هلال احمر: 120 نفر از سیل نجات یافتند

[ad_1]

رئیس جمعیت هلال احمر از ادامه کمک رسانی به شهروندان در 40 شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 120 نفر امداد و نجات و تخلیه شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر همتا حسین کولیوند گفت: دو استان دچار بارش شدید باران شدند و هلال احمر برای مناطق آسیب دیده هشدار کامل داده است، حوادث جوی. قرار بود آرامش آنها شروع شود.

وی در ادامه گفت: بیشترین خسارت این سامانه بارشی در جنوب کشور دیده می شود و در این زمینه 1605 چادر، 1 تخته فرش، 17 هزار و 515 تخته پتو، نایلون 5 کیلوگرم، 700 فلر، 4777 بسته غذایی، 3563 کیلوگرم. برنج سیل، 7224 کنسرو، 132 کیلوگرم خرما، 2 قرص نان و 21 هزار و 148 بطری آب معدنی توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در 4 شهرستان در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی در حال انجام است و از تمامی امکانات برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس در 4 ساعت گذشته 4 بالگرد 4 پرواز انجام دادند و 5 تن محموله امدادی به مدت 25 ساعت به منطقه سیل زده رسید و 3 مصدوم را به مرکز منتقل کردند. درمان را منتقل کرد. 163 نیروی امدادی با هلیکوپتر به مناطق صعب العبور منتقل شدند.

وی افزود: هوا در روزهای اخیر محدود به جنوب کشور و استان های شرقی و غربی آذربایجان از جمله اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال نبوده است. و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان.» در خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد کمک شده است.

روسای جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع نیروهای هلال احمر در 5 شهرستان امدادرسانی و اسکان اضطراری برای 4 هزار و 144 نفر انجام دادند. در همین راستا 4 کمپ در چابهار، کنارک و میناب راه اندازی شد تا شهروندان بتوانند در این کمپ ها اسکان پیدا کنند.

کولیوند با اشاره به مهم ترین عملیات هلال احمر در مناطق سیل زده طی روزهای اخیر گفت: سه غیرنظامی از سیل در روزهای اخیر نجات یافتند و متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان های شمالی 5 نفر توسط نیروهای هلال احمر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند و 5 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 4 خودرو از سیل و کولاک جان سالم به در بردند.

بر اساس اطلاعات جمعیت هلال احمر؛ کولیوند افزود: زهکشی آب منازل مسکونی را با جدیت دنبال می کنیم و تاکنون 6 منزل به طور کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از 4700 نیرو برای کمک به سیل زدگان مستقر شده و از 741 خودرو استفاده شده است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما