برنامه ریزی بر اساس زمان: در این نوع برنامه ریزی، فقط زمان مورد مطالعه مهم است و حجم مطالب بررسی نمی شود. بطور خلاصه یک مشاور تحصیلی می بایست استراتژیستی حرفه ای برای موفقیت در کنکور باشد تا با تسلط کامل بر ابعاد مختلف آزمون سراسری و آنالیز دقیق نحوه تفکر طراحان ، تأثیرگذارترین نتایج را انتخاب کرده و آنها را به بهترین شکل ممکن به مخاطب خود ارائه دهد. یک مشاور حرفه ای می بایست به شاگردانش روش های علمی و هوشمندانه مطالعه ، ایده یابی و تست زنی را بیاموزد، روشهایی که منحصر به خودش باشد و در هیچ کتاب یا در دست هیچ مشاور تحصیلی دیگری نمونه های آن یافت نشود. اما در طی این سالها اغلب مدارس غیرانتفاعی با شعار ارتقای معدل؛ اقدام به جذب دانش آموزان بسیاری کرده اند؟ مشکل من با دانش آموزان این مدارس نیست، بلکه انتقاد من از تفکر و مدیریت راهبردی حاکم در این مدارس است. مهمترین عاملی که در کنکور سراسری علاوه بر درس خواندن منظم باید به آن توجه داشت، مدیریت زمان می باشد. من هیچگاه از این زاویه به این درس نگاه نکرده بودم و علیرغم تجربه تدریس فراوان، با این روش آشنایی نداشتم.
در یکی از مصاحبه هایتان خواندم که نگاه چندان مثبتی نسبت به دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان ندارید؟ بهترین برنامهریزی کنکور نیز باید در راستای تلاش برای رسیدن به اهداف مختلف هر کس در زندگی باشد. در درس زبان انگلیسی هم از سال های دور نام دو نفر خوش درخشیده است، دکتر کیاسالار و دکتر شهاب اناری که هر دو در این زمینه ماهر هستند، شما متناسب با سلیقه خود می توانید کتاب یکی از این عزیزان را خریداری کنید. شما از تحصیل در رشته محروم مشاور کنکور خوب در کرج (classori.ir) نمی شوید. بنابراین بی اطلاعی داوطلبان از نحوه صحیح انتخاب رشته می تواند باعث از بین رفتن تلاش یک ساله آن ها شود. به عقیده من این سیستم آموزشی کهنه و فرسوده حقیقتاً کارخانه تولید انسان متفکر و خلاق نیست و بجز عده ای معدود که اغلب با تکیه بر توانایی ها و درایت خویش به موفقیت می رسند، فرزندان این جامعه را برای زندگی در دنیای واقعی آماده نمی کند و متخصص یا دانشمند خلاق ، کارآمد و متفکر چندانی تحویل جامعه نمی دهد، نسل نو نیازمند آموزش و فراگیری روش صحیح تفکر کردن و یادگیری خلاقانه است تا متخصصینی داشته باشیم که متکی به شغل دولتی نباشند، بلکه برعکس افرادی کارآفرین، کارآمد و خلاق وارد جامعه شوند که خود شروع به تولید ثروت حلال و اشتغال نمایند.
مشاور کنکور فرهنگیان
قطعاً بهترین روش صحیح مطالعه و موفقیت در زیست شناسی کنکور همین است. یکی از دبیران مشهور کنکور می گفت: « ایده هایی که در مطالعه درس زیست شناسی به یکی از نزدیکان من آموخته ای برایم بسیار جالب بود. سینا تهرانی در ادامه به « انتخاب » گفت: فلسفه کار ما این است که همه چیز با یک کار عالی ، هوشمندانه و منحصربفرد آغاز می شود. روشهای ما بصورتی است که حتی دانش آموز بعد از ورودش به دانشگاه بازهم می تواند از آن برای مطالعه سریعتر و هرچه بهتر کتب دانشگاهی بهره گرفته و بهترین نمرات را کسب کند. ارائهی ابزارهای جدید و علمی؛ مثل: فرم غربالگری هوشمند، مدیریت آزمون رباتیک، نقشههای ذهنی و تاکتیک حل و ابزارهای متنوع دیگه که روشهای رتبههای تکرقمی سالای قبل بودن و بین دانش آموزهای 1400 محبوبیت بالایی داشتن. در واقع آنلاین بودن مشاوران تمامی کشور را به یک مکان یکسان تبدیل نموده است. سرویس اجتماعی « انتخاب » در گفتگو با وی که از او به عنوان علمی ترین و بهترین مشاور تحصیلی کشور نیز یادمی شود، به بررسی مؤلفه های اساسی موفقیت در کنکور سراسری، تأثیر واقعی معدل در آزمون سراسری، وظایف یک مشاور تحصیلی، نقاط ضعف نظام آموزشی حاکم در مدارس و علل ناکام بودن مدارس استعدادهای درخشان در پرورش نسلی خلاق و کارآفرین پرداخته است.
مشاوره کنکور ارشد ژنتیک انسانی
شاید مشاور در جاهایی اشتباهاتی کرده باشه. تا اینجاى کار، علت نیاز به مشاور و توقع خود از مشاورمان را بررسى کردیم. از جمله افتخارات او این بوده که بیش ازیکصد سایت ایرانی و خارجی معتبر از مقاله ها و کتابهای ایشان را عرضه کرده و به عنوان نویسنده برتر انتخاب شده است. مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با کمک دفاتر مشاوره تمام تلاش خود را در دانشگاه ها به کار می گیرد تا آموزش های لازم به کارکنان حراست و خوابگاه ها داده شود؛ چرا که نقش مشاوران در آرام سازی فرد بسیار اهمیت دارد. مدیران این مدارس به دلیل برداشت غلط از تأثیر معدل در کنکورسراسری نه تنها خلاقیت دانش آموزان را بارورتر نکرده اند بلکه حتی آن درصد اندک را نیز از بین برده اند. گفتید برداشت غلط از تأثیر معدل ؟ فلسفه تأسیس چنین مدارسی این بود که به نخبگان یادبدهد چگونه از ذهن خود برای دستیابی به موفقیت های فردی، شغلی و نیز تأثیرگذاری مثبت در بخشهای مختلف جامعه استفاده کنند اما بجای آن، تفکری سطحی و غیرعلمی در چنین مدارسی رواج یافته است که منجر به ایجاد اعتماد به نفس کاذب و منفی در بسیاری از دانش آموزان گردیده و آن تفکر غلط این است که این بچه ها در یک غرور کاذب فرو رفته و تصور می کنند تافته ای جدا بافته از بقیه دانش آموزان هستند.