[ad_1]
چرا تحصیل در محیط کار مهم است؟ آموزش بهتر منجر به فرآیندهای بهتر و کار بهتر می شود. آموزش حرفه ای هرگز مهمتر از تغییراتی نبوده است که در بازار در حال تغییر امروز رخ می دهد. آموزش کارکنان برای رقابتی بودن هر سازمانی ضروری است. کارمندان نیز انسان هستند و گاهی در مهارت های حرفه ای خود شکست می خورند.
علاوه بر این، اکثر افراد در یک یا چند شغل تخصص دارند و بسیاری از مشاغل در سازمان شما احتمالاً آموزش هایی هستند که افراد قبلاً آن را گذرانده اند. برنامه های آموزشی جامع و با کیفیت بالا به شما این امکان را می دهد که مهارت های کارکنان خود را تقویت کنید و همچنین عوامل افزایش دانش را در زمینه هایی که دانش کم است ارائه دهید.
برنامه توسعه و آموزش کارکنان همه کارمندان شما را به بالاترین سطح شایستگی می رساند تا کل تیم شما بتوانند دانش و مهارت های مشترکی را برای به انجام رساندن چیزهای خاص به اشتراک بگذارند. چنین برنامه ای نقاط ضعف سازمان شما را تصحیح می کند و منجر به توزیع یکنواخت حجم کار بین کارکنان می شود.
بسیاری از شرکتها این اشتباه را مرتکب میشوند که تمام آموزشها را در برنامه جامع لحاظ نمیکنند و فقط کارکنان را مجبور میکنند در سخنرانیها شرکت کنند و مقالات پراکنده را بخوانند. همچنین با ارائه آموزش های مستمر به کارکنان، این امکان برای کارکنان فراهم می شود که بدون نیاز به کمک و نظارت مستمر از جایی که قبلا متوقف شده بودند، کار کنند.
ادامه تحصیل را می توان بهترین ضامن در برابر انواع تغییرات اجتناب ناپذیر و نیازهای پیش بینی نشده ای دانست که هر از گاهی در سازمان ایجاد می شود.
دلایل اصلی ارائه برنامه های آموزشی و توسعه و ادامه تحصیل در سازمان عبارتند از:
- جابجایی کارکنان را کاهش دهید
- دستیابی به فناوری جدید
- کنترل هزینه
- انعطاف پذیری برنامه و موقعیت شغلی
- جهت گیری نهادی
- روش های جدید را ارزیابی کنید
- افزایش مهارت و کاهش کارکنان
- سرعت جهانی شدن و سرعت تغییر
- بهبود کیفیت محصولات و خدمات
- از آخرین تغییرات در شیوه های مدیریت آگاه باشید.
ادامه تحصیل
از مزایای ادامه تحصیل می توان به حفظ وحدت گروهی و ایجاد ذهنیت و واژگان مشترک اشاره کرد. به طور کلی، مزایای آشکار بسیاری برای تمرین وجود دارد که اندازه گیری همه آنها چالش برانگیز است، اما در اینجا به برخی از مزایای کلیدی اشاره می کنیم.
شرایطی را برای تیم شما فراهم می کند که بتواند به تغییرات تکنولوژیکی که بر شرایط کاری آنها تأثیر می گذارد پاسخ دهد.
به کارکنان کمک می کند تا به تغییرات ساختار سازمانی واکنش مناسب نشان دهند.
به کارکنان کمک می کند تا با تغییرات ناشی از تنوع کارکنان سازگار شوند.
این یک تلاش برای پیشرفت شغلی افراد است.
به رشد مستمر کارکنان کمک می کند تا کارکنان بتوانند نیازهای خود را برآورده کنند و سازمان را رشد دهند.
اگر هنوز در مورد اهمیت تخصیص منابع سازمان برای آموزش مطمئن نیستید، باید این دو نکته را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید:
شرکتهایی که در آموزش کارکنان سرمایهگذاری میکنند، 24 درصد بیشتر از شرکتهایی که بر آموزش بهعنوان هسته اصلی سازمان تمرکز نمیکنند، سود و تعهد کارکنان بیشتری دارند.
آخرین یافتههای CSO Insights نشان میدهد که آموزش فروش مفید میتواند به نمایندگان فروش جدید کمک کند تا هفت هفته زودتر از میانگین صنعت به سهم فروش خود برسند.
برنامه های آموزشی و توسعه ای
برنامههای آموزشی و توسعه یکی از مهمترین حوزههای مدیریت منابع انسانی است و ابزار اولیه برای بهبود عملکرد گروهها و افراد در یک سازمان است. برنامه های آموزشی و توسعه عموماً اهداف زیر را دنبال می کنند:
بهبود عملکرد؛ بهبود روحیه تیمی؛ بهبود روابط انسانی؛ کاهش الزامات نظارتی؛ ارتقای انعطاف پذیری و پایداری در سازمان
روند برنامه های آموزشی و توسعه به شرح زیر است:
- نیازهای آموزشی شرکت خود را تعیین کنید.
- نتایجی را که می خواهید تصمیم بگیرید.
- اهداف آموزشی خود را توضیح دهید.
- اهداف خود را خلاصه کنید.
- روش های آموزشی و توسعه مناسب تری را انتخاب کنید.
- گزینه های دروس دانشگاهی را بیاموزید و مناسب ترین را انتخاب کنید.
- همه چیز را با دقت برنامه ریزی کنید.
- برگزاری و اجرای دوره های آموزشی.
- هر دوره آموزشی را ارزیابی کنید.
- روش های ارزیابی را بررسی کنید و بهترین روش ها را دنبال کنید.
درک همه چیز مربوط به اجرای برنامه های آموزشی و توسعه مهم است. شما باید بدانید که توسعه و آموزش کارکنان تفاوت ایجاد می کند و باید مطمئن شوید که سازمان شما برای بهبودهایی که کارکنان شما باید پس از تکمیل آموزش انجام دهند، آماده است. آنها باید از اختیارات لازم برای استفاده از مهارت های جدید برخوردار باشند. مربیان واجد شرایط نیز باید برای ارائه آموزش های لازم در دسترس باشند و این افراد باید بدانند که اهداف شرکت شما برای هر دوره آموزشی چیست.
هدف اصلی آموزش ایجاد تغییر مثبت در عملکرد سازمان است. اگر برای فرد در نظر گرفته شده باشد، ارتقای دانش یا مهارت های آن فرد است و اگر برای گروه در نظر گرفته شده باشد، شامل عناصر سازمانی و ارتباطی است که می تواند بهره وری گروه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
مترجم: ریحانه برزو – دنیای اقتصاد
منبع: Lessonly.com
[ad_2]