(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

[ad_1]

در رفتن تاکنون خودروهای مفهومی زیادی طراحی و به نمایش درآمده اند که برخی از آنها بسیار استثنایی به نظر می رسیدند اما نتوانستند به تولید تجاری برسند که جالب ترین آنها خودروی اسپورت است. مفهوم ورزشی XL این فولکس واگن مجهز به قوی ترین موتور دو سیلندر جهان بود. اگرچه این خودروی شگفت انگیز به خط تولید نرسید، اما موزه خودروی پترسون طی یک بازسازی جالب این خودرو را احیا کرد تا ویژگی های جالب آن را به ما نشان دهد.

به گزارش فرارو، در اواخر دهه 2000، فولکس واگن ایده یک خودروی فوق کارآمد با موتور دیزلی دو سیلندر هیبریدی پلاگین را مطرح کرد که در نتیجه یک خودروی تولید محدود ایجاد شد. XL1 این خودرو همچنین به عنوان کم هزینه ترین خودروی تاریخ شناخته می شد. سیزده سال بعد، فردیناند پیچ، مدیرعامل فولکس واگن، خودروی اسپرت مفهومی دو سیلندر را بر اساس بهترین عملکرد معرفی کرد. این خودروی مفهومی XL Sport Concept نام دارد که موتور آن به عنوان قوی ترین موتور دو سیلندر جهان معرفی شد.

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

متأسفانه، آن خودرو نمونه بارز یک «نوزاد» بود و یک مدل مفهومی باقی ماند که هرگز وارد خط تولید نشد. با این حال، موزه خودروی پترسون دوباره به این خودرو بازگشته است تا عظمت این ابرخودروی جذاب را در ویدیویی جذاب دوباره ببیند. به عبارت دیگر، موزه به دنبال این است که توجه خود را به این خودروی مفهومی معطوف کند و نشان دهد که چند سال پیش چگونه می توانست خیابان های جهان را تزئین کند.

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

موتور V-Twin The XL Sport توسط دوکاتی بر اساس موتور معروف Ducati 1199 SuperLegera ساخته شده است که در 11000 دور در دقیقه کار می کند و 197 اسب بخار (147 کیلووات) قدرت تولید می کند. اگرچه در نگاه اول شاید بتوان قدرت این موتور را در مقایسه با دیگر خودروهای اسپورت آن زمان قابل توجه دانست، اما باید به این نکته اشاره کرد که قسمت اصلی XL Sport با پنل پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) عرضه شده بود که دارای وزنی بود. 1962 پوند (890 کیلوگرم). در واقع، این خودرو به قدری سبک بود که موزه خودروی پترسون آن را «سبک ترین خودروی اسپرت مدرن» نامید.

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

این واقعیت به XL Sport اجازه داد تا اعداد عملکردی برابر با حداکثر سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) و 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) را در 5.7 ثانیه ارائه دهد. فولکس واگن XL Sport عملکردهای دیگری مانند گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، شاتون های تیتانیومی، سیستم تعلیق عقب میله ای، دنده سوپاپ desmodromic، ترمزهای سرامیکی و اجزای مختلف ساخته شده از آلیاژ منیزیم داشت. درهای زیبای این خودرو نیز دارای بازشوهای عمودی است که بر جذابیت اسپرت آن می افزاید.

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

اگرچه رنسانس کانسپت XL اسپورت که توسط موزه خودروی پترسون حمایت می شود ممکن است ارزش بالای و ناشناخته خودرو را در آن زمان نشان دهد، به نظر نمی رسد که بر تجاری سازی تأثیری گذاشته باشد. با این حال، استانداردهای آلایندگی روز به روز در اروپا و جهان سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و فولکس واگن یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید برقی خودرو است. بنابراین مطمئناً خودرویی با موتور دیزلی نمی تواند در اولویت خط تولید این خودروساز آلمانی قرار گیرد. در ادامه شما را به تماشای ویدئویی از موزه خودروی پترسون که در مورد معرفی این خودروی مفهومی است دعوت می کنیم.

منبع: موتور 1

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما