بابا نوئل؛ 12 میلیون تومان!

[ad_1]

خریدهای شب کریسمس در ایران اوج گرفته است. قیمت ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، اما تقاضا برای اقلام کریسمس زیاد است. فروشندگان می گویند از چین به ایران قاچاق می شوند.

به گزارش تجارت نیوز، خیابان میرزای شیرازی قطب خرید اقلام کریسمس در تهران است. میرزای شیرازی علیرغم هشدارها در مورد شیوع کرونا، در حال حاضر پاتوق خریداران کریسمس است.

یک غروب زمستانی است. با وجود اینکه عکس گرفتن در مغازه ممنوع است، اما افراد روی ویترین مغازه روسری و کلاه می پوشند و سپس برای اطلاع از قیمت وارد مغازه می شوند. بازدیدکنندگان نیز جذب مغازه ها می شوند.

قیمت اقلام کریسمس امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. بازار کریسمس اما شلوغ است. هر کس به اندازه توانش خرید می کند. برخی کاج و بابا نوئل را با وسایل الکترونیکی می خرند. اما برخی دیگر به تازگی رنگ درخت کریسمس را تغییر داده اند.

یکی از فروشندگان می گوید: امسال اکثر مردم تنه درختان خود را تعویض کرده اند. سال گذشته رنگ گرد صورتی روشن بود اما امسال سبز-آبی است.

برخی می گویند که با کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان برای فروش اقلام کریسمس سود خود را کاهش داده اند.

قاچاق بابانوئل از چین به ایران

قیمت عروسک بابانوئل از 450 هزار تومان شروع می شود و تا 12 میلیون تومان می رسد.

قیمت بابا نوئل چقدر است؟

خریداران احتمالاً با هر کسی که مناسب به نظر می رسد تماس می گیرند، البته اگر تعداد کمی از آنها وجود داشته باشد. الان قیمت بابانوئل قیمت پراید سال 91 است. قیمت عروسک بابانوئل از 450 هزار تومان شروع می شود و به 12 میلیون تومان می رسد.

قیمت ها بالا است، اما تقاضا برای اقلام کریسمس زیاد است. نه تنها مسیحیان، بلکه غیر مسیحیان نیز در حال خرید اقلام کریسمس هستند.

تقاضا به قدری زیاد است که برخی از مغازه ها لباس های بابا نوئل یا برخی از اندازه ها را ندارند. خریداران ناامید نیستند. او برای یافتن اجناس به فروشگاه دیگری می رود.

درخت کریسمس 20 میلیون تومان!

درخت های کریسمس با تقاضای زیاد و قیمت های متفاوتی روبرو هستند. درخت کاج زینتی کوچک فقط 120000 تومان. قیمت درخت 60 سانتی متری از 450 هزار تومان شروع می شود تا 20 میلیون تومان. هر درخت کریسمس مشتری خاص خود را دارد.

کسانی که قدرت خرید پایینی دارند به همان درختان 60 سانتی متری یا کوچکتر که جنبه تزئینی دارند بسنده می کنند.

اما برخی افراد از خرید کاج خودداری می کنند و به جای آن توپ می خرند. اما برخی از اقلام هزینه بیشتری دارند. 850 هزار تومان تا سه میلیون و 500 تومان. البته این قیمت یک توپ الکترونیکی است که هم در حال چرخش است و هم موسیقی.

در این میان کلاه یا جوراب بابانوئل نیز برای مردان و زنان تقاضای زیادی دارد. لباس کریسمس زنانه 220000 تومان و لباس مردانه 250000 تومان است. قیمت کلاه 50 تا 100 هزار تومان است.

قاچاق بابانوئل از چین به ایران

قیمت درخت کریسمس از 450 هزار تومان شروع می شود تا 20 میلیون تومان!

شکلات و شیرینی چنده؟

مغازه ها شلوغ است. آنقدر شلوغ است که جای سوزن زدن نیست. برخی از زنان شمع های کریسمس را در پیاده رو می فروشند. چند شکلات و کلوچه دیگر. قیمت شکلات ها هم ارزان نیست. برندهای خارجی از 150000 تومان تا 200000 تومان است.

کوکی های خانگی نیز برای همه هزینه دارند. قیمت این دسر دست ساز نیز از 60 هزار تومان شروع می شود اما گران ترین آن 200 هزار تومان است.

واردات بابا نوئل از چین!

وسایل کریسمس یک کالای لوکس هستند. به گفته فروشندگان خیابانی میرزای شیرازی، اقلام کریسمس به صورت غیر رسمی از چین وارد ایران می شود.

یکی از فروشندگان می گوید: قرار است این اقلام را از کشورهای همسایه وارد کنیم، اما قیمت آن بالا می رود و نمی توانیم آنها را در داخل بفروشیم. بنابراین بیشتر کالاها از چین وارد می شود. غیر رسمی هم هست. این باعث کاهش هزینه می شود. ما می توانیم سود کنیم و مردم می توانند خرید کنند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما