[ad_1]
در رفتن گاردین در گزارشی مجموعه ای از پوسترهای مربوط به دوران شوروی دهه 1920 را منتشر کرد که در زیر مشاهده می کنید:
پوستر فیلم ناشناس، Aster Eyes Solema، 1929
مجموعه ای از 250 پوستر فیلم که انرژی فرهنگی پیش از استالین را به تصویر می کشد. عکس ها از مجموعه خصوصی «سوزان پک» متخصص در این زمینه انتخاب شده اند که شامل آثاری از ۲۷ هنرمند مختلف است.
آناتولی بلسکی، پوستر فیلم پیتر وینوگراد در مورد زندگی خصوصی، 1934
پوسترهای فیلم آوانگارد روسی از اواسط دهه 1920 تا اوایل دهه 1930 با هر پوستر فیلم دیگری که تاکنون ساخته شده است متفاوت و منحصر به فرد است. اگرچه این دوره از استقلال هنری در اتحاد جماهیر شوروی کوتاه بود، اما تصاویر قدرتمند و خیره کننده آن به مراتب درخشان ترین و تخیلی ترین پوسترهایی هستند که تاکنون طراحی شده اند.
آنتون لاوینسکی، پوستر فیلم خانم مند، 1927
بازیگران با همان تکنیکهای بدیع سینمایی که در فیلمهای تبلیغاتی استفاده میشد، کار میکردند، مانند بسیاری از کلوزآپها، زوایای غیرمعمول و تناسبات دراماتیک که عناصر فیلمهای آوانگارد آن زمان را تشکیل میدادند.
پوستر نیکولای پروساکوف، پایان دقایق، 1929
از چهره های جسور گرفته تا عناصر معماری، هر هنرمند سبک و زیبایی متفاوتی را نشان می دهد. با این وجود، هنرمندان دوران شوروی اغلب از زرق و برق هالیوود برای خلق تصاویر واضح تر، دراماتیک تر و حتی چالش برانگیزتر اجتناب می کردند.
آناتولی بلسکی، 1929 پوستر Trobeka Commoner
کریستوفر دبلیو، متصدی موزه هنرهای مدرن در نیویورک. مونت می گوید: «سینما یک شکل هنری نسبتاً جدید با کاربردهای اجتماعی آشکار برای تبلیغات در دهه 1920 بود، زیرا ویژگی اصلی داستان در سراسر اتحاد جماهیر شوروی ترویج شد. در نتیجه جای تعجب نیست که بسیاری از هنرمندان برجسته آن زمان از مهارت های خود در تولید فیلم ها و پوسترهای تبلیغاتی استفاده کردند.»
پوستر میخائیل دلوگاچ، فیلم یوگو کاررا محصول 1928
ترکیب عناصر مختلف مانند افزودن عکاسی به لیتوگرافی، ترکیب کنش یک صحنه با شخصیت صحنه دیگر، فضایی پر از رنگ های پررنگ، زوایای دراماتیک و تایپوگرافی منظره. این طرح های خیره کننده نشان دهنده وجود آوانگارد تجربی در سینمای شوروی بود، مدت ها قبل از اینکه رئالیسم شوروی به نظریه رسمی هنری آن کشور تبدیل شود.
اسمولیاکوفسکی، پوستر فیلم Konveier Smerti، ساخته شده در سال 1933
به طور توصیفی، این فیلمها احساساتی از اضطراب را برانگیخت که در بسیاری از چهرههای زن ترسیده به تصویر کشیده شد، و همچنین تمایلات جنسی غیرعادی که در پوسترهای آن زمان ظاهر میشد.
نیکولای پروساکوف و گریگوری بوریسوف، 1926 پوستر پوتشستوی و مریخ
طرح رنگی اغلب غیرمعمول پوسترها و رنگ های متضاد نشان دهنده انحراف از رئالیسم گذشته و حرکت به سمت طراحی و بیان انتزاعی تر است.
پوستر 1928 نیکولای پروساکوف، پرو کورنت اورستنشف
انقلاب 1917 زندگی سیاسی، اجتماعی و هنری روسیه را تغییر داد. هنر به عنوان یک نیروی مهم در شکل دادن به آینده پادشاهی جدید تلقی می شد. اعلامیه هایی مانند «هنر در زندگی» و «هنر در فناوری» بیانگر این باور عمومی است که هنر قدرت تغییر زندگی در هر سطحی را دارد.
[ad_2]