داشته باشند و در این زمینه هیچ تبعیضی وجود نداشته باشد. اما در سیاست فیزیکی، افرادی هستند که قبلاً نظرات جنجالی در مورد ورود زنان به ورزشگاه ها داشته اند و آن را ضروری نمی دانند. فدراسیون فوتبال ایران اما می‌داند که اگر فقط مردان اجازه ورود به ورزشگاه را بدهد، عواقب سنگینی در پی خواهد داشت که می‌تواند بسیار بیشتر از مجازات‌های AFC برای استقلال و پرسپولیس باشد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما