احمدی نژاد به من زنگ نزد!

[ad_1]

علی دایی اسطوره فوتبال ایران در 12 ماه پایانی سال 2007 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و هدفش صعود به جام جهانی 2010 بود. حاشیه های بعد از بازی با عربستان یکی از درخشان ترین خاطرات دوران حضور دی روی نیمکت تیم ملی است. او در تعطیلات نوروزی و دو روز بعد از بازی حذف شد تا اتفاق عجیبی برای نفر اول فوتبال ایران بیفتد. بنابراین ایران شانس صعود داشت.

مدت کوتاهی پس از برکناری علی، علی دایی در زمان حضور در ورزشگاه اعلام کرد که رئیس جمهور دلیل اصلی اخراج او بوده است، اما علی کفشیان، رئیس وقت فدراسیون گفت: «هیئت مدیره فدراسیون تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت علی دایی را برکنار کند. .

احمدی نژاد سرمربیگری تیم ملی را تکذیب کرده است

علی دایی علی‌رغم امتناع موچکار، هرگز عقب‌نشینی نکرد و اختلاف آن‌قدر زیاد بود که چند سال بعد محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای از او پرسید: «دایی را برکنار می‌کنی؟» رئیس جمهور سابق در پایان گفت: “کارهای زیادی برای انجام دادن داشتم. در کشوری که وقت آن را نداشتم. در آن لحظه مسئولان ورزش تصمیم گرفتند او را برکنار کنند. برای من مهم نبود.” نوار.

تایید عدم حضور علی دایی در رختکن رئیس جمهور

اهالی فوتبال طی این سال ها به صورت رسمی یا غیررسمی این موضوع را تایید کرده اند و یا حداقل بارها درباره آن روز و ماجرا صحبت کرده اند. علی آبادی رئیس وقت مؤسسه تربیت بدنی، علی کفشیان از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و بازیکنان تیم ملی وقت نیز در مصاحبه های مختلف درباره این رقابت های سیاسی – ورزشی صحبت کردند.
حسین کاظمی بازیکن سابق تیم ملی و سابق استقلال و سپاهان گفت: بین دو قسمت تیم رئیس جمهور آمدند و گفتند می خواهند به رختکن بیایند اما علی آقا قبول نکرد گفت ما الان وسط بازی هستیم. . رئیس جمهور او را به رختکن برد و به برکناری او رای داد.”

این گمانه زنی 12 ساله بالاخره رسمی شد

اما در نهایت همه گمانه زنی ها به پایان رسید و محمد آخوندی، سخنگوی وقت موسسه تربیت بدنی و مدیر روابط عمومی، ۱۲ سال بعد از آن ماجرای جنجالی را تشریح کرد و تایید کرد که محمود احمدی نژاد دستور برکناری علی دایی را صادر کرده است. او گفت: “فقط می دانم این حرفی که می زنم بر من تاثیر می گذارد. فقط می دانم دستور برکناری عمویم از ریاست جمهوری صادر شده است. یکی از مسئولان رسانه ای با من تماس گرفت و به من گفت که عمویم برکنار شده است.” من گفته ام مسئولیت سازمان با شخص دیگری است و باید به من بگوید که آیا ماما حذف شده است یا خیر. من اصرار داشتم که فدراسیون فوتبال مسئول است و به همین دلیل حاضر به اعلام برکناری علی دایی نشدم. روابط عمومی سازمان «اما چند سال بعد خبر رسید و طبق اطلاعات غیررسمی، خادم شخصی رئیس جمهور برکنار شد.

علی دایی: من 12 سال حقیقت را گفتم

علی دایی سرمربی اسبق تیم ملی این را چندین بار گفته بود اما هیچ مقام سیاسی و ورزشی در آن زمان حرفه ای بودن او را تایید نکرد. وی در واکنش به افشاگری آخوندی گفت: حرف های آقای آخوندی را شنیدم، 12 سال است که این حرف را می زنم و معلوم شد که درست است.

کافئین: دنبال قاتل بروس لی می گردید؟!

علی کفشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که تاکید کرده بود برکناری علی دایی نباید به رئیس جمهور نوشته شود، درباره اظهارات آخوندی مصاحبه کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان آخوندی درباره دستور احمدی نژاد برای برکناری علی دایی را خوانده اید، گفت: آیا به دنبال قاتل بروس لی هستید؟ علی دایی خودش را فراموش کرد هنوز دنبال می کنی؟ (می خندد)

جالب اینکه وی از سمت خود عقب نشینی نکرد و درباره صحت یا عدم صحت اظهارات روحانی گفت: ممکن است رئیس جمهور دستور داده که آقای آخوندی عمویش را ببرند. من هیچ ارتباطی با احمدی نژاد نداشتم و یادم نمی آید که زنگ زده باشد و بگوید عمویم را ببر.

وی با رد هرگونه ارتباط با رئیس جمهور گفت: من اعلام کرده ام که با احمدی نژاد کاری ندارم. با آقای علی آبادی رابطه داشت و اگر نظری داشت به او می گفت.

کفشیان در توضیح اینکه چرا از برکناری علی دایی از هیئت مدیره خبر داده است، گفت: من را می شناسید؟ اگر باب نبود، این کار را نمی کردم. در همان زمان، وزارت ورزش به شما توصیه کرد که علی دایی را حذف کنید. او را به هیات مدیره هم ارتقا دادیم، دیدیم همه قبول کردند و او را از تیم ملی حذف کردیم.

وی در ادامه افزود: اگر هیات مدیره رای مخالف داده بود، شک نکنید علی دایی را برکنار نمی کردیم. به نظر می رسد در آن زمان کار درستی انجام نداده اید. باید علی دایی را تا پایان رقابت های مقدماتی با تیم ملی حفظ می کردیم. این بار شانس خوبی برای صعود داشتیم. ببینید آقای علی آبادی گفتند و اصرار کردند که نباید باشد. او بر این عقیده بود که علی دایی نباشد. گفتیم جلسه هیئت مدیره تشکیل می دهیم و نظرخواهی می کنیم. اگر مخالفت می کردند دایی را اخراج نمی کردیم.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما