استارت آپ ها برای حقوق قانونی مبارزه می کنند

[ad_1]

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص حکم حبس صادر شده برای مدیرعامل پلتفرم «دیوار» گفت: مبارزه برای احقاق حقوق استارت آپ ها ادامه دارد.

به گزارش فارس، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و بازار (که از روز سه شنبه 23 آذرماه آغاز به کار کرد) با اشاره به مسائل حقوقی در مسیر اکوسیستم استارتاپی کشور، افزود: باید انجام شود.

وی افزود: همه باید در کنار هم برای احقاق حق خود در این مبارزه بایستیم زیرا قوانین و مقررات کشور تابع اکوسیستم جدیدی است که ایجاد نشده است.

ستاری مشکلات دیوار و سایر سکوها را طبیعی توصیف کرد و افزود: این مشکلات از زمان ایجاد اکوسیستم استارتاپی کشور همچنان پابرجا بوده است. کشور از زمان ظهور تاکسی های اینترنتی چنین مسائل قانونی داشته است و این مسائل است.

ستاری تاکید کرد: کم کم با پیگیری و مبارزه توانسته ایم کار و مشکلات استارت آپ ها را در کشور حل و جلو ببریم. بنابراین در مورد سکوی دیواری نیز وضعیت به همین منوال است و انشالله مشکلات این سکو مرتفع خواهد شد.

پرویز کرمی معاون روابط عمومی مدیرکل علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در خصوص مصوبه دولت در خصوص حکم قطعی حبس سکوی دیوار گفت: اولاً قوه قضاییه از سکوی دیوار حمایت کرده است. ریاست محترم قوه قضائیه شری. EJE وارد پرونده شده و دستور ویژه ای برای بررسی حکم صادر کرده است.

کرمی افزود: با همکاری آقای عیسی زارع پور وزیر حمل و نقل و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز این تصمیم را به اطلاع مدیرعامل پلتفرم دیوار رساند و اقدامات لازم را انجام داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیرکل روابط عمومی، اقدامات قوه قضائیه برای جلوگیری از آسیب به کسب و کار و نخبگان را منحصر به فرد دانست و افزود: سفر آغاز شده است.

وی در خاتمه افزود: به نظر من کاری که توسط آقای محسنی در حوزه سکوهای امداد و مسائل حقوقی آنها آغاز شده آرام، منطقی و قابل تامل است. در این زمینه به ارتقای فضای کسب و کار داخلی و رفع سروصدای ناشی از این مشکل کمک می کند و از سوی دیگر به ایجاد آرامش و فضای کسب و کار کمک می کند. حتی زمانی که ایرانیان به خارج از کشور باز می گردند، هم از نظر سرمایه و هم از نظر فناوری می توانند به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما