omdebegirbanner

واکنش تند محمد بنا سرمربی تیم ملی به منتقدان

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، کشتی گیران ایرانی پس از کسب نتایج درخشان در مسابقات جهانی 2021 نروژ اکنون برای سال 2022 برنامه ریزی می کنند و طبق معمول برخی از منتقدان شیوه انتخابی محمد بنا، چرخه انتخابی آن را نیز تثبیت کرده اند. هستند.

احترام را از کارلین افسانه ای بیاموزید

رسول جزینی مربی ملی پوش کشتی در گفت و گو با سایت فدراسیون کشتی به این انتقادات پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود گفت: متاسفانه اظهار نظر قهرمانان عزیز و ارزشمند کشتی در رسانه ها و فضای مجازی ظاهر می شود که در آبروی کشتی عجیب نیست. در مصاحبه ای که دیروز توسط ویکتور کوزنتسوف مربی بزرگ کشتی روسیه منتشر شد، در عکس این مربی 80 ساله و این کشتی گیر، شاگرد احترام و احترام کامل را برای استاد قائل بود و قطعا دیده شد. احترام به شاگردانش به ویژه الکساندر کارلین افسانه ای و مربی یک اصل مهم و مهم نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان است.

اکثر افتخارات کشتی در زمان ساخت و ساز بود

وی افزود: اگر به تاریخچه و کارنامه اخیر کشتی کشورتان در چند دهه اخیر نگاه کنید متوجه می شوید که در طول این سال ها فقط یک نفر مدال کسب کرده و از آن زمان تاکنون کشتی شما هیچ موفقیتی نداشته است. دوستان و عزیزانی که چنین اظهاراتی می کنند خوب است کمی از تاریخچه کشتی کشور بخوانند ما تا سال 2005 در مسابقات جهانی 2 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز کسب کرده ایم که یک مدال نقره است. همچنین متعلق به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان است. قبل از المپیک 2012 فقط یک مدال نقره و یک برنز کسب کرده بودیم.
مربی سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به همت کشتی گیر پرتلاش و کوشا از سال 2005 تاکنون توانستیم مدال های رنگارنگ زیادی را در مسابقات جهانی و بازی های المپیک کسب کنیم. 4 مدال طلا و 3 مدال برنز کسب می کنیم که باعث شده در 15 سال کشتی ایران جزو قدرت های برتر دنیا باشد.

آیا کسی رویای این نتایج را دیده است؟

جزینی گفت: برای کسانی که روزگاری شاگرد محمد بنا بودند و در اردوهای تیم ملی مدال های جهانی و المپیک را کسب کردند، مردانه نیست که به همه چیز پشت کنند و سال های گذشته را فراموش کنند. یک سوال از این عزیزان دارم. آیا کسی در خواب دیده است که تیم ایران بتواند در مسابقات جهانی 4 مدال طلا کسب کند و از نظر مدال از دیگر تیم ها پیشی بگیرد و کشوری مانند روسیه بتواند همه افتخارات کشتی را کسب کند؟ تنها با یک مدال طلا از این مسابقات خداحافظی کنید.

وی در ادامه گفت: آقایان انصاف داشته باشید، کشتی گیران سرشناس دنیا کم نیستند و در کشور خودمان کشتی گیر بسیار توانمندی مثل کامران قاسم پور سال ها تلاش کرد اما با خویشتن داری. و ثمره استقامت خود را داد. این موضوع در کشورهای دیگر نیز صادق است، به عنوان مثال در روسیه بسیاری از کشتی گیران هم در سبک آزاد و هم در سبک آزاد عقب هستند، اما مربیان وظیفه دارند بهترین نفرات را به مسابقات بفرستند زیرا منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند. وقتی کشتی بازی می کردی نظرت با الان خیلی فرق داشت و وقتی انتخابی را از دست دادی یا در مسابقه موفق نشدی آقای بنا پشت سرت ایستاد و به موفقیت تو ایمان داشت اما خودت هم می دانی که آمادگی نداشتی. برای انجام این. یک گزینه حالا بعد از کسب موفقیت و مدال، حرف شما عوض شده و همه چیز را فراموش کرده اید. اگر در زمین مرد هستید، از مسابقات انتخابی دفاع می کنید. از طرفی آن چیزی که ضمانت اجرایی است این است که روش هایی که شما می گویید جواب می دهد و سال هاست که خیلی ها صحبت می کنند، اما نتیجه آن چیزی است که اتفاق افتاده و در نهایت نتیجه و عملکرد کار افراد موفق است. حاضر شو و واقعا حرف نزن!

ما خیلی محکم روی پله های چرخه انتخاب ایستاده ایم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در قسمت دوم سخنان خود گفت: البته چرخه انتخابی تیم ملی کاملا مشخص است و یک ماه قبل از مسابقات کشوری اعلام شده است و کشتی گیران باید به انتخابی احترام بگذارند. در مسابقات شرکت کنید.” فیلمی در مورد کشتی ها هست و آقای بنا حتما می بیند و مجبور نیست در همه مسابقات شرکت کند و نمایندگانش به عنوان کمیته فنی در مسابقات حضور دارند. بنابراین اعلام می‌کنم که روی پله‌های انتخابی تیم ملی محکم ایستاده‌ایم و تخلفات را به حداقل برسانیم، زیرا آبروی تیم ملی از مردم بسیار بالاتر است.

جزینی در پایان گفت: محمد عاشق کشتی است و از زمانی که او را می شناسم شبانه روز در خدمت کشتی بوده و به دلیل ارتفاع کشتی حتی از خانه کشتی بیرون نیامده است تا به دیدار خانواده خود برود.آقایان این تمرین خوبی نیست.” اینکه پدران و سرمایه داران خود را با الفاظ نابخردانه و بی منطق زیر سوال ببریم و خدای ناکرده جایگاهشان متزلزل شود. البته آنچه گفته می شود نتیجه ای جز دلسرد کردن جوانان از حضور در تیم ملی و تلاش برای کسب مدال با هزاران امید و آرزو ندارد و همه شما مدیون زحمات مربی خود و سایر دست اندرکاران هستید و صدها نفر در این راه تلاش می کنند. برنده مدال قهرمان، اما او قهرمانی است که نامش دیده می شود و دیگران گمنام می مانند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما